forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Децембар 12, 2018, 18:59:31


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Железнице Србије и руски кредит  (Прочитано 3541 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« послато: Март 16, 2012, 08:59:56 »

Зајам за железницу: Руси траже гаранције државе

Протокол о кредиту за српске железнице са руским партнерима није потписан, јер давалац зајма инсистира да носилац посла буде држава. Одлуку доноси нова влада после избора


РУСКА страна још није доставила предлог протокола о зајму вредном 800 милиона долара за модернизацију српске железнице, иако се потписивање тог документа очекивало још прошле недеље. Како сазнају "Новости", Руси инсистирају на томе да носилац зајма не буду "Железнице Србије" већ држава, што је за српску страну прихватљиво, али ће одлуку ипак морати да донесе нова влада после избора, а и потписивање коначног споразума "заказано" је за јесен.

Услови зајма су нешто повољнији од кредита, које Србија узима на међународном финансијском тржишту и то је договорено, али до потписивања протокола неће бити познати детаљи о каматној стопи и року отплате. Оно што је извесно да ће се средства повлачити у року од пет година. Новац ће се повлачити по испостављеним ситуацијама о изведеним радовима. Од тренутка повлачења новца креће грејс период. Још не постоји ни конкретан договор у ком проценту ће бити ангажована српска оператива.

Пројекти модернизације српских железница из руског кредита подељени су у три групе, а уговараће се и реализовати по фазама. Реч је о реконструкцији пруге Београд -Панчево и изградњи другог колосека, набавци руских дизел-моторних возова у вредности од 100 милиона долара, изградњи пруге Ваљево - Лозница, обнови шест деоница Коридора 10.

вечерње НОВОСТИ

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Март 16, 2012, 09:01:04 »

Цитат
али ће одлуку ипак морати да донесе нова влада после избора, а и потписивање коначног споразума "заказано" је за јесен.

Да ли је могуће да је и ово једна од предизборних лажи Превртање очима
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Јун 15, 2014, 07:55:47 »

Железнице Србије и "РЖД Интернешенел" потписали Анекс уговора о руском кредиту




Генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић и генерални директор "РЖД Интернешенел", фирме Руских државних железница, Сергеј Павлов у присутству Амбасадора Русије у Србији Александра Чепурина потписали су  у Београду Анекс 2 уговора о руском кредиту за реконструкцију и модернизацију шест деоница на Коридору 10, у дужини од 112 километара.




Реч је о деоницама Рума-Голубинци, Сопот Космајски-Ковачевац, Мала Крсна-Велика Плана, Винарци-Ђорђево, Врањска Бања-Ристовац и Бујановац-Букаревац. Вредност посла обухваћеног анексом износи 89,9 милиона долара.

Симоновић је рекао да ће средином године почети ремонт две деоница Рума -Глубинци и Спот -Младеновац, које ће бити завршене за 220, односно 170 дана. Крајем године или почетком наредне почеће ремонт преостале три деонице на Коридору 10, чиме ће бити омогућен бржи и квалитетнији саобраћај.

Он је навео да је на тим пругама брзина возова од 30 до 40 километара на сат, а између Мале Крсне и Велике Плане 60, док цех после ремонта износити 100 до 120 километара на сат. На деоницама јужно од Ниша брзина ће се повећати на 80 километар на сат.


Симоновић је навео да су Железнице из кредита ЕБРД обезбедиле потребне материјале за пруге у вредности од 25 милиона евра. Он је додао да ће на свим деоницама бити реконтруисана и сигурносна сигнализација, телекомункациона постројења и грађевинкса структура.

Директор је подсетио да је реконструкција и модернизација деоница на Коридору 10 један, од пет пројеката модернизације српских железница који се финансира из руског државног кредита, укупне вредности око 800 милиона долара.

Он је најавио је да ће следеће године на српским пругама бити 60 нових возова и да ће из Русије бити набаљене дизел локомотиве за 100 милиона долара.

Павлов је рекао да је успешно решен највећи проблем, а то су различити стандарди између руских и српских железница и да ће у реконструкцији пруга бити примњена најсавременија светска технологија. Већ је стигла машина из Аустрије, са немачким колегама се раде инжењеринг послови, а разматра се, како је рекао, и коришћење француске технологије.

