forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Јануар 19, 2020, 23:51:19


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Аутономија Војводине или...  (Прочитано 6178 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« послато: Април 04, 2012, 08:19:56 »

Војводина: Корак по корак аутономија

Идеја о што већој аутономији северне покрајине тиња деценијама, али без озбиљније подршке. За недељу аутономаши најавили усвајање декларације о федерацији Србије и Војводине



"ЈЕСМО ли добро урадили присајединивши се Србији? Ако питамо срце, казаће: учинили сте по мени! Ако питамо памет, и она ће нам то казати!"

Изговарајући ове историјске реченице 25. новембра 1918. у Новом Саду, пред делегатима Велике Народне скупштине, а поводом присаједињења Србији Баната, Бачке и Барање, вођа аустроугарских Срба Јаша Томић није могао, а ни желео да слути да би иједан припадник српског рода, било када у будућности, могао заговарати идеју о удаљавању Војводине и Србије.

Ипак, у новосадском „Спенсу“, само неколико стотина метара удаљеном од балкона здања са којег је пре 94 године Томић обнародовао остварење српског вековног сна о „облачењу српске кошуље, па југословенског капута“, у недељус би требало да буде усвојена декларација о федерацији Србије и Војводине.

ИДЕЈА

Конвенцију организује шест мањих странака изразито аутономашке оријентације, уз подршку неколико невладиних организација: Војвођански клуб, Форум В 21, Хелсиншки одбор, Независно друштво новинара Војводине, „Аргус“ и Регионални центар за избеглице.

Као подршка ту су и: Војвођанска партија, Савез војвођанских Мађара, Црногорска партија, ДСХВ, Алијанса војвођанских Румуна и Русинска демократска странка. Они предлажу формирање „Савезне Републике Србије“, чије би равноправне чланице биле република Србија и република Војводина.

Предводник ове идеје Живан Берисављевић бивши је високи војвођански функционер у СФРЈ који је у политичку историју отишао 1988. године са „јогурт револуцијом“. Он наглашава да су му српски корени у Војводини „дубоки 300 година“, а затим додаје да није реч о предизборном него о програмском иступу и иницијативи за измену Устава Србије.

- Још од уједињења са матицом 1918. године Војводина је, заправо, унутрашња колонија Србије и њен плен.

Колико су само ове Берисављевићеве речи супротстављене поруци Томићеве беседе поводом присаједињења:

- Сретно вам ослобођење! - ускликнуо је 1918. Томић кога су бурно поздравили делегати Велике Народне скупштине. - Ми више нисмо сами. У овој дворани налази се и српска петстогодишња историја, до сада тужна, а сада озарена и насмејана... На прозорима ове дворане ударају пахуљице белог снега, а у тим пахуљицама је дух оних који се нису још ни родили, и који ће тек доћи, дух будућности наше.

Идеју о „републици Војводини“ није измислио ни Берисављевић, ни његов бивши зет Ненад Чанак. Истина, лидер Лиге социјалдемократа Војводине је пре 13 година у свој страначки програм први унео „републику“, али данас каже да је то био вид протеста против режима Слободана Милошевића. И додаје да о значајном питању као што је уставно преуређење треба разговарати „хладне главе“, после избора.

Идеја о највишем степену аутономије, па и о републичком уређењу Војводине, почела је да тиња већ првих година по уједињењу, али никада се није разгорела у толикој мери да добије подршку великих политичких партија и угледних савременика.

Између два светска рата, 1935. године, на подручју Војводине постојао је политички покрет који је заговарао политичку и економску аутономију Војводине. Покрет су чинили војвођански Срби, а истакнути предводници били су Душан Бошковић (1881-1966) и Јован Лалошевић (1870-1935).

Сомборац Лалошевић био је један од најистакнутијих националних, културних и политичких делатника код Срба у Војводини у првој половини 20. века. Све до смрти, Лалошевић се руководио начелом „српског националисте и војвођанског родољуба“. Веровао је у оправданост економске и политичке посебности Војводине унутар сложене државне организације Југославије.

