forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Децембар 14, 2017, 00:21:11


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Продаја ЈАТ-а Арапима  (Прочитано 3164 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« послато: Фебруар 08, 2013, 01:31:46 »

Динкић: Држава прави нови ЈАТ

Министар финансија и привреде Србије Млађан Динкић изјавио је да влада планира да формира нову авиокомпанију "Јат" без дугова и да обнови флоту активирањем старог уговора са компанијом "Ербас".


Млађан Динкић: Нова авиокомпанија - без дугова и са новим авионима
 


"У плану је формирање нове авиокомпаније која би била без дугова, али планирамо да обновимо стари аранжман са 'Ербасом' за лизинг 12 нових авиона, за шта би та нова компанија добила државне гаранције од 140 милиона долара"
, рекао је Динкић у интервјуу "Блицу".


Цитат
Динкић је рекао да се током недавне посете српске делегације Абу Дабију дошло на идеју да се авиокомпанија из Уједињених Арапских Емирата "Етихад" укључи у цео тај пројекат тако што би преузео на себе гаранцију државе Србије од 140 милиона долара, али би заузврат постао сувласник "Јата".


"Овај предлог је још у фази идеје, међутим, одлука да се прави нови 'Јат' и обнови флота је дефинитивна одлука Владе", рекао је Динкић.


Динкић је рекао и да су УАЕ заинтересовани за инвестирање у српску пољопривреду да би за себе обезбедили прехрамбену сигурност и да су јој због тога потребни адекватни логистички центри - лука на Дунаву и карго терминал на београдском аеродрому за транспорт свежег воћа и поврћа.


(Блиц, Бета, Вести)





***


Прошле године је о томе говорио, надали смо се да су то његове небулозне идеје којих је до сада имао безброј, али ево га опет Динкић изјављује да ће ЈАТ да прода Арапима!


**



Динкић продаје ЈАТ Арапима?

Разматрамо могућност да авиокомпанија из Уједињених Арпаских Емирата Етихад преузме Јат ервејз, каже министар финансија Млађан Динкић.


"Једна од најпознатијих светских компанија - Етихад, јуче је ступила у контакт с Јат ервејзом и ми разговорамо о могућности сарадње, односно преузимање Јата од стране Етихада, односно заједничког улагања", рекао је Динкић за телевизију Пинк.

Динкић је истакао да је Етихад једна од ретких авио-компанија у свету које су имале профит прошле године.

"Они имају добар приступ неким другим тржиштима. Мислим да би та синергија дала резултате. Генерални директор Етихада је звао јуче директора Јата. Драго ми је да су контакти почели, кренули смо с разменом првих података", рекао је министар.

Динкић је најавио да ће питање Јата у сваком случају бити решено ове године, и да би било добро да добије партнера попут Етихада.

Етихад ервејз је компанија из Уједињених Арапских Емирата која је основана декретом јула 2003. године у Абу Дабију.

Компанија обавља више од 1.300 летова недељно на 85 путничких и карго одредишта у 55 земаља. Располаже флотом од око 70 авиона, углавном Боинга и Ербаса.

У 2011. години Етихад је превезао 8,3 милиона путника.

Та фирма је децембра 2011. године објавила да је преузела 29,21 одсто деоница лоукост компаније Ер Берлин - шестог авио-превозника у Европи по броју путника.

Етихад има и удео и у компанијама Ер Сејшели, Ер Лингус и Вирџин Аустралија.

Министар финансија и привреде Млађан Динкић изјавио је раније да ће током овог месеца бити потписан међудржавни споразум Србије и Уједињених Арапских Емирата у бројним областима, који ће бити и правни основ за уговор са компанијом Ал Дахра у вези инвестиција у пољопривреду у Војводини.

(Бета, Вести)

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 814



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Фебруар 10, 2013, 02:28:29 »

  Овај Динкић не зна да сачува 2 нацртане овце али је добар кад треба од бирача направити будале и навући већину за неку коалицију.
  Баш ћемо се лепо превозити ако нам арапски талибани буду крстарили небом...Сетимо са само шта је радио Динкићев пион Кришто па замислимо какву ће крађу у овој трговини да направи Динкић.
  Поготово што ових дана видимо да су нам сви политичари криминалци.
Сачувана

Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Јун 07, 2013, 02:48:45 »

На почетку теме сам писала О ЈАТ-у па ћу онда овде да поставим ову вест,




Смењена већина директора у Јату


Почетком следеће недеље у Београд стиже делегација "Итихада" после чега се очекује достављање конкретне понуде Емираћана

Дуг лет до новог стратешког партнера (Фото Д. Јевремовић)



После недавног постављења новог генералног директора "Јат ервејза", пре два дана је смењена већина извршних директора у тој нашој националној авиокомпанији.


То би сада, како каже наш саговорник, који је добро упућен у стање у "Јату", могло да утиче на преговоре са компанијом из Уједињених Арапских Емирата "Итихадом", јер је договор био да се ништа не мења док преговори трају. Процена је да ће Арапи сада, вероватно, донекле пооштрити понуду за"Јат", како би убудуће избегли сличне ситуације.

Почетком следеће недеље у Београд поново долази делегација "Итихада" која ће се додатно информисати о стању у "Јату", будући да су њихови људи већ детаљно прочешљали пословање наше компаније. Када заврше посао, очекује се да ће конкретну понуду за стратешко партнерство доставити Влади Србије до 15. јуна – каже наш саговорник.

Према његовим речима, уколико се нешто не промени у последњем тренутку, односно ми не наставимо да правимо грешке попут смењивања руководства које је преговоре са "Итихадом" и започело, очекује се да Емираћани од првог јула неформално преузму "Јат", а званично од септембра.

– Сва је прилика да овогодишња сезона неће бити тако успешна за "Јат" како је најављивано и због тога, уколико до договора дође, "Итихад" не жели званично да уђе у тај посао пре краја сезоне – објашњава наш саговорник.

Велибор Вукашиновић, нови директор "Јата" јуче нам је потврдио да делегација „Итихада” долази у Београд следеће недеље, како би "дубински снимила стање у ’Јату’ и партнерским компанијама".

– Опредељење "Јат ервејза" је да се успостави стратешко партнерство са "Итихадом", јер је то добро и за развој авиосаобраћаја у Србији, и за "Јат". По досадашњим разговорима, ако се склопи партнерство са "Итихадом", први човек "Јата" био би из Србије, док би генералног директора и оперативни тим постављао "Итихад" – рекао је Вукашиновић, а преноси Бета.

Према његовим речима, у току су разговори са словеначком компанијом "Адрија ервејз" и другим компанијама које се баве лизингом авиона о изнајмљивању једног "ербас А319", а очекује се да ускоро у саобраћај буду укључена и два нова авиона типа АТР.

Ипак, неки од главних проблема и даље су ту. Осим дугова које ће преузети држава, мораће да се реши проблем вишка запослених. Јер, како је "Политика" већ писала, за одлазак се пријавило свега око 90 од 1.243 запослена. Процена је да "Јату" тренутно не треба више од 600 људи.

Други проблем, који надлежни све ређе помињу јесте и решавање спора који "Јат", односно држава, као његов садашњи власник, има са произвођачем авиона "Ербасом". Још 1998. године од овог произвођача наручени су авиони и за то уплаћен аванс од 23,5 милиона долара. Реч је о договореној куповини осам "Ербасових" авиона, а вредност целог посла са све школским центром, симулаторима и пропратним стварима тада је износила 560 милиона долара. Међутим, тај посао никада није реализован. "Ербас" је слао понуду да се тај проблем реши, али на коју никада није одговорено. Све то остају задаци за компанију у којој ће, уколико посао са Арапима успе, "Итихад" имати 49 одсто власништва, а држава Србија 51 проценат.

Још један неславан податак налази се и на сајту Агенције за привредне регистре – "Јат" је у току 2012. забележио губитак од 3,68 милијарди динара, што је за око 300 милиона више него у току 2011. године.