Он је најавио и да ће почетком следеће недеље бити потписан споразум са српским подизвођачима на електрификацији пруге Београд-Панчево, предвиђене Анексом један.




Амбасадор Русије Александар Чепурин најавио је да ће радови почети најкасније за две недеље, истакавши да је најважније да се испоштују рокови. Он је оценио да ће реализација пројекта потпуно променити Србију, јер су пруге крвоток једне земље.

(Танјуг)

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #3 послато: Јун 15, 2014, 08:30:19 »

"Иде Миле лајковачком пругом", а уз помоћ Руса ускоро и српски возови




Са престанком трагичних поплава у Србији и повлачењем необузданих река у своја корита, а самим тим и након престанка потребе за таквом врстом професионалне помоћи, натраг у своје базе су се вратиле десетине руских спасилаца, али како можемо да видимо – неки други стручњаци из Русије су поново ангажовани на терену, и то овог пута на пословима обнове железничке инфраструктуре.

Ради се о томе да су крајем маја руски железничари отпочели радове на санацији дела пруге Београд-Бар између Лајковца и Лазаревца, на оним местима где је водена стихија изазвала највећа оштећења.

Подсетимо, на том железничком правцу је разорна снага воде буквално однела скоро два километра пруге, што је био разлог да се тамо појаве радници и тешка механизација Руских државних железница, који су по речима званичника из Железница Србије – притекли у помоћ и кренули у поправку те деонице барске пруге, која је ионако била предвиђена за модернизацију током 2016. године, и то са средствима из раније одобреног руског кредита за те намене. А када је реч о припремним радовима за реализацију поменутог кредита у висини од 800 милиона долара, којим би требало да се напокон железнички саобраћај у Србији подигне на много виши технолошки ниво, они су започели још пре ових несрећних поплава, када су у Руму стигле 32 савремене грађевинске машине из Русије, од укупно предвиђених 100, колико ће их бити ангажовано на обнови српских пруга.

У оквиру обимног посла капиталног ремонта, руска механизација ће по плану прво бити упослена на модернизацији саобраћаја на шест деоница пруге на Коридору 10 кроз Србију, у дужини од преко 100 километара, што ће омогућити кретање возова до 160 киломатара на час, а то је, мора се признати, брзина која је до сада на домаћим пругама представљала само мисаону именицу, с обзиром на дотрајалост железничке инфраструктуре. Уколико при том све буде како је планирано, десетине тешких грађевинских машина биће ангажовано већ од краја јуна, а завршетак реконструкције српских пруга је предвиђен у року од приближно две године. А када је реч о предузећима која ће у то бити укључена, битно је нагласити да су у складу са српско-руским међудржавним споразумом, у послове модернизације позване и фирме из Србије, што све заједно сведочи у прилог чињеници да се ради о пројекту који се спроводи у живот на обострану корист.

Дакле, с обзиром да су руски железничари и њихова механизација, како смо рекли још на самом почетку, ових дана ангажовани на хитној поправци пружних оштећења проузрокованих поплавама управо код Лајковца, то немниновно буди сећање на чувену песму "Иде Миле лајковачком пругом", која ће вероватно постати нека врста химне руским стручњацима за време ремонта баш на том подручју. Засад је та пруга још увек оштећена, али њиховим напорима би већ следећег месеца, са завршетком радова, поново требало да профункционише. А то ће бити знак да не само опевани Миле из те старе песме може поново да иде својом лајковачком пругом, него да поново туда могу тутњати и српски возови.


(Глас Русије)




***



У свакој несрећи има помало и неке среће. Тако да, ко зна, да можда  није било ових поплава у којима је страдала и железничка инфраструктура на неким деоницама, можда би се још померао тај посао који је пре пар година договорен са Русима, а тицао се руског кредита за српске железнице. Додуше, у почетку је била прича о руском ЗАЈМУ, који би био повољнији од кредита, али нешто се ту издешавало, колико видим сада је реч о кредиту. Ко зна можда би се и са овим одуговлачило, као са "Јужним током", али ето "захваљујући" поплавама (вишој сили која је стигла с неба) са реализацијом овог пројекта се ипак кренуло.