ПРАВА

Угледни панчевачки адвокат Душан Дуда Бошковић (члан Самосталне демократске странке Светозара Прибићевића, оформљене 1924. године) пропагирао је федерализам Војводине у Краљевини Срба, Хрвата и Словенаца и касније у Краљевини Југославији.

Године 1945, када је Жарко Веслинов позвао Бошковића да се врати у ослобођену Војводину и да се настави залагати за њену аутономију, Бошковић је поручио:

- Е, ја сада хоћу републику!


Републику је помињао и народни херој Жарко Зрењанин Уча, коме припадају и заслуге за омиљени слоган савремених аутономаша: „Војводина наша дика, биће једном република“.

Пре него што га је Гестапо ухапсио и убио у околини Вршца 1942. године, Зрењанин је поручивао да „ако Србија у новој Југославији не буде демократска држава, онда ће комунисти тражити Војводину републику“.

Не баш републику, али високоаутономну покрајину Војводину реализовали су њени поборници из Комунистичке партије Југославије после Другог светског рата. Ниво аутономије је био на врхунцу захваљујући Уставу из 1974. године. Тим уставом постала је аутономна јединица и субјекат федерализма тадашње државе. Имала је статус „државе у држави“.

Покрајине (Војводина и Космет) имале су у федералном систему власти иста права као републике - непосредно и посебно су представљене у Скупштини и Председништву СФРЈ, имале врховне и уставне судове и своје уставе. Представници покрајине могли су да ставе вето на сваки савезни закон који би „повређивао права покрајине“ .


Према том уставу, како је својевремено објаснио бивши председник Уставног суда Србије Слободан Вучетић, покрајински посланици у републичкој Скупштини могли су да учествују не само у доношењу закона за целу Србију, већ и закона који су примењивани на такозвану ужу Србију.

Истовремено, републички парламент није имао никакав утицај на законодавну делатност покрајине. Такав модел функционисања покрајине никада раније није забележен ни у светској пракси, ни у историји.

РЕАЛНОСТ

Прерогативе државности Војводина је изгубила Уставом из 1990. године, што је био тежак ударац за поборнике неограничене аутономије. На прослави коју је уприличио недавно поводом 35-годишњице Устава из 1974. године, председник Лиге социјалдемократа Војводине недвосмислено је поручио да би „једини устав који је Војводина икада имала требало да буде инспирација за уређење истинске војвођанске аутономије“.

А, усвајање Устава Србије 2006. године испровоцирало је лидера ЛСВ да изјави како до тада Војводина никада и није била у Србији. По њему, није било српске кошуље већ само југословенског капута. Најзад, Србија је, заправо, окупирала Војводину! Берисављевић ће данас, шест година после Чанка, поновити да је Војводина, од присаједињења, колонија Србије.

Већина почасних гостију данашње Конвенције унапред је најавила да не подржава идеју о конфедерацији Војводине с њеном матицом, али... Много је и политичара и историчара који сматрају да републичко уређење Војводине није реално.

Академик Чедомир Попов, који се енергично противио Статуту, тврдећи да тај документ још више удаљава Војводину од Србије, упозорава да је покрајина већ одавно на ивици отцепљења. Његов колега, историчар Ранко Кончар, потенцира историјске посебности Војводине и њено право на највиши степен аутономије. Ипак, и он сматра да идеја о Војводини као републици није у овом тренутку реална.

И није, ни данас нема подршку политичких фактора. Али и даље тиња.


ЧАНАК И КАРИНГТОН

У КЊИЗИ „Дипломатија на рубу“, немачки дипломата Герт Аренс открио је како је Ненад Чанак још 23. децембра 1991. послао лорду Карингтону и Конференцији о Југославији „Меморандум о Војводини“. У том тексту нагласио је како историјски услови из 1945, када је Војводина придружена Србији и Југославији, више не важе и да у будућности Војводина мора да постане конфедерална јединица Србије, а ако Србија то не прихвати - независна, неутрална и демилитаризована држава!