(С.Деспотовић)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 683


Zeka


Погледај профил
« Одговор #3 послато: Јун 07, 2013, 22:16:09 »

Цитат
Смењена већина директора у Јату
Почетком следеће недеље у Београд стиже делегација "Итихада" после чега се очекује достављање конкретне понуде Емираћана

Посао ће бити сигурно закључен ако Мрка буде водио преговоре уз асистенцију Ане Бекуте.
Ем, да им пева а могла би да и одигра трбушњак да Мрка падне у севдах а тек Емирићани...има да дадну паре...eм авијона ко плеве.... ем Анчи цепа...ихххх!!!
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #4 послато: Јун 07, 2013, 22:21:36 »

Цитат
Смењена већина директора у Јату
Почетком следеће недеље у Београд стиже делегација "Итихада" после чега се очекује достављање конкретне понуде Емираћана

Посао ће бити сигурно закључен ако Мрка буде водио преговоре уз асистенцију Ане Бекуте.
Ем, да им пева а могла би да и одигра трбушњак да Мрка падне у севдах а тек Емирићани...има да дадну паре...eм авијона ко плеве.... ем Анчи цепа...ихххх!!!



 Cheesy Cheesy Cheesy

у једној поруци, испред, сам поставила овај клип.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=9vwc-_ITIKQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=9vwc-_ITIKQ</a>


Мора да је Млађа то видео па умислио да је он ова жеМска коју шеик засипа ловом Зеленко


п.с.
Каква Бекута, неће је шеик ни погледати

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #5 послато: Август 03, 2013, 03:47:48 »


Динкић је  најављивао.....и ево дође и ЈАТ на ред, да оде у прошлост!!!





***



После 66 година Јат отишао у историју

Потписивањем уговора у Београду између Етихада и државе, Србија је уместо Јата добила потпуно нову авиокомпанију под именом Ер Србија, а на чијем челу ће бити Дени Кондић, Аустралијанац српског порекла.



Посао вредан стотине милиона евра: Представници Владе Србије са челницима Етихада


Како је уговором предвиђено, влада ће преузети дугове Јата, као и социјални програм за између 300 и 500 запослених, док ће Етихад у старту уложити 40 милиона долара, што ће уз кредит од додатних 60 милиона бити довољно за узимање на лизинг десет нових авиона, типа Ербас 319 који ће уз постојећу флоту АТР 72 бити флота нове авиокомпаније.

  - Данас постављамо српски авион на писту за узлетање. Нова крила Србије ускоро полећу, са чврстим уверењем да ће наш авион, наша Србија, да лети дуго на сопственим крилима - рекао је вицепремијер Александар Вучић и додао да ће нова компанија бити водећа у региону од око 30 милиона људи.


- Посебну захвалност дугујемо нашем пријатељу шеику Мухамеду без кога овај посао не би био закључен
- рекао је Вучић.


Челник Етихада, Џејмс Хоган био је крајње искрен када је евоцирао ток преговора о преузимању Јата.

- Када смо видели документацију о пословању било је јасно да се на тај начин није могло даље. Не желим да причам о прошлости, јер мене интересује само будућност. Уложићемо у нову флоту, у нову кабинску услугу, нове линије и компанију устројити према мери која је потребна како би она у наредна 24 месеца постала профитабилна - рекао је Хоган.



Џејмс Хоган, директор Етихада и вицепремијер Александар Вучић


Национална авиокомпанија Етихад ервејз, иако у власништву државе, послује по стриктно тржишном принципу. Основана је 2003. године, има 15.000 запослених, 78 авиона у флоти и још 70 поручених летелица. Емираћани су инсистирали да Ер Србију не сме водити ниједан партијски кадар, чак и да то не може бити неко из Србије. Ипак, компромис је нађен у Денију Кондићу који ће челну функцију заузети 1. октобра.


- Драго ми је што смо нашли Кондића, човека који има 25 година искуства у авио-бизнису. Радио је у Квантасу и Малејжа ерлајнзу и сигурно је да ће донети новине у пословању - додао је Џејмс Хоган.

- Нови авиони ће улазити фазно у употребу. Етихад не ради ово први пут. Ми смо реструктурирали малу компанију Ер Сејшели и она је сада профитабилна - рекао је Хоган.
Како је најавио Хоган, најдаље за 36 месеци Ер Србија ће и ове нове ербасове А319 заменити супермодерним авионима, а преговара се с Ербасом за типове А320 НЕО и боингом око 737-МАX. Реч је о летелицама за кратке и средње линије најновије генерације, са изузетно тихим моторима који троше 20 одсто горива мање.


Важан квалитет: Услуга као у Етихаду


Нови челник Ер Србије држи карте још увек скривене, правдајући то раном фазом преузимања компаније. Тако се Дени Кондић само представио, али није откривао пуно тога око нових линија, ценовне политике или отпуштања, што запослене у Јату посебно интересује.



На челу нове компаније: Дане Кондић


- Рођен сам у Аустралији као прва генерација исељеника. У Сиднеју сам се школовао и запослио у Квантасу. Посао који је пред нама је велик и изазован, а за трансформацију компаније подједнако је важно ребрендирати компанију, као и формирати нову мрежу линија и квалитет услуге. Разумем да су многи у Србији веома везани за име Јат, али оно ван граница Србије не значи никоме много. Такође, услуга кетеринга у Јату је застарела и могу да кажем да ће Ер Србија имати услугу која ће бити равна оној у Етихаду. Авиони се морају променити, јер су Јатови стари, скупи за одржавање и неефикасни - рекао је Кондић.

Када је реч о новим линијама, Џејмс Хоган је навео да ће се у другој фази развијања компаније посебно водити рачуна о бројној српској заједници која живи у Аустралији, Северној Америци и Немачкој. Кад је реч о прве две, размишљаће се и о увођењу дуголинијског саобраћаја, али тога свакако неће бити у наредних 36 месеци када ће се обнављати примарна флота.


Засад ће Ер Србија добити 12 нових дестинација у Европи, на Блиском Истоку и у Африци, уз одржавање већ постојеће 33 дестинације. Међу новим линијама су Бањалука, Бејрут, Букурешт, Будимпешта, Каиро, Кијев, Љубљана, Праг, Софија, Варна и Варшава. Ту су и четири лета недељно за Абу Даби, уз већ постојећи дневни лет Етихада на истој линији. Ова конекција је уједно и најкраћа веза Србије и Аустралије, односно Далеког Истока.





После 66 година Јат отишао у историју


ЈАТ више не постоји
 

Бренд Јата отишао је у историју после пуних 66 година. Чувено Јатово "црвено јаје" на сребном трупу авиона био је симбол успеха у златном периоду југословенске авијације. Сад је томе дошао крај, јер је нови власник Јата, емиратски Етихад, променио име компаније у - Ер Србија.

Међутим, мало људи зна да ова промена имена није прва у историји. Прва авиокомпанија, настала јуна 1927. звала се Аеропут и био је национална авиокомпанија Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, а потом и Краљевине Југославије. Била је десета авиокомпанија основана у Европи и 21. у свету! Расформирана је у децембру 1948.

 

Заправо, ни доскорашњи Јат - није исти онај Јат из седамдесетих. Наиме, Јат је од оснивања била скраћеница за Југословенски аеротранспорт, али је распадом чак и оне крње Југославије обесмишљено да компанија носи име непостојеће државе. С друге стране, Јат је био препознатљив бренд у свету, нешто по чему су га препознавали, чак и кад су се Британци шалили да скраћеница заправо значи "спрдња с временом" (Јоке Абоут Тиме) , алудирајући на флексибилност полетања и слетања. Ипак, 2003. године "југословенство" Јата је потрошено, те је компанија преименована у Јат ервејз.


У међувремену Јат није само симбол блиставе прошлости већ и компаније којом су политичке странке манипулисале, која је годинама била у агонији, са застарелом флотом и рекордним дуговима. Суноврат Јата трајао је деценијама. Ипак, као кључни моменат њеног пропадања сматрају се деведесете, односно време распада СФРЈ, ембарга и ратова. Јат је тада изгубио тржиште од око 22 милиона становника, санкције су му приземљиле авионе, а сви планови о обнављању флоте пали су у воду.