Интерсантно, о овом догађају медији у Србији скоро па да ћуте. Љутко
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 859



Погледај профил
« Одговор #4 послато: Август 29, 2014, 08:05:52 »

Руске државне железнице поред пруга у Србији обнављају и школе


Судећи по последњим активностима Руских државних железница у Србији, чини се да неће само српске пруге доживети позитивну трансформацију, него ће исти случај бити и са појединим овдашњим школама које напросто вапе за обновом, након дугих година пропадања.



Ради се о томе да је по речима генералног директора компаније „РЗД Интернешенел“ Сергеја Павлова, њихова намера да кроз добротворни рад у области образовања и културе допринесу, како се изразио, „очувању традиције добросуседских односа и учвршћивању веза између руског и српског народа“, а такво настојање је недавно добило и свој конкретни израз.

Наиме, та руска фирма је по својој сопственој замисли започела пројекат помоћи школама у Србији, а прва образовна установа која је имала срећу да буде реновирана са средствима из те донације је најстарија школа у Панчеву. Она ће на тај начин дочекати нову школску годину у потпуно новом руху, с обзиром да ће по казивању директорке школе, Руси санирати оронулу школску зграду заједно са главним улазом, ходницима, кухињом за ученике, а такође ће и комплетно опремити фискултурну салу.

Иначе, то је тек први корак у оквиру пројекта помоћи српским школама ког реализују Руске државне железнице, што значи да се у коначном збиру њихова делатност у Србији неће зауставити само на обимном послу темељне модернизације српске железничке мреже, него ће она да буде још свеобухватнија. То подразумева да ће овдашње образовање и култура добијати сличну подршку у дужем временском периоду, односно током целе дуготрајне обнове српских пруга, а то се наслућује и из изјаве коју је у посети Београду дао генерални директор Руских железница Владимир Јакуњин, када је оценио да велики пројекат реконструкције и изградње српских пруга, који се финансира руским кредитом од 800 милиона долара, представља - „тек почетак сарадње“.

Дакле, с обзиром да се најстарија панчевачка школа, у којој се тренутно изводе радови на обнови, симболички налази непосредно поред пруге коју такође реконструише иста руска компанија, отуда се може извести оправдана претпоставка да ће убудуће бити удахнут нови живот и другим образовним установама на трасама које су предвиђене да се модернизују, а то су поред пруге Београд-Панчево, још и правац Београд-Бар, те Стара Пазова-Нови Сад.

У сваком случају, ако постоји замајац и потребна воља да се модернизује читава домаћа железничка инфраструктура, онда је сасвим реално да неће мањкати ентузијазма да се нешто слично уради и са школама у оквиру поменутог руског пројекта. Уосталом ево шта су још недавно рекли у Железницама Србије на ту тему: „Механизација из Русије је највећи грађевински потенцијал икада забележен на пругама у Србији. Са таквим машинама не само што ми до сада нисмо имали прилику да радимо, него ни земље у ширем окружењу.“

Према томе, у атмосфери где постоји такав укупни креативни потенцијал и предузетнички дух, сасвим је било очекивано да се један његов део усмери и на српске школе, као што смо видели да је то већ успешно било учињено у случају школе у Панчеву.

 Ратко Паић

http://serbian.ruvr.ru/2014_08_26/Ruske-drzhavne-zheleznice-pored-pruga-u-Srbiji-obnavljaju-i-shkole-6130/

Сачувана

Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #5 послато: Септембар 19, 2014, 22:21:57 »

Железнице коче релизацију руског кредита?

Одбор директора Железница Србије данас је, уместо да потпише анекс уговора о реализацији руског кредита за рехабилитацију пруга, расформирао пројектни тим и радну групу за преговоре. То ће закочити реализацију кредита од 800 милиона долара, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.




Рехабилитација пруга на чекању: Железнице коче реализацију руског кредита
 


Помоћник министра, Миодраг Јоцић рекао је да је Министарство "запрепашћено одлуком Одбора директора Железница Србије да на данашњој седници доносе закључке о разрешењу пројектног тима и радне групе за преговоре".