МУЛТИВОЈВОЂАНЕРИ

ЗНАЈУЋИ да нема државе без нације и језика, аутономаши у Војводини последњих година лансирали су нови назив за грађане ове покрајине - „Војводинци“ и „Војвођанери“, а протежирају и тзв. војвођански језик. На питање о шансама „војвођанске нације“, академик Чедомир Попов каже:

- Војводина је на сваки начин „мулти“. Да ли би један Мађар, Словак или Румун пристао да се одрекне свог националног идентитета да би постао припадник „војвођанске нације“? Дабоме да не би. Иде се, онда, на то да се Срби поделе, а то је најопасније по Војводину.

вечерње НОВОСТИ
« Последња измена: Април 12, 2013, 06:37:34 Гога » Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Април 04, 2012, 08:25:54 »

Усвојена Декларација о Војводини


Шест мањих аутономашких странака усвојиле Декларацију о формирању "Савезне Републике Србије", коју би,по њима, требало да чине две републике: Војводина и Србија


ШЕСТ мањих аутономашких странака, које предводи бивши комунистички функционер Живан Берисављевић, у недељу су у Новом Саду, на четвртој конвенцији о Војводини, усвојили Декларацију о формирању "Савезне Републике Србије", коју би,по њима, требало да чине две републике: Војводина и Србија.


Скупу на којем није било више од 170 људи у својству председника Скупштине АПВ присуствовао је и Шандор Егереши. Лидер СВМ Иштван Пастор оценио је да је већинска политика "окренула леђа идеји аутономне Војводине, коју данас практично носе само мањинске странке."

Бивши министар пољопривреде Драган Веселинов рекао је да би се идеја о војвођанској републици могла реализовати кроз неколико година и предложио да се будућа федерација зове СР "Србија и Војводина", по угледу на Босну и Херцеговину!

Скупу нису присуствовали представници највеће аутономашке странке ЛСВ, који сматрају да није добар моменат за овакву идеју. Учешће је отказао и ДСХВ, уз образложење да им ту није место због коалиције са Демократском странком.

вечерње НОВОСТИ
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Април 04, 2012, 08:30:49 »

ЗАПАЛИЛИ ЗАСТАВУ

Активисти Српског народног покрета "Наши", у Зрењанину су запалили заставу Војводине.



- Позивамо све грађане да се укључе у уништавање антиуставних сепаратистичких симбола. Упозоравамо све заговорнике идеје о стварању "републике Војводине" да им то неће бити дозвољено ни по коју цену - саопштила је информативна служба СНП "Наши". (Сл. П.
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
pidikanac
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 1584



Погледај профил
« Одговор #3 послато: Април 04, 2012, 13:45:19 »

То што млади људи са огорчењем реагују на видне сепаратистичке покушаје владиних кругова у Новом Саду, на челу са Чанком и њему сличним, за похвалу је.  Нормалан човек неможе да схвати нешто сасвим друго што је у суштини почетак и зачетак сепаратистичких идеја а коју на свој јединствен начин, пропагира Млађан Динкић.

Овај је Србију по укусу Берлина, заиста прекројио на десетине делова регионалног карактера и растаче ту јединствену српску масу на мале државице и све уз аминовање српских државних власти. Нико се не буни, нико не пали Динкићеве пароле и плакате, свима је добро и нико не схвата да је овакав однос према целовитости једне државе, зачетак на нове поделе.

Чанак није ништа гори од Динкића. Овај бар све отворено ради пљујући по свему што је српско. Динкић то ради суптилније, у духу европских идеја и уз смешак свих оних који се искрено радују растурању српског националног бића на поразне чиниоце...
Сачувана
Tekila Gerila
Нови члан
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 6


Погледај профил
« Одговор #4 послато: Август 08, 2012, 17:06:07 »

Душан Ковачев: У којој страној држави је Војводина?

http://www.slobodanjovanovic.org/2009/10/02/u-kojoj-stranoj-drzavi-je-vojvodina/

Веома добар текст на тему Војводине.

Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #5 послато: Август 08, 2012, 19:48:37 »

Душан Ковачев: У којој страној држави је Војводина?

http://www.slobodanjovanovic.org/2009/10/02/u-kojoj-stranoj-drzavi-je-vojvodina/

Веома добар текст на тему Војводине.



Јесте добар текст, сам` да није  мало бајат   Намигивање (3 године)

Цитат
Причу о статуту Војводине су аутономаши толико прежвакавали да је постала «Буђав лебац»..... ....

(из текста)

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #6 послато: Август 12, 2012, 07:24:36 »

Чанак: Имаћемо врућу јесен у Војводини



Лидер Лиге социјалдемократа Војводине (ЛСВ) Ненад Чанак оценио је да ће одлука Уставног суда Србије о ускраћивању дела надлежности Војводини изазвати тензије и "врућу јесен у Војводини"


Чанак је у интервјуу за Дневник од суботе упозорио на то да је Србија тиме ушла у "игру на оштрици ножа" из које се може изаћи само хитним уставним променама које би уважиле реалност, односно "пуну спознају сложености Србије као државе" и омогућиле децентрализацију власти.

"Ове одлуке Уставног суда заправо још једном показују да актуелна елита у Београду не разуме ни Србију нити њене историјске потребе и биће апсолутно одговорна за све оно што ће се догађати. Ово је игра на оштрици ножа", оценио је Чанак.

Навео је да се сваки покушај да се неком државном принудом оборе војвођанске институције лако може претворити у озбиљан међународни политички проблем и упозорио да је нова Влада Србије под будним оком међународне заједнице која посматра сваки могући траг који би значио повратак у деведесете године прошлог века, по злу запамћене широм планете.

"Зато би било какво насиље над Војводином изазвало велике проблеме. С друге стране, ако се одлуке Уставног суда буду игнорисале, без обзира на то што ја мислим да је овај Устав производ недопустивог политичког нагодбењаштва, отвара се широко поље за деловање извршне власти, тако да је ово изузетно опасна ситуација", рекао је Чанак.

(Бета)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #7 послато: Август 12, 2012, 07:32:59 »

Коментари читалаца на текст изнад,

Цитат
Secesionistički punktovi se nalaze u svim važnijim institucijama i ustanovama Vojvodine. Režija je izvan Srbije, a podrška se daje i iz Beograda. Dok se na jednoj strani forsira priča o Vojvodini kao „naprednoj srpskoj ali i evropskoj regiji“, na drugoj strani se priprema „vojvođanski pasoš“. Narod je zbunjen ali i željan boljeg života koji mu se permanentno obećava, kako će ga imati tek kad se Vojvodina „oslobodi Beograda“, kako to kažu zagovornici nezavisnosti! Da li je na pomolu potpuna revizija „Trijanonskog sporazuma“, i da li se tome može stati na put?

Цитат
Šta je pozadina?

- Evropska Unija ima svoj vek trajanja! Nemačka i Austrija iz nje žele da izađu sa obnovom svog starog ekonomskog prostora! Cilj je između ostalog Vojvodina kao žitnica, Dunav kao plovni put i Bosna sa rudnicima uglja... Prepreka su naravno Srbi, koje će proterati lagano, ali sigurno !
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 709


Zeka


Погледај профил
« Одговор #8 послато: Август 12, 2012, 07:57:19 »

Цитат
Чанак: Имаћемо врућу јесен у Војводини

Обично се и потпаљивач опече на ватри коју је потпалио !
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 901



Погледај профил
« Одговор #9 послато: Август 15, 2012, 00:24:31 »

Beograd/ Novi Sad -- Portparolka LSV Aleksandra Jerkov kaže za "Danas" da su neformalni kontakti povodom formiranja "vojvođanskog fronta" već počeli, a da LDP ne vide u toj ideji.
Zvanično okupljanje pojedinih političkih stranaka i organizacija civilnog društva oko ideje „vojvođanskog fronta“ trebalo bi da počne u septembru, mada su neformalni kontakti tim povodom već počeli, rekla je Jerkov.

Jerkov, međutim, isključuje LDP iz ove inicijative, iako je stranka Čedomira Jovanovića izrazila želju da bude čak i jedna od njenih pokretača.