Цитат
Ширење Етихада
Поред 49 одсто удела у Ер Србији, национална авиокомпанија Уједињених Арапских Емирата Етихад ервејз је сувласник са 29,21 одсто у Ер Берлину, у Ер Сејшелима има 40 процената, у Вирџин Аустралији 10 одсто, ирском Ер Лингусу 2,99 одсто и индијском Џет ервејзу 24 одсто.


Цитат
Ништа од акција

Једна од непознаница везана за преузимање Јата је и подела бесплатних акција. Ово питање је посебно наљутило вицепремијера Вучића који је оштрим тоном одговорио да Јат сада прави губитке, те да се "ни из чега ништа не може ни поделити".
Ипак, Вучић је обећао да ће све бити "по закону" што би значило да 15 одсто деоница мора бити подељено бившим и садашњим запосленима и грађанима.


Цитат
Симбол

Ребрендирање је поверено младој Српкињи Тамари Максимовић која је реп авиона поделила у два поља - црвено и плаво, на чијој средини је стилизован бели двоглави орао. Труп авиона биће бео с крупним натписом Ер Србија, на енглеском језику, док ће моторе красити стилизована српска тробојка. Поред логоа и имена, нова компанија има и нови слоган, а он гласи - Сада сте боље повезани.


Цитат
Славна прошлост
Уочи санкција Јат је био међу првих 10 европских компанија, а на 31. месту у свету по успешности. Колико се улагало у флоту најбоље говори податак да је Јат био прва европска компанија која је 1985. године купила нови боинг 737-300.


(Љ.Ивановић)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #6 послато: Октобар 17, 2013, 05:48:34 »

Арапима поклонили милионе?



Споразум Владе Србије и компаније Етихад из Абу Дабија врло брзо би могао да прерасте у прворазредни скандал уместо у коначно спасење националне авиокомпаније. Од помпезне најаве "нових крила Србије" како је посао назвао српски вицепремијер Александар Вучић, до озбиљних сумњи у то да ли је реч о добрим намерама и да ли је посао користан по интересе грађана Србије, уговор је за јавност потпуна мистерија.


ПОСАО ИЛИ ПРЕВАРА ВЕКА?: Представници Србије са пословним партнерима из Етихада после потписивања уговора
 

- Мени је од првог тренутка било јасно да су они дошли по такозвана саобраћајна права. То је све. Држава им је дала 49 одсто, а да заправо људи из Етихада нису уложили ништа! Грађани ове земље преузели су 190 милиона евра дуга Јата, влада је дала 40 милиона евра за изнајмљивање авиона типа ербас, а Етихад је нама само дао гаранције за кредит од 140 милиона евра који ће узети Ер Србија за обнову флоте. За овакав посао нама Етихад није ни био потребан - каже извор "Вести" који је имао увод у закључену документацију и ток преговора.

Иначе, влада није објавила уговор, односно низ споразума којима је основана Ер Србија. Таква тајновитост је незаконита, с обзиром да влада не може да склапа уговоре и на њих ставља ознаку тајности.


- Нема оправдања за тајност комерцијалних уговора. До мене још нису дошли захтеви да се уговори објаве, али чим дођу ми ћемо покренути законске процедуре. Ти споразуми морају бити доступни јавности - каже за наш лист Родољуб Шабић, повереник за информације од јавног значаја.


Влада се упињала да прикаже споразум с Етихадом као велики тријумф, али сумњу на цео посао баца управо та тајновитост, јер, уколико је нешто заиста сјајно како влада тврди, онда нема никаквог разлога да се уговори скривају.
Да се ствар захуктава сведочи и нови сукоб и то унутар саме владе. Наиме, како преносе београдски медији, министар привреде Саша Радуловић одбио је да потпише гаранције владе за споразум с Етихадом, тврдећи да "људи из тима владе заједно с Александром Вучићем, а који су уговарали овај посао, нису процедуру спровели по закону".


Све то довело је уговор под знак питања и то само две недеље уочи промотивног лета нове авиокомпаније. Став Радуловића је разбеснео вицепремијера Вучића који је наводно захтевао од министра привреде да ковертира оставку!
Сумње у исправност посла имају и опозиционе партије које такође захтевају да влада поштује законе Републике Србије и покаже уговоре.


- Прикупљамо документацију и обавештења јер сумњамо да је интерес грађана повређен и да уговор није у складу с интересима државе. Та авиокомпанија изнајмљује неке старе авионе и ми само желимо да видимо уговоре. Они не смеју бити тајни - за "Вести" истиче Божидар Ђелић, некадашњи министар финансија Србије и функционер Демократске странке.


Притисак да се разјасне сумње и поштују закони у Србији нису једини проблем владе у Београду. Наиме, једна од највећих светских авиокомпанија, америчка Делта ерлајнз је упутила допис америчком Министарству саобраћаја са захтевом да се не дозволе код шер аранжмани и коришћење саобраћајних права за које су аплицирали Јат и Етихад у САД.


- Етихад покушава да се домогне наших успаваних слотова, односно резервисаних времена полетања и слетања на одређене аеродроме. Ер Србија нема дуголинијску флоту, као ни Јат. Али има Етихад. Е сад, Јатови слотови у Вашингтону, Њујорку, Чикагу и Даласу су једни од најповољнијих који постоје на тим аеродромима, јер је реч о временима која омогућавају брза преседања. То је оно што интересује Етихад - истиче наш саговорник.


Шта ће се догодити са уговором између владе и Етихада остаје да се види. Он је, истина, законит, али није транспарентан. Актуелна влада, као и све претходне, посезала је тајном кад год би се велики послови уговарали. Оно што брине је што се временом показало да су многи оф тих уговора штетни по државу. Влада има само један начин да одагна сумње - да објави споразуме које је у име грађана закључила.
 

ЕР СРБИЈА ЈОШ НИЈЕ УПИСАНА У ПРИВРЕДНИ РЕГИСТАР
Етихаду и управа и контрола

Невероватно је да само две недеље пре првог лета, Ер Србија заправо и не постоји! Ова компанија није уписана у Агенцији за привредне регистре. Како ствари стоје, тај технички упис и није могуће извести до краја године, тако да ће грађани вероватно видети ербас у бојама нове авиокомпаније, али ће заправо бити реч о Јатовом лету.


- Парадоксално је да влада има већински удео у компанији од 51 одсто, а да нема ни управу ни надзор над њом. Преговарано је да Дане Кондић буде генерални директор као представник Етихада, а да председник Борда директора буде неко кога одреди влада. Међутим, Кондић је добио обе функције. Противзаконито је измештање сектора финансија из Београда у Абу Даби и службе реда летења. Такође, кад је реч о новим авионима, Ер Србија ће унети у тројни аранжман са Етихадом и Ербасом депозит од 23,5 милиона долара за нове авионе (који је Србија уплатила још 1998. године) а остатак ће бити купљен кредитом. Ти авиони ће највероватније бити у регистру блискоисточне авиокомпаније која ће их само давати на лизинг Ер Србији - каже саговорник "Вести" упућен у детаље преговора, а који је желео да остане анониман.


Цитат
Битка за тржиште САД

Компаније Етихад и Јат су затражиле дозволу за пословање у САД и у току је одлучивање о њиховом захтеву. Јат не лети у САД од 1992. године, а покушаји да се врати на ово тржиште, где би могао да добије око 100.000 путника, били су неуспешни јер српска компанија није испуњавала стандарде. Делта ерлајнз је једна од највећих авиокомпанија у свету, са седиштем у Атланти, званично се противи доласку Ер Србије на тржиште САД јер није објављен уговор о сарадњи компанија Етихад и Јат и зато што се не знају њихови власнички односи - не зна се да ли је реч о заједничкој компанији или је једна власник удела у другој.


И Европа тражи објашњење

И Европска унија је тражила разјашњење од Србије јер уговор о отвореном небу забрањује да компанија из земље која га није потписала има више од 49 одсто акција фирме из земље која јесте потписник. Формално, Етихад има 49 одсто, али има потпуну контролу над Ер Србијом као да је стопроцентни власник.