Јоцић је подсетио да су марта почели преговори с Русијом о потписивању Анекса 2, тачке један (2.1), о три деонице на северу Коридора 10. Требало је да радови почну још у јуну.

 
"Ми сада имамо ситуацију да се, на дан када треба да се потпише Анекс 2.1 уговора у вредности од 48 милиона долара, расформирају радне групе за преговоре и да се тако преговори продужују за више недеља и можда месеци", рекао је помоћник министра задужен за железницу.

 
Он је истакао да такав потез двојице извршних директора Железница Србије директно кочи инвестиције на модернизацији железничке инфраструктуре у Србији.

О томе ће бити обавештена потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Анексом 2 је уговорена реконструкција и модернизација шест деоница у дужини око 112 километара: на северу Рума-Голубинци (17,9 километара), Сопот Космајски-Ковачевац (18,4 километара), Мала Крсна-Велика Плана (29,5 километара) и на југу Винарци-Ђорђево (15 километара), Врањска Бања-Ристовац (18 километара) и Бујановац-Букаревац (14 километара), пише у саопштењу.

 
Министарка најавила смене у "Железницама"

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је смене директора у "Железницама Србије", због одлуке да не потпишу анекс уговора о реализацији руског кредита за рехабилитацију пруга.

"Овим се кочи руски зајам од 800 милиона евра и блокира се реконструкција пет деоница, а оставља се и лош утисак о 'Железницама Србије' и Србији као држави", рекла је Михајловићева за Радио-телевизију Србије (РТС).

Она је напоменула да ће се наставити рад на потписивању тог анекса, као и осталих пет, и да они који коче инвестиције "не могу да буду извршни директори и биће смењени".

Према њеним речима, "Железнице" су до сада платиле пет милиона евра због кредита које нису повукле.

Како је оценила, да није решена ова ситуација, могло је да се деси да и на пројекту модернизације пруге Београд-Будимпешта искрсне сличан проблем.


(Бета)


***


Још једна од прљавих игара Вучићеве владе, а сада преко министраке Михајловићеве.
Наводно она осуђује овај потез Одбора директора `Железница Србије`. Јес` како да не, када би ми сви били наивни, па поверовали у те њихове прљаве игре, а све у намери да се добије на времену, да се што више отеже и да се не иде у реализацију овог кредита са Русима.

Ужасно је то шта раде!!! Буквално ће уништити Србију!
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #6 послато: Септембар 26, 2014, 19:42:26 »

Како је из кабинета Александра Вучића вршена опструкција руског кредита

Јавно предузеће "Железнице Србије" а.д. је у тешкој кризи, али Влада већ дуже од месец дана не може да се одлучи кога ће поставити на функцију генералног директора. Двојица извршних директора, Светозар Ћапин и Предраг Јанковић, покушали су прави пуч у предузећу, који је осујетило ресорно министарство. Ко је стајао иза њихове шокантне одлуке да одбију руски кредит од 800 милиона долара?

Јавности је Светозар Ћапин постао познат пошто га је Одбор директора ЈП "Железнице Србије" 7. августа 2014. именовао за генералног директора. Иза звучног назива "Одбор директора" крила су се у ствари само два члана: Ћапин и његов пријатељ Предраг Јанковић. Два сата касније ресорно министарство Владе Републике Србије је поништило овај избор.

У међувремену, док је још био генерални директор Железнице, Ћапин је поднео и оставку на функцију извршног директора за стратегију развоја и заједничке послове. Упркос томе, тврде запослени, он и даље потписује све акте и присуствује свим важним састанцима.

У току свог "мандата" од два сата на месту генералног директора, Ћапин је стигао да без одговарајуће процедуре смени директора Сектора за унутрашњу безбедност и заштиту и на то место постави свог пријатеља Горана Радића, који је у Железнице дошао само неколико месеци раније. Радић је на ово одговорно радно место, са кога има приступ ратним и безбедносним плановима, као и војним шифрама, дошао без претходних безбедносних провера.