Funkcioner LDP Milivoj Vrebalov prethodno je izjavio da u „vojvođanski front“, pored te stranke, treba da uđu DS, LSV i SVM, a da bi konkretizacija trebalo da počne kada se lider demokrata u Vojvodini Bojan Pajtić i predsednik SVM Ištvan Pastor vrate s godišnjeg odmora.

"Liga socijaldemokrata Vojvodine smatra da je „vojvođanski front“ suviše ozbiljna stvar da bi čekali kraj nečijeg godišnjeg odmora. Takođe, ovaj front ne treba „okupljati“, jer je u Vladi i Skupštini Vojvodine već formirana većina," ističe Jerkov. Ona poručuje da je LSV „uvek bila u vojvođanskom frontu“ i da nikoga neće čekati, „jer već kontaktiramo sa svima i na lokalnom i na republičkom nivou, osim LDP, jer njih ne vidimo u ovome“.

Prema njenim rečima, republičke i pokrajinske vlasti imaju različite ideje o tome kako Vojvodina treba da izgleda i koji status da ima, pa „nije jasno šta se čeka da se počnu zastupati interesi građana Vojvodine“.

Nakon izjave lidera LSV Nenada Čanka da će se u pokrajini formirati „autonomistički front“ i da se u njega uključuju intelektualci, predstavnici civilnog društva i strukovnih organizacija, a ne samo političke partije, Balint Pastor iz Saveza vojvođanskih Mađara, Aleksandar Popov, direktor Centra za regionalizam i Nedim Sejdinović iz Nezavisnog društva novinara Vojvodine, ističu za Danas da su o ovoj ideji čuli iz medija i da ih niko nije kontaktirao.

Kako kažu, oni će nastavili da se bore za autonomiju Vojvodine, demokratizaciju i bolji položaj građana, to jest ponašaće se kao i dosad.

Balint Pastor, šef poslaničkog kluba SVM u Skupštini Srbije, kaže za Danas da građani Vojvodine mogu da računaju na ovu stranku kao i dosad, ali da ne zna detalje osnivanja „autonomističkog fronta“ o kome govore u LSV i LDP i dodaje da ih niko nije kontaktirao povodom toga. „Ne znam da li će to biti formalizovano, ali mi ćemo se ponašati kao i dosad, jer je autonomija Vojvodine za nas ključna stvar“, ukazuje Pastor.

„Republičke i pokrajinske vlasti treba da sednu za sto i dogovore se o usvajanju zakona o finansiranju Vojvodine i iznađu rešenja nakon odluke Ustavnog suda Srbije da ukine neke nadležnosti autonomne pokrajine“, naglašava Pastor.

Aleksandar Popov, direktor Centra za regionalizam, ukazuje za Danas da ne zna kako da se postavi prema ideji „vojvođanskog fronta“, s obzirom da se tek pojavila u javnosti, ali navodi da on neće biti deo inicijative.

„NVO deluju javno i to je dovoljan način da se ukaže na probleme. Centar za regionalizam se od osnivanja oglašavao i zalagao za punu autonomiju Vojvodine“, ukazuje Popov.

Nedim Sejdinović iz Nezavisnog društva novinara Vojvodine ističe za Danas da bi ova NVO verovatno podržala osnivanje „vojvođanskog fronta“, ali kao posmatrač. „NDNV podržava svaku javnu debatu u kojoj se otvoreno govori o položaju Vojvodine, jer ono obuhvata i demokratiju i slobodu medija i suočavanje sa prošlošću. Mi ne možemo da uđemo u politički projekat ili plan, ali možemo da ga podržimo“, objašnjava Sejdinović.