- Придружујем се захтеву многих да се уговор објави. Нема ликовања, јавност има право да зна какав је уговор - истиче функционер ДС-а Владимир Тодорић.



(Вести)




***

Ово ме не би изненадило и да буде тачно. Вучић и Динкић (експерти на куб) ће сада да брже боље демантују ове вести. Како год окренемо, са свих страна, нама се са њима црно пише.

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #7 послато: Децембар 07, 2013, 23:50:54 »

Синдикати Аеродрома Никола Тесла одбили план Владе

Четири репрезентативна синдиката Аеродрома Никола Тесла одлучила су да одбаце план Владе Србије који, како наводе, предвиђа да компанија Етихад у будућности има монопол над ваздушним саобраћајем, као и над Аеродромом Никола Тесла, наводи се у данас објављеном заједничком саопштењу.




Како се наводи у том саопштењу, о таквом плану Владе представнике синдиката је обавестио представник Владе Лука Томић са којим су разговарали 5. децембра, а одлуку да га у потуности одбаце синдикати су донели у петак на хитном састанку.

"Синдикати се противе намери Владе да се компанији Етихад да концесија на 20 година, да се из АД Аеродром Никола Тесла Београд издвоји делатаност земаљског опслуживања и припоји компанији Супорт или другој фирми која би требало да се тим пословима бави у будућности", наводи се у заједничком саопштењу Независног синдиката, Синдикалне организације, Синдиката АСНС, и Синдиката "Слога", који је саопштење доставио.

Они су навели и да их је представник Владе обавестио о томе да ће Влада омогућити улазак Етихада у Аеродром Никола Тесла ради процене оправданости поступка припајања Делатности земаљског опслуживања, као и да ће након процене коначну одлуку донети Влада. Реагујући на ту најаву, синдикати су навели да је Аеродром од стратешког интреса за државу и запитали због чега процену врши Етихад, а не нека овлашћења државна институција.

Синдикати су истакли да је обједињавање комплетне услуге ваздухоплоства и предаја у руке Етихаду у супротности са домаћим и међународним законодавством о ваздушном саобраћају, као и да би за последицу то имало одлазак великих авио компанија које већ послују у Србији.

"Све ово би за последицу имало смањење будзетских прихода, стварање вишка запослених, као и повећање цене услуга корисницима, пада квалитета пружених услуга, а све у интересу остваривања профита Етихада", упозорили су сидикати.

Њихов предлог је, како су саопштили, да Влада као већински власник, одговорно ради у интересу грађана, малих акционара и запослених, тако што би даљи развој и инвестиције остварила докапитализацијом, кроз емисију нових акција с обзором да је Аеродром Никола Тесла акционарско друштво.

(Бета)


***


Да поверујемо, да има наде, да још све није отишло до ђавола. У нашем народу има још здравомислећих и све очи су упрте у такве људе. Желим свим срцем да почне буђење нашег успаваног народа, а нарочито радника којима су откази и отпуштања са посла врло близу!
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #8 послато: Мај 09, 2014, 04:56:06 »

Крију од народа шта су потписали

Српска јавност пуних шест година чека на објављивање уговора Владе и италијанског Фијата, а ни нова Влада Србије није испунила обећање о објављивању уговора о формирању Ер Србије.


Шта ли су потписали: Вучић, Дачић и Динкић са челницима Етихада


Под извесним притиском јавности, председник Владе Александар Вучић је најавио да ће Влада објавити уговор с Етихадом, за који, подсетимо, бивши министар привреде Саша Радуловић тврди да је изузетно неповољан по Србију.

 
Међутим, Вучић је начинио необичан потез. Он је најавио да ће непосредно пре уговора с Етихадом објавити уговор с Фијатом!

Није јасно због чега је Вучић повукао паралелу та два уговора, тим пре што је уговор с Фијатом такође у више наврата из многих кругова проглашаван веома штетним за Србију.

Повереник за информације од јавног значаја Родољуб Шабић за "Вести" каже да сви комерцијални уговори које држава склапа, без обзира на то да ли је реч о Фијату, Етихаду или концесији градње аутопута, морају бити јавни.

- Реч је о новцу грађана или капиталним добрима ове земље и јасно је да постоји оправдан интерес јавности да има увид у те уговоре. Влада не сме да пристаје на уговорне клаузуле које би наметнуле компаније да уговори буду тајни - додаје Шабић.


Немања Ненадић из Транспарентности Србија каже да је проблем тих конкретних уговора што за разлику од међудржавних споразума не подлежу скупштинској контроли.

- Тајност уговора у Србији није новина, али је пракса која се већ показала као проблематична у случајевима 24 приватизације. Уместо да се Влада учи на грешкама својих претходника, као да се поново чека да неко из Брисела сигнализира да је таква пракса недопустива, па да се почне са решавањем - наводи Ненадић.

Занимљиво је како је влада (бивша и актуелна) сама изигравала сопствена обећања о транспарентности. Прво је градоначелник Београда Синиша Мали, иначе главни преговарач с Етихадом, рекао да ће споразум бити објављен до краја јануара. У фебруару су стављени потписи, а јавност није сазнала шта је договорено. Министар саобраћаја Александар Антић потом је рекао како ће све бити јавно чим у Централном регистру хартија од вредности буде регистрована Ер Србија, али и после регистрације компаније уговор је остао тајна.


Уследило је обећање актуелне вицепремијерке Зоране Михајловић да ће сви детаљи бити познати пре избора 16. марта, међутим, грађани Србије поново су преварени. Ништа се није променило ни после представљања пословних резултата за првих шест месеци рада Ер Србије 2. априла 2014. године. Синиша Мали тада је рекао да нема више тајни и да је питање дана када ће уговор бити пред очима јавности. Више од месец дана се ћутало да би сада премијер Александар Вучић дао слично обећање уз констатацију да ће прво бити објављен уговор са Фијатом.

Цитат
Динкић хтео тајну у закон

Повереник Родољуб Шабић истиче да поред Закона о доступности информација од јавног значаја, још један закон штити право јавности да има увид у оно што ради држава.

- Реч је о Закону о концесијама и јавно-приватним партнерствима који је донет непосредно пред реконструкцију прошле владе, а предлагач је био министар финансија Млађан Динкић, који је тада покушао да искључи јавност и ограничи право приступа документима, али пошто сам му запретио поступком пред Уставним судом, он се повукао. Данас имамо добар закон, али нажалост држава га не примењује - додаје Шабић.

Цитат

Кондић против, прети тужбом

У преписци Транспарентности Србија и Ер Србије по захтеву за објављивање уговора на основу Закона о доступности информација од јавног значаја, генерални директор Ер Србије, Дане Кондић је одговорио писано да би објављивање уговора прекршило одредбу о тајности, те да би Етихад могао да тужи државу пред арбитражним судом у Лондону, или чак и да се потпуно повуче из посла с Ер Србијом.



(Ф.С.К.)



***


Да је ово једино што власт крије од народа Превртање очима

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #9 послато: Август 17, 2014, 01:17:44 »

`Ер Србија` и даље мачка у џаку

Под притиском домаће јавности и институција надлежних за контролу транспарентности рада државе, Влада Србије објавила је делове тајних уговора с Етихадом којим је створена `Ер Србија`. На маратонској конференцији за медије, премијер Александар Вучић изнео је своје виђење ових аранжмана рекавши да је договор с Етихадом био "јединствена прилика" за спас националне авиокомпаније којој је извесно претило гашење. Он је поновио да је за објављивање уговора добио дозволу партнера из Емирата и да "нема шта да се крије".

Објављена два од пет уговора: Александар Вучић тврди да нема шта да крије


Међутим, изгледа да Влада има још понешто да сакрије пошто су објављена два од пет уговора. Конкретно, објављен је Трансакциони уговор, као и Инвестициони уговор и његова допуна. Занимљиво је да су два од три документа закључена 31. јула 2014. године, дакле равно две недеље пре одлуке Владе да их обелодани, као и да само основни Инвестициони уговор носи датум 1. августа 2013, а и он има допуну од последњег дана јула ове године. Све допуне потписао је министар привреде Душан Вујовић.

