forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Децембар 09, 2019, 04:01:41


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Ускрс у свету  (Прочитано 1818 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12379



Погледај профил
« послато: Април 15, 2012, 16:59:30 »

Ускрс у свету

Патријарх московски и целе Русије Кирил служио традиционалну ускршњу литургију. Румунски патријарх Данијел поделио верницима Свети огањ, који је синоћ донет из Јерусалима.

У храму Христа спаситеља у Москви, традиционалну ускршњу литургију предводио је патријарх московски и целе Русије Кирил. Литургији су присуствовали председник Русије Дмитриј Медведев и премијер Владимир Путин.

Тачно у поноћ по локалном времену, после процесије око цркве, верници су узвикивали: Христ је васкрсао, а затим је почела служба. Празничне службе одржавају се у свим храмовима Руске православне цркве, којих има више од 30.000 у свету.

"Нека наше понашање, које противречи ђаволском духу нашег времена, постане видљива потврда вечне истине. Јер, иако ми сада живимо у условима друштвене и верске слободе, стремљење да живимо у складу са хришћанским вредностима представља, као и раније, кретање узводно", поручио је патријарх Кирил у посланици.

Патријарх Румунске православне цркве Данијел поделио је верницима Свети огањ, који је делегација Румунске патријаршије синоћ донела из Јерусалима.

Неколико стотина верника из Румуније отпутовало је у Јерусалим да на Велику суботу присуствује моменту када православни патријарх Јерусалима, Теофилос трећи, упали Свети огањ и дели га за цео православни свет.

Свети пламен пали се сваке Велике суботе када јерусалимски патријарх уђе у крипту са 33 свеће које симболизују број година Христовог живота.


У Јерусалиму су и етиопски хришћани обележили почетак Ускрса. Стотине верника окупило се у Цркви светог гроба, за коју се верује да је изграђена на месту где је Исус распет и васкрсао.

Верници су запалили свеће Светим огњем и разделили их међу собом.

Цитат
Срби у Немачкој славе Ускрс

Верници српске православне цркве у Немачкој у бројним српским храмовима широм те земље славе Ускрс, празник васкрсења Исуса Христа.

Ускрс је слављен у храмовина СПЦ у Берлину, Дортмунду, Дуизбургу, Улму, Офенбаху, Минхену, Штутгарту, Хамбургу, Келну, Нирнбергу и другим местима, где су служене ускршње литургије и дељена ускршња јаја.

Шарено, весело, уз пуно деце, младих, и ускршња јаја офарбана у црвено, било је и у другим храмовима СПЦ у Немачкој.

РТС
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
lorka
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 1284


Коњи изумиру! Спасимо коње да спасемо људе!


Погледај профил
« Одговор #1 послато: Април 15, 2012, 17:15:14 »

Једна мала примједба:
Вијерници СПЦ не славе Ускрс него Васкрс.
Ускрс славе католици и прославили су га прије 7 дана.
Ако ми не вјерујете, отворите православни црквени календар за 2012. год. и увјерићете се да под датумом 15. априла (н.к.) или 2.априла (с.к.) црвеним словима пише: Васкрсење Господа Исуса Христа - В а с к р с.

Зато, ако се под овом темом жели пратити како се овај православни хришћански празник слави у свијету, онда молим да се исправи назив теме и напише Васкрс у свету.

Уколико се жели пратити како овај празник у свијету славе Срби католици,  онда то у тексту негдје треба и нагласити.
Сачувана
beogradjanka
Члан*
Нови члан
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 9



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Април 15, 2012, 22:57:12 »

Са семантичке тачке гледишта, у духу српског народа јесу оба израза: и ускрснути, као и и васкрснути,
али ипак се у духу православне традиције инсистира на Васкрснућу.

Ево једног одличног доприноса овим недоумицама:


Вь се у народном/савременом штокавском наречју развило у "у-" (унук, утући), "ва-" (васкрс, ваистину). Испред самогласника, као префикс је вь- гласио вьн-, па се развио у "ун-" (унићи, унутра). У српској редакцији средњовековног црквенословенског, префикс вь- по правилу је добио тврди знак; па тако и у корену въскрьс-. У новоцрквенословенском овај префикс постаје "во-" восхитити, восходити, па стога и облици "воскресенїе" - васкрсење (самога себе); "воскресити" – ускрснути другога, "воскреснути" – ускрснути, подићи самога себе из мртвих, "воскрешати" – васкрсавати, дизати некога из мртвих, "воскрешенїе" – васкресење другога из мртвих. (Дивне разлике између непрелазног и прелазног вида, свака част Mallrat-у!) Ако се прати развојни пут црквенословенског, онда је оправдан облик "воскресе", који се већ дуго слуша у цркви, па га је паства, природно, усвојила. Природним и засебним путем су се пак у народном говору развили облици "васкрсти", "васкрснути" и "ускрсти", "ускрснути". Вештачки и симбиотички, према томе, пре би били облици "воскрснути", "воскрсти" (новоцрквенословенско-српски) и "васкреснути"  "васкрести" (српско-новоцрквенословенски), баш као што би неприродан био и (непостојећи, колико знам) облик "ускреснути" или "ускрести".

Сачувана
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!