Запослени у Железницама Србије су Ћапину недавно упутили писмо са осам питања на које су очекивали одговоре, које никада нису добили. У том писму га они питају да ли је тачно да је за време радног века на послу био у просеку два и по сата дневно, и да је завео свеукупно само десетак предмета. Запослени, који редовно протествују испред седишта "Железница Србије" у Београду, у поменутом писму износе сумњу да је Ћапин од предузећа добио више станова.

Редовна, законом прописана процедура захтева да Влада Србије предложи Скупштини акционара "Железница Србије" а.д. три извршна директора која после избора формирају Одбор директора и између себе бирају генералног директора. Уместо те процедуре Ћапин и Јанковић су у Одбор сами, без сагласности Владе и Скупштине акционара, кооптирали Момчила Тунића.

Ово је фактички био пуч којим су Ћапин и његови помагачи покушали да приватизују једно од највећих државних предузећа у Србији. Упркос овоме, ресорна министарка и потпредседница Владе Зорана Михајловић није имала снаге и храбрости да из "Железница Србије" одстрани обојицу актера. Ћапин је смењен са места генералног директора истог дана када је био изабран, али је решењем Михајловићеве постао кодиректор и сва решења потписује заједно са Јанковићем.

Помоћник генералног директора за правне послове, Зоран Лукић 19. августа донео је решење број 34/2014-668 којим Ћапину 18. септембра 2014. године престаје радни стаж у „Железницама Србије“ ради одласка у пензију. У случају Ћапиновог одласка у пензију Јанковић би аутоматски остао једини који би вршио функцију генералног директора!

Иначе, у Агенције за привредне регистре као генерални директор "Железница" још увек се води Драгољуб Симоновић, чију смену Влада уопште није званично пријавила, иако је објавила да послове генералног директора заједно обављају друга два човека – Јанковић и Ћапин. Овакав хаос у јавном предузећу, које је прошле године запошљавало 18.225 радника, у историји још није виђен.

А 19. септембар, Железнице Србије саопштиле су да је "борд директора" одлучио да одбије руски кредит од 800 милиона евра за модернизацију српских пруга, и да је распустио одбор који је радио на том пројекту. А "борд директора" су Ћапин, који је од тог дана званично у пензији, и Јанковић!

Министарка Зорана Михајловић огласила се истог дана, саопштавајући јавности да је "министарство шокирано овом одлуком, и најавила хитну смену Ћапина и Јанковић, јер коче реализацију руског кредита за обнову пруга на Коридору 10."

"Железница је државно предузеће и они који коче инвестиције не могу да буду извршни директори и биће смењени" – рекла је Михајловић, говорећи о последицама одлуке Одбора директора Железница који је, уместо да потпише Анекс 2 уговора о реализацији руског кредита за обнову пруга на Коридору 10 расформирао Пројектни тим и Радну групу за преговоре.

Михајловић је за РТС рекла да се још од марта чека завршетак преговора о том анексу и да се на тај начин кочи руски кредит од 800 милиона евра.

"Овим се кочи руски зајам од 800 милиона евра и блокира се реконструкција пет деоница, а оставља се и лош утисак о Железницама Србије, и Србији као држави", рекла је Михајловић. Она је додала да је последица такве одлуке и губитак инвестиција и нових компанија које би могле да буду ангажоване на тим пројектима. Она је додала да ће се наставити рад на потписивању тог и осталих анекса, којих је укупно пет.

"Железница је платила пет милиона евра за кредите које није повукла. Свако ко потроши евро грађана Србије за нешто што није урађено, неће бити на том месту", навела је министарка, и одвукла да би, да није решена ова ситуација, могло је да се деси да и на пројекту модернизације пруге Београд-Будимпешта искрсне сличан проблем.

У разговору за Таблоид, Ћапин тврди да је поступао по наређењу Вучићевог шефа кабинета Ивана Којића.


Вођа против руских и српских интереса увек ради испод жита.

(Мерсида Хаџић / Таблоид, ФСК)


Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #7 послато: Октобар 19, 2014, 21:00:33 »

Стижу руски возови


Железнице Србије и Руске железнице потписале су уговоре о ремонту три деонице на Коридору 10 и набавци 27 нових дизел моторних возова у вредности од 148,7 милиона евра, а директор Дирекције за превоз српских железница Негослав Теофиловић је данас најавио да ће први воз стићу крајем 2015, а остали до краја 2016.