Премијер Вучић је објаснио да Влада неће објављивати "пословни план" компаније, који је, разумљиво, заштићен ознаком тајности. Међутим тај пословни план нема никакве везе с преостала три уговора који су још тајна. Реч је о Уговору о услугама подршке, Уговору између акционара и Уговору о консултантским услугама.



Уговор остао у сефу

Посебно је занимљиво и да се у уводним напоменама Оквирног уговора о трансакцији наводи дословце да су "Република Србија, Етихад и `Ер Србија` закључили Оквирни уговор о трансакцији дана 1. августа 2013. године ("2013 ОУТ") да обезбеде од Етихада финансирање за Друштво у укупном износу до 100 милиона долара по принципима тамо наведеним.


Република Србија, Етихад и Друштво желе да измене текст 2013 ОУТ у целости у складу са условима овог уговора да овај Уговор мења, поново утврђује и замењује 2013 ОУТ у целости, са ефектом од доле наведеног датума".

Поједностављено речено, уговор закључен у августу 2013. измењен је у целости 31. јула ове године. Управо на то је указао и Саша Радуловић, бивши министар привреде, који је, између осталог, управо због овог уговора и одлучио да поднесе оставку.
"Објављени уговор с Етихадом је нов уговор. Потписан је 31. јула 2014.године. Није онај уговор из сефа! Покушали су да сакрију лудило", написао је на свом Твитер профилу Саша Радуловић.

Скривање лудила: Саша Радуловић

Премијер Вучић је бранећи закључење уговора истакао да је приликом приватизације Јат ервејза, коју је обавио Етихад, Србија обавезна да инвестира 42 милиона долара, док ће партнер из Уједињених Арапских Емирата уложити до 100 милиона. Вучић је рекао да Србија тај новац треба да обезбеди у 2014, 2015. и 2016. години, а да до сада још ништа није уплаћено. Додао је да се Србија обавезала и да санира дугове, од којих је 80 одсто према држави. Како је навео, све владе Србије од 2003. године су се суочавале с катастрофалним губицима у Јату.


- Застарела флота, просечна старост авиона 26 година, чести технички кварови. Влада је имала велике проблеме када је Јат у питању, велике дугове, а често је то био и полигон за постављање страначких кадрова. Влада је три пута покушавала да приватизује Јат, али није успела да нађе инвеститора јер знају колика је то мука - рекао је Вучић и додао да је просечан губитак био 35 милиона евра годишње, али да су ти губици били много већи.

 


Без пописа имовине

Како је навео председник Владе, Етихад се обавезао да инвестира до 100 милиона долара, до 40 милиона долара докапитализације, 60 милиона је позајмица оснивача коју ми нисмо искористили, јер Влада очекује да ћемо имати профитабилну компанију до краја године. Вучић је признао и да је Ер Србија једина компанија која је ослобођена плаћања аеродромских такси на "Николи Тесли", те да је по том основу компанија имала трошак умањен за девет милиона евра од почетка године.


- Да нисмо предузели мере, морало би да дође до гашење Јата, што би изазвало економске и друштвене губитке, пад угледа Србије јер је национална авиокомпанија огледало једне земље - казао је премијер.



Цитат
Тајност искључена законом

Сада када су уговори делимично објављени види се да они заиста садрже клаузулу о тајности, али је интересантно да уз њу постоји и напомена да се она неће примењивати "ако то налаже закон или ако надлежни орган или трибунал захтевају другачије". Управо је Родољуб Шабић као повереник за информације од јавног значаја пуну годину доносио решења и јавно говорио како Влада не сме закључивати тајне комерцијалне уговоре, али је то држава игнорисала све до јуче, а већим делом то чини и данас јер грађани немају увид ни у све уговоре с Етихадом, као ни у уговоре са Фијатом. То значи да је уговор о стварању `Ер Србије` држан далеко од јавности без икакве основе. Односно његово објављивање по основу Закона о доступности информацијама од јавног значаја било је могуће без кршења потписаног уговора, иако је председник управе Ер Србије Дане Кондић у писаној форми тврдио супротно.





 

У новој националној авиокомпанији `Ер Србија` однос власништва је 51 напрема 49 одсто у корист Србије. Међутим, стиче се утисак да својих 49 процената Етихад прилично јефтино плаћа. Грађани су као порески обвезници преузели дугове Јата од преко 200 милиона евра. Треба имати у виду и да је пренета имовина која претходно није пописана, па се и не зна колико вреди.


Кад се све сабере, упозорава Александар Стевановић, економиста и саветник бившег министра привреде Саше Радуловића, произлази да Србија својих 51 одсто плаћа вишеструко скупље.


- Ми улажемо око 200 милиона евра. Обећали смо да ћемо наставити да субвенционишемо компанију која је наводно профитабилна. С друге стране, Арапи ће уложити 40 милиона евра и даће нам позајмицу од 60 милиона. Позајмиће новој компанији која ће уредно да то врати, све с каматом која иде за цело то време. И они ће добити 49 одсто власништва. По свакој математици они за ово што намеравају да уложе не би требало да добију 20 одсто власништва. И то је основна замерка - објашњава Стевановић.


Цитат
Попуст за авионе

Вучић је рекао да је `Етихад` одабран јер је реч о компанији која је прошле године проглашена за најбољу на свету, те да је годинама међу три најбоље уз `Туркиш ерлајнз` и `Луфтханзу`. Захваљујући уговору с Етихадом, како је навео, 10 летелица биће набављено по нижој цени од чак 14 милиона евра, што је укупна уштеда од 140 милиона евра.



Цитат
Предизборно обећање

Посебно је занимљиво и то да су и премијер и министри СНС најављивали како ће уговор с `Етихадом` бити објављен пре избора одржаних 16. марта ове године. Вучић је рекао дневнику "Политика" од 4. фебруара 2014: "Пре неколико година постигли су уговор с Фијатом, али тај уговор нико није видео. Ја сам видео, али то је службена тајна, па не могу да кажем шта је у њему. Ми ћемо наш уговор с `Етихадом` показати пре краја кампање."
Поставља се питање које је то уговоре Влада желела да објави до 16. марта кад их је закључила тек 31. јула 2014



(Љ.Ивановић)



***


Већ смо се више пута уверили колико лаже Вучић, тако да ни ово не би требало никога да изненади. Питање је само, докле ће народ да наседа на те и такве његове лажи!!!
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #10 послато: Август 20, 2014, 05:43:38 »

ДСС: Два од три уговора са Етихадом мењана непосредно пре изнуђеног објављивања


ЗАШТО ЈЕ ЕВЕНТУАЛНИ РИЗИК ОД ЕВЕНТУАЛНОГ НЕУСПЕХА ЗАЈЕДНИЧКОГ ПРЕДУЗЕЋА ПРЕВАЉЕН НА СРБИЈУ?





Прво на шта мора да се скрене пажња јесте чињеница да су два од три обелодањена уговора потписани само две недеље пре дуго одлаганог и невољног објављивања. Шта је то морало да се сакрије и шта је измењено овим – накнадно сачињеним и објављеним уговорима?

Посебно значајно, можда најважније питање јесте зашто слотови (резервисани временски периоди слетања и узлетања са аеродрома), који су највреднија имовина ЈАТ-а , уопште нису вредновани као реална имовина коју ЈАТ, односно Србије, која се уноси у брак са Етихадом? Груба процена је да је њихова вредност најмање 800 милиона долара

Превише је нејасноћа, спорних, па и несумњиво штетних решења у овом послу, превише је отворених питања да би се све завршило само објашњењима да је ЈАТ био губиташ, па је онда све добро – ма колико лоше било


ПОД притиском Демократске странке Србије, других политичких странака и најшире јавности да се објаве уговори са Етихадом о продаји ЈАТ-а Влада је објавила:

- Уговор о улагању потписан 1. августа 2013.

- Уговор о изменама и допунама уговора о улагању из 2013. потписаног 31. јула 2014.