Politički analitičar Dejan Vuk Stanković ocenio je juče da ideja o formiranju „autonomističkog fronta“ u Vojvodini najviše odgovara LSV i LDP i da će to biti tačka oko koje će se formirati budući zaplet na političkoj sceni Srbije. "Što se tiče Demokratske stranke i Saveza vojvođanskih Mađara, oni to neće uzeti zdravo za gotovo i razmotriće u kojoj meri će prići toj inicijativi“, rekao je Stanković.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=08&dd=14&nav_category=11&nav_id=634867

  Да ли је могуће да ови Војвођанери и Мађарони никад нису довољно сити власти и новца?Ово је једна прљава нерадничка банда која опстаје на полуистинама и од њих јако лепо живи.Докле?
« Последња измена: Август 15, 2012, 04:44:11 moka » Сачувана

Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #10 послато: Август 18, 2012, 08:59:08 »

"Нећемо у Чанков блатњави фронт"


"Нова влада Србије заслужује недвосмислену подршку свих грађана, укључујући и оне у Војводини. Интерес свих нас је да буде успешна како би стабилизовала политичку сцену у Србији а посебно закомпликоване односе између покрајине и републике након одлуке Уставног суда о смањењу војвођанских ингеренција", оценио је за лист Блиц Иштван Пастор, председник Скупштине Војводине и лидер СВМ.



Не треба нам тензија с властима: Иштван Пастор


- Наш раније изречени став о влади Ивице Дачића након његове поруке да аутономија Војводине није против Србије, него аутономија у Србији, остаје непромењен и бићемо конструктивна опозиција. Зато мислимо да је свако конфротирање између Београда и Новог Сада или стварање некаквог војвођанског фронта неприхватљиво.



Значи ли то да се СВМ неће прикључити аутономистичком фронту који иницира Ненад Чанак?

- Нећемо из више разлога. Реч фронт значи укопавање, па укопани у блатњавим рововима из којих би свак на свакога пуцао не бисмо ништа решили. Затим, та иницијатива нас подсећа на Черчилову максиму кад нешто не може или неће да реши, треба да се оснује комисија која ће све то да одложи унедоглед. Зато сматрамо да фронт који представља некакво ратно стање није начин за постизање икаквог решења. Дакле, то би било стање смрти из којег би политички преживео мали број људи. Потребан је разговор између Републике Србије и Покрајине, а не конфронтација са Београдом зарад стицања јефтиних политичких поена.



Има ли ова власт разумевања за војвођанске проблеме?

- Не видим разлог да не сарађујемо. То што су се претходни звали демократама, а сада су на власти напредњаци, ништа не значи. Апсолутно је неоспорно да се одлука Уставног суда мора поштовати, без обзира на то што се лично не слажем с многим деловима те одлуке, али не могу се ни Војводини ускратити нека права које имају чак и локалне самоуправе. Решење се може наћи у изменама и допунама Закона о надлежностима у републичком парламенту или доношењем уставног закона. Те измене би, с једне стране, требало да омогуће поштовање одлуке Уставног суда, док би, с друге, покрајинским органима омогућиле да у интересу грађана Војводине обављају веома битне надлежности. Било би сулудо да се то право Војводини ускрати. Иначе, Војводина сада не користи своја права по Уставу, јер се не примењују неки закони. Око неких ствари смо се сложили, а неке не функционишу.



С обзиром на тренутне тензије између Београда и Новог Сада, када би договор требало да буде завршен?

- Због проблема који би могли да настану разговоре треба започети врло брзо. Али, измене и допуне Закона о надлежностима АПВ нису једини проблем о којем треба водити разговоре, већ се врло брзо мора решити и питање финансирања Војводине, с обзиром на то да у том погледу већ четири године имамо противуставно стање. Слично је и са спровођењем Закона о јавној својини, који СВМ није подржао, али Чанкова Лига и ЛДП, која је ускочила уместо посланика СВМ, јесу, иако је било очигледно да он не уважава економске интересе Војводине, али ни локалних самоуправа. (Блиц, Вести)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 901



Погледај профил
« Одговор #11 послато: Август 20, 2012, 05:02:48 »

   Мађари су увек били прагматични кад су политичка дешавања у питању и углавном успевају да за себе извуку највише кад год могу и кад год им српске политичке партије дају више места и функција него што им по изборним законима припада.
   Међутим,међу њима има доста лопова који су сарађивали са жутима и крали а за сад су ван домашаја закона