Уговор је потписан, у присуству председника Русије и Србије Владимира Путина и Томислава Николића, а вредност набавке износи 100 милиона долара и финансираће се руским кредитом за српске железнице, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Тефиловић је рекао да су преговори о набавци руских дизел-мотрних возова трајали јако дуго, чак од јануару прошле године све до пре неки дан.

Српске жезнице ће за 100 милиона долара купити 27 возова произведених у руској компанији "Метровагонмаш" и добити резервне делове, чија је вредности око 2,6 милиона долара, рекао је Теофиловић.
"Тај уговор је јако битан и за железницу и за народ Србије, јер ће руским возовима путовати много удобније - то су савремени возови са климом, грејањем, тоалетима... и имају 70 одсто опреме из ЕУ која се свуда користи", нагласио је Теофиловић.

Према његовим речима, Железнице Србије намеравају да те возове укључе у саобраћај на неелектрифицираним пругама у Србији и појачају постојеће релације, али и да их користе на новим.
"Очекујемо да ће крајем наредне године доћи прва два воза, а након тога ћемо сваког месеца добијати још по два воза. Надам се да ћемо до тада успети да подигнемо степен брзине на одређеним релацијама како би што више путника прешло са аутобуса на воз", нагласио је Теофиловић.Он је подсетио да су српске железнице пре неколико година набавиле 12 истих таквих руских возова, што је финансирано кредитом железничке банке Еврофиме и да су се ти возови одлично показали.

"Што се тиче постојећих 12 руских возова, они су пуни путника, једино имамо проблем што локалне самоуправе (Крушевац, Краљево, Вршац...) траже да се повећа број тих воза, али ми тренутно нисмо у могућности", навео је Теофиловић.

Он је казао да ће Железнице Србије тек размотрити на којим ће новим релацијама увести руске возове, али да ће се сигурно користити на релацији Пожаревац - Зајечар.Воз је дводелан и има 120 места за седење и 126 за стајање, а може да се креће брзином од 120 км на сат.Опремљен је најсавременијом опремом, а главне компоненте произвели су најпознатији европски произвођачи, према међународним стандардима.

Теофиловић је потписао уговор са генералним директором компаније руских железница "РЖД Интернационал" Сергејом Павловом, у оквиру посете Путина Србији и свечаног обележавања 70 година од ослобођења Београда у Дугом светском рату и 100 година од почетка Првог светског рата.

(Танјуг)



***


Плашим се да се и ово не растегне у недоглед, као и са оним руским кредитом од 800 милиона долара за српске железнице, који није реализован јер Србија није направила јасан план о реконструкцији железница.  Превртање очима


Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12074



Погледај профил
« Одговор #8 послато: Децембар 07, 2016, 04:42:51 »

Русија продужила Србији рок за отплату кредита




У јануару 2008. године Русија и Србија у Москви су потписале споразум према којем је Русија Србији дала извозни кредит од 800 милиона долара за модернизацију српске железнице. Споразум је после продужен 2013. године, да би се опет продужио до 2021. године.





Документ је са руске стране потписао министар финансија Антон Силуанов, а са српске министар финансија и економије Млађан Динкић.

Тада је саопштено да је рок отплате кредита пет година са каматном стопом од 4,1 одсто годишње.

У документу се наводи да су се владе Русије и Србије "ради даљег развоја и јачања пријатељских односа, који постоје између две земље, и развоја узајамно корисне сарадње" договориле да ће српска страна користити кредит од 2013. до 2021. године.

Осим тога, Србија најкасније до 15. марта 2018. године мора да исплати провизију од један одсто неискоришћене суме на дан 31. децембра 2017. године.

Такође, Србија би требало најкасније до 15. марта 2022. године да исплати исту провизију од неискоришћеног износа кредита на дан 31. децембра 2021. године.


(Вести)

***



***

Хоће ли се већ једном неко из српских власти УОЗБИЉИТИ и кренути у реализацију потписаног и договореног. Исувише дуго се ово отеже и ОПСТРУИРА!!!



Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!