- Оквирни уговор о трансакцији потписан 31. јула 2014.

Овај објављени уговор о трансакцији у потпуности мења Оквирни уговор о трансакцији потписан 1. августа 2013.

Од једног питања, које је гласило - зашто се уговори не објављују, данас су отворена бројна, врло озбиљна, на која Влада мора да да одговор јавности.

Чињеница да је ЈАТ правио губитке и да је било оправдано да се прода, није довољна сама по себи да оправда начин на који је то учињено.

Прво на шта мора да се скрене пажња јесте чињеница да су два од три обелодањена уговора потписани само две недеље пре дуго одлаганог и невољног објављивања. Шта је то морало да се сакрије и шта је измењено овим – накнадно сачињеним и објављеним уговорима?

         1. Зашто се са објављивањем уговора чекало месецима и зашто су уговори мењани и потписани, под притиском јавности, две недеље пре објављивања?

        2. Зашто Влада није објавила оригинални уговор о трансакцији из 2013. године?

Према Уговору о улагању из 2013. године (поновљено на почетку Оквирног уговора о трансакцији из 2014.), Етихад треба да обезбеди финансирање Ер Србије до 100 милиона долара, од којих је 40 милиона докапитализација, кроз конвертибилни зајам (који се претвара у власништво), док су остатак класични зајмови. За износ од 40 милиона долара, Етихад је стекао 49% власништва над српским авио-превозником.

         3. Зашто није урађена процена вредности ЈАТ Кетеринга?

ЈАТ Кетеринг је интегрисан у Ер Србију, а да није урађена било каква процена његове вредности. Будући да ово интегрисање представља заправо додатни улог Србије у заједничко предузеће, ова чињеница мора да се има у виду при оцени савесности и одговорности преговарача са српске стране.

         4. Зашто обавезе Србије нису јасно и прецизно дефинисане?

Србија треба да покрије све евентуално скривене мањкове и губитке до износа од 100 милиона долара. Даља и прецизнија објашњења овог износа нису дата. Србија треба да измири или отпише сва дуговања ЈАТ-а (укључујући и ЈАТ Кетеринг), односно потраживања према ЈАТ-у, настала пре затварања трансакције.

Tакође, да се одрекне свих обавеза које ЈАТ има према Аеродрому Београд (неплаћене аеродромске таксе и сл.) у износу од најмање 13 милиона долара.

Обавезе Србије се не односе само на период пре конституисања `Ер Србије`: све обавезе овог предузећа према запосленима, пензије, отпремнине онима који би били проглашени за технолошки вишак у Ер Србији, падају на терет пореских обвезника Србије.

Поред претходног неодређеног износа, грађани Србије морају дати 82 милиона долара за обртни капитал у периоду 2014-2016. Ово је чиста инвестиција, бесповратно уложена средства.

Етихад, подсетимо, има обавезу да прати ово улагање Србије, али кроз позајмице акционара, које заједничко предузеће касније мора да врати.

         5. Зашто је целокупни ризик од евентуалног неуспеха заједничког предузећа у крајњем на Србији?

        6. Зашто вредност слотова није узета у обзир приликом израчунавања удела Србије у заједничком предузећу?

Посебно значајно, можда најважније питање јесте зашто слотови (резервисани временски периоди слетања и узлетања са аеродрома), који су највреднија имовина ЈАТ-а , уопште нису вредновани као реална имовина коју ЈАТ, односно Србије, која се уноси у брак са Етихадом?

Слотови су преносива права, могу се продавати, уступати и наравно користити за слетања и полетања сопствених авиона. Груба процена је да је њихова вредност најмање 800 милиона долара. Свака сумња у разлоге који су довели до оваквог пропуста је разумљива…

         7. Колика је вредност имовине ЈАТ-а, без слотова, која је унесена у заједничко предузеће?

Имовина ЈАТ-а која није узета у обзир јесте и већи број вредних некретнина, попут терминала у Загребу и Љубљани, више хотела и других пословних зграда. Вредност ових некретнина се процењује на преко сто милиона евра.​

Иако по годишту стара, флота ЈАТ-а је имала одређену вредност, која такође није узета у обзир. Треба споменути да старост авиона не одређује година производње, већ часови налета. Сада их заједничко предузеће продаје чартер компанијама.

         8. Колика је, после свега, стварна вредност улога Србије у заједничко предузеће у коме је Етихаду уговором признато власништво од 49% по основу његовог улагања од само 40 милиона долара?

Претходно наведена имовина ЈАТ-а од око милијарду долара (слотови, некретнине и авиони) приликом нормалне процене вредности морала би бити умањена за обавезе ЈАТ-а и добила би се нето вредност ЈАТ-а. Ова нето вредност би се лако довела у везу са стварним улогом Етихада од 40 милиона долара у ситуацији да је Етихад докапитализивао ЈАТ и тако би се прецизно утврдили власнички удели.

Имајући све то у виду, 49% Етихадовог власништва над заједничким предузећем је апсолутно нереално.

         9. Колика је вредност инвестиција и губитка профита на годишњем нивоу Аеродрома Београд и НИС-а који су практично укључени, као српска обавеза, у овај аранжман?

Аеродрому Београд, као државном предузећу, наметнути су велики додатни трошкови и то финансирање реконструкције једног од терминала и давање истог на ексклузивно коришћење Ер Србији, као и давање количинског попуста Ер Србији од чак 50% у односу на важећу аеродромску таксу.

Обавезе се покушавају наметнути чак и предузећима које Влада Србије не контролише већински. НИС би тако требало да да попуст на количину од 50% на цену млазног горива које користе авиони Ер Србије. Уколико не испослује овај попуст у НИС-у Влада Србије је обавезна да из буџета дотира разлику или читав износ од 50% попуста.

Превише је нејасноћа, спорних, па и несумњиво штетних решења у овом послу, превише је отворених питања да би се све завршило само објашњењима да је ЈАТ био губиташ, па је онда све добро – ма колико лоше било.

(Вести)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #11 послато: Фебруар 09, 2015, 10:51:25 »

Арапима профит, Србима дугови

Влада Србије наложила је аеродрому "Никола Тесла" да отпише авиокомпанији Ер Србија 17,6 милиона долара дуга. Реч је о услугама које је аеродром пружио између 1. јануара и 30. септембра 2014. Подсетимо, Влада, односно грађани као порески обвезници већ су крајем прошле године преузели 158 милиона евра дуга заосталог из периода Јата и оснивања Ер Србије, закључно са 31. децембром 2013.



Минус на рачуну: Аеродром "Никола Тесла"

Председник Надзорног одбора Ер Србије Синиша Мали изјавио је 16. децембра 2014. да је "уговором потписаним с Етихадом држава преузела на себе исплату старих обавеза које је Јат ервејз направио закључно са прошлом годином". Међутим, држава ће давати повластице Ер Србији извесно и за ову годину.

У писаном одговору Министарства привреде "Вестима" као правни основ за отпис дугова наводи се члан 2.5.5 Оквирног уговора о трансакцији у којем се каже да ће Србија "финансирати путем давања или уз претходно писано одобрење Етихада, а у сваком случају, смањењем готовинских трошкова пословања којима се Јат изложи, додатне износе који су наведени у Стратешком плану".

Тим документом је предвиђено да се Ер Србији обезбеде стимуланси до 22 милиона долара за 2014, те 18 милиона долара закључно с 31. децембром 2015. Занимљиво је да ће Влада помагати Ер Србију отписима дугова, а Етихад "деоничарским зајмом".

Дакле, Влада се обавезала да ће подржати Ер Србију са до 22 милиона долара за прошлу годину и у то се убраја тих 17,6 милиона долара аеродромских трошкова. Иначе је чланом 7.2.8.1 уговора предвиђено да Ер Србија има и 50 одсто попуста на плаћање аеродромских такси.

- Уколико је информација о отпису дуга тачна, не знам шта друго да кажем осим да је то неодговорно понашање. Аеродром је као акционарско друштво једна од малобројних успешних компанија и тако се не поступа према успешној фирми - каже за "Вести" Дејан Поповић из Независног синдиката Аеродрома "Никола Тесла".

Различити државни функционери уверавају јавност да ће Ер Србија 2014. завршити с профитом, али ако он иде на штету државних компанија и уз силна отписивања обавеза, онда се тај "успех" може сасвим другачије посматрати.


Цитат
И гориво на поклон

Челник Нафтне индустрије Србије Кирил Кравченко се 28. децембра пожалио јавности да је НИС лане инвестирао 40 милијарди динара у модернизацију, а да му само три највећа клијента дугују чак 55 милијарди динара. Међу њима је и Ер Србија са четири милијарде динара. То значи да је дуг Ер Србије у 2014. за гориво 33,3 милиона евра. Чланом 7.4.2 предвиђено је да Влада Србије осигура код НИС попуст за авиогориво Ер Србији од "најмање 50 одсто".


(Љ.Ивановић, Вести)


***

Ништа чудно. Изненадило би ме да је обрнуто и да Вучић ради за Србију и српски народ.
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 814



Погледај профил
« Одговор #12 послато: Јул 30, 2017, 16:32:17 »

Ер Србија ће бити лоу кост компанија


У српском авиопревознику Ер Србији припрема се терен за трансформацију у лоу кост компанију, сазнаје Радио Слободна Европа (РСЕ) од извора из компаније.

У Ер Србији се планирају отпуштања а неки људи су већ напустили компанију. То је потврдио и градоначелник Београда Синиша Мали, који је и председник Надзорног одбора Ер Србије.

„То је пословни план који подразумева додатно повећање профитабилности Ер Србије и онда се понашате као свака тржишна компанија. Све је то део једног нормалног процеса где покушавате да смањите трошкове с једне стране и повећате приходе са друге стране”, рекао је Синиша Мали.

Отпуштања у Ер Србији дешавају се свега један дан пошто је мањински власник у Ер Србији компанија Етихад саопштила да је у 2016. забележила губитке од чак 1,87 милијарди долара.

Извор РСЕ је навео да је до сада компанију напустило више од 300 људи а да се планира још отпуштања.

„Намера јесте да се направи хибридна компанија и да се што више смање трошкови и да се преведе на продају преко веба, као што раде све лоукост компаније. Тај процес је свакако у току и у појавном облику се ту догађају свакакве ствари. Неко од путника се нашалио пре неки дан да су раније на сваком лету имали кувара који је припремао храну, говорим фигуративно, до тога да сада мора да се плаћа вода. То је била шала једног од путника у којој има доста истине. Моје мишљење је да је ово све само један део експеримента. Имам утисак да је то наложено јер је рађено и у другим деловима Етихад ерлањз система”, рекао је тај извор.

Од надлежних у Ер Србији није било могуће добити реакцију или појашњење тих тврдњи. (Бета)

http://www.politika.rs/scc/clanak/385797/Er-Srbija-ce-biti-lou-kost-kompanija

   Радикал Вучић је успео да опљачка и уништи и ЈАТ.
Сачувана

Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11758



Погледај профил
« Одговор #13 послато: Август 18, 2017, 04:36:30 »

ФИНАНСИЈСКА АНАЛИЗА
БИЛАНСА СТАЊА И БИЛАНСА УСПЕХА ЗА 2016
             КОМПАНИЈЕ `ЕР СРБИЈА`






Цитат

БРАНКО ДРАГАШ ОТКРИВА:
 Банкар сам 34 године, али ово нисам видео! Зашто се крије да је Ер Србија банкротирала?!








Захваљујем се читаоцу који ми је доставио извештај ревизорске куће КПГМ, упућен акционарима ЕР СРБИЈЕ, о финансисјком извештају Компаније за 2016.годину.



Мада у поглављу ОДГОВОРНОСТ РЕВИЗОРА стоји :

Цитат
Naša odgovornost je da na osnovu izvršene revizije izrazimo mišljenje o priloženim pojedinačnim finansijskim izveštajima.

Нисам успео нигде да прочитам стручно мишљење Ревизора о катастрофалној ситуацији у Компанији.


Нисам нигде прочитао стручни апел Ревизора да се хитно испита комплетно пословање Компаније и да се уведу ванредне мере у Компанију која драматично лоше послује, упркос свим политичким привилегијама које је добила и конкретним новчаним субвенцијама које непрестално долазе из нашег банкротираног државног буџета.

Али, у овом тексту се не бавим Ревизором, који брука нашу економску струку, јер прави извештај смути па проспи и удробљено-умрвљено, што је велики проблем већ пуне две деценије свих светских ревизора, које плаћају компаније да праве извештаје тако да ревизори нису одговорни за те ревизорске извештаје.

То је, свакако, морате да признате, прилично апсурдно и глупо, али у преварантском неолибералном капитализму тако се углавном понашају сви велики светски ревизори који су, према моме мишљењу, допринели финансијском банкроту неолиберализма, јер нису радили свој посао нити у духу са пословним моралом нити, пак,професионално.

У овом тексту нећу до детаља анализирати биланс стања и биланс успеха, јер то радим професионално за компаније које ме ангажују како би утврдили право стање здравља код пацијента, него ћу на најједноставнији начин, да грађани могу да разумеју, изнети саму суштину како послује `ЕР СРБИЈА`.

Сви подаци су званични за 31.12.2016.године.



АКТИВА

На страни Активе видим да Стална имовина износи -8,158 милијарди динара.
Ставку која мора да се испита је
 – Улагања на туђим некретнинама,постројењима и опреми у износу од – 1,274 млд. Дин.

Које су то туђе некретнине, постројења и опрема?
Зашто Компанија улаже на туђој имовини?
Који је пословни интерес из таквог улагања?
Коме припада та имовина на којој Компанија улаже?
Зашто баш код њих улаже?


Како је Компанија уложила у своја зависна друштва – 463,7 милиона динара, онда је мени потпуно несхватљиво да нема консолидованог биланса Компаније и за та њена зависна предузећа, него је дато Компанији да достави извештаје до 31.07.2017.године.

Зашто им је потребан толики рок?

У чему је проблем да се извештаји не раде са 31.12.2016?



На позицији – Остали дугорочни финансијски пласмани налазимо прилично велики износ од – 496,2 милиона динара.
Ко је добио финансијска средства Компаније?
Зашто?
Који су услови за коришћење тих средстава?
Да ли је тим средствима Компанија могла нешто боље да уради?


Обртна имовина Компаније износи – 14,719 милијарди динара.

Потребно је направити ревизију на ставкама – Купци у иностранству 1,267 милијарди динара , ко су ти купци и како се извршило обезбеђивање толиког новца Компаније, и на ставци – Потраживања из специфичних послова – 935 милиона динара, који су то специфични послови?


Такође, ставка – Остали краткорочни финансијски пласмани – 87,3 милиона динара мора да се преконтролише.
Који су то остали краткорочни финансијски пласмани?
Коме су отишли? Којије принос?
Зашто баш њима?


Билансна ставка – Готовински еквиваленти и готовина износе :

– Девизни рачуни…………………………………742 милиона динара
– Орочене девизе………………………………9.277 милиона динара
– Текући рачуни……………………………………433 милиона динара
– Девизна благајна……………………………………9 милиона динара
– Динарска благајна………………………………….3 милиона динара
УКУПНО ……………………………………………..10.464 милиона динара

Ревизор наводи да је Компанија орочила код комерцијалних банака у Србији 79,2 милиона долара до јуна 2017 по камати од 0,4% – 2,2%.

Зашто је Компанија орочила слободна девизна средства?
Зашто по тако ниским каматама?
Да ли се тај слободан девизни новац могао паметније да уложи?



Активна временска разграничења износе – 471 милион динара.
Да ли су то обрачунати и ненаплаћени приходи или унапред плаћени трошкови?
Ако су ненаплаћени приходи, како ће се наплатити тај велики износ?
Ако су унапред плаћени трошкови, зашто и коме се унапред плаћају?


 



ПАСИВА


Капитал Компаније је – 6, 845 милијарди динара или 57 милиона евра

Губитак из ранијих година – 29,747 милијарди динара или 247.891.667 евра.

Нераспоређена добит 105 милиона динара или 875.000 евра.

Дугорочне обавезе 29,489 милијарди динара или 245.741.667 евра.
Краткорочне обавезе 16,306 милијарди динара или 135.883.333 евра.

УКУПНЕ ОБАВЕЗЕ КОМПАНИЈЕ …………..381.625.000 ЕВРА

 

Губитак изнад висине капитала износи – 22,999 милијарди динара или 191.658.333 евра.


КОМПАНИЈА ВИШЕ НЕМА КАПИТАЛ!
ГУБИЦИ СУ ИЗНАД КАПИТАЛА ЗА 191,6 МИЛИОНА ЕВРА
ОБАВЕЗЕ КОМПАНИЈЕ СУ 381,6 МИЛИОНА ЕВРА.

КОМПАНИЈА ЕР СРБИЈА ЈЕ – БАНКРОТИРАЛА!!!!


 

Где је отишао толики новац?

Погледајмо БИЛАНС УСПЕХА Компаније 31.12.2016

Пословни приходи………………………………35,336 милд.дин
Пословни расходи……………………………….35,655 милд.дин

Финансијски приходи……………………………2,972 милд.дин
Финансијски расходи ……………………………3,468 милд. Дин

Остали приходи………………………………….1,095 милд.дин
Остали расходи……………………………………..123 милиона дин.

НЕТО ДОБИТАК……………………………………..105 МИЛИОНА ДИНАРА
НЕТО ДОБИТАК………………………………………….875.000 ЕВРА

 

Како ће Компанија са профитом од 875.000 евра да покрије губитке изнад Капитала у износу од – 191,6 милиона евра?
Како ће Компанија са профитом од 875.000 евра да врати обавезе од 381,6 милиона евра?

Интересантна је ставка – Остали пословни приходи – СУБВЕНЦИЈЕ ДРЖАВЕ – из које сазнајемо да је држава Србија Компанији поклонилаа паре пореских обвезника у 2016 -4,974 милијарде динара или 41,45 милиона евра , док је у 2015 та субвенција износила – 5,92 милијарде динара или 48, 9 милиона евра.

За две последње године држава Србија је поклонила ЕР СРБИЈИ невероватних 90,35 милиона евра.

Одлуком Владе државна компанија Аеродром НИКОЛА ТЕСЛА је отписао у 2014 и 2015 мешовитој компанији ЕР СРБИЈА износ од 4,3 милијарди динара или 36 милиона евра.

Упркос томе што добијају субвенције од државе, што годинама не плаћају Аеродром и што се задужују на сваком кораку, ЕР СРБИЈА послује са губицима.

То јасно показује да је аранжман са арапском компанијом ЕТИХАД штетан по државу и да Вучићеве демагошке политичке приче су обичне лажи, које се све распрше пред суровошћу свих ових званичних података из пословања ЕР СРБИЈА, којом, као мањински партнер, што је незабележено у историји акционарских друштава, заправо, ортачких друштава , јер постоје само два оснивача, управља мањински власник.



Лудило Вучићево се пренело и на пословање компаније.
Мањински власник управља Компанијом и извлачи новац из Компаније.



Погледајмо ставку ОСТАЛИ ПОСЛОВНИ РАСХОДИ :

– Трошкови закупа авиона……………………………3,038 милд дин
ЕТИХАД ништаније унео у Компанију, него је Компанија узела авионе на лизинг и отплаћује их Компанија, значи сви ми због државног дела власништва,
– Трошкови осталог закупа……………………………..573 милиона дин

Који је то закуп? На шта се односи?



– Трошкови провизија…………………………………….973 милиона дин
Зашто Компанија даје провизије? Коме?


– Трошкови рекламе и пропаганде…………………346 милиона дин
Зашто толика реклама када је у губицима?

– Трошкови интелектуалних и консалтинг услуга ……..702 милиона дин
Шта мислите ко ово узима?

– Остали расходи…………………………………………………….702 милиона дин
Иделана ставка за узимање новца.

Ако искључимо закупе, онда Компанија у 2016 издваја – 3,296 милд дин или 27,47 милиона евра за нешто што могу да назовем – извлачење новца из Компаније.

Новац из Компаније одлази и нико не контролише, где и коме одлази толики новац.


Погледајмо како се узимају провизије на добијеним кредитима.

Дана 15.09.2015 ЕА ПАРТНЕРС БВ је одобрио ЕР СРБИЈИ кредитну линију на пет година у износу од 56,539 милиона долара, али је Компанија повукла 52,836 милиона долара, док је разлика од 3,703 милиона долара или 6,55% износа отишло на – ТРАНСАКЦИОНЕ ТРОШКОВЕ?!!?

Шта су то трансациони трошкови, Вучићу?
Коме одлази тај новац?

Камата је 6,96%, што је троструко веће од камата на светским тржиштима.
Зашто је камата већа?

Али, прави бисер тек следи.

На ову велику камату од 6,96% годишње додаје се квартално увећање од 0,1725%.
То је годишње 0,5175%.
Како је уговор на пет година, увећава се камата од 6,96% за још 2,5825%.

Страшно!!!!
Скандал!!!


Банкар сам 34 године и десетине хиљада уговора сам склопио, али никада нисам видео да се уговорена велика каматна стопа надограђује кварталним увећањем.


Арапи су мајстори у трговини.
Видели су да је Вучић будала и да ништа не зна, да воли само да се слика, нахранили су му сујету и донели овако штетан уговор за нашу државу.

Коме одлази ових надограђених 2,5825%, Вучићу?

Није био довољан један уговор, па је направљен још један.
Некоме се осладило да узима провизије.
Коме?

Дана 20.05.2016. године склапа се нови уговор на 63 милиона долара, али се повлачи 58,873 милиона долара.
На име трансакционих трошкова од 6,55% узима се 4,127 милиона долара.

Ко је Вучићу узео 4,127 милиона долара?


Камат је поново 6,95 % и на то се надограђује квартална увећања.

Питање још једно за великог мешетара Вучића – зашто ЕР СРБИЈА узима два доларска кредита, када има орочено у нашим комерцијалним банкама -79,2 милиона долара?

Зашто Компанија на свој новац добија камату од 0,4% до 2,2%, док узима новац Арапа по цени 6,95% са надоградњом од 2,5825%?

Каква је ову суманута пословна политика Компаније?



Интересантно је да у јануарау 2017 Фонд за развој Републике Србије даје кредит ЕР СРБИЈИ у износу од 14 милиона евра на 18 месеци са каматом од 3,5%.
Које је гаранције Компанија дала Фонду, када више нема свог Капитала?
Да ли је Фонд за развој прегледао билансе банкротиране Компаније?
По ком критеријуму је ЕР СРБИЈА добила тај кредит од Фонда за развој?

Ако је држава Србија субвенцијама, опростом расхода и кредитима уложила у ЕР СРБИЈУ 200 милиона евра и ако се тим новцем у приватном бизнису могло да запосли 40.000 радника, док ЕР СРБИЈА има , све са сестринским фирмама, 2.450 радника, зашто држава улаже у Компанију која прави огромне губитке?

Прочитали смо пре неки дан да је губитик ЕТИХАДА преко 1,87 милијарди евра.
Колико је нашег новца отишло у те губитке?


Председник Надзорног одбора Компаније је градоначелник Синиша Мали.
Који се прославио у пљачкашкој приватизацији.
Који прича како ЕР СРБИЈА добро послује.
И који најављује отпуштања, јер желе да повећају профит Компаније.



Изнео сам пред нашу јавност ове поражавајуће, званичне податке.
Ревизор то није смео да саопшти.
Сада знамо шта је истина.
Сада имамо елементе за аргументоване нападе на издајнички режим.

Само конкретним подацима их морамо да победимо.
После победе ће сви бити изведени пред суд.
Судиће им се праведно.
Морају да одговарају са велиздају и уништавање економије.

Београд, 11.08.2017

(Бранко Драгаш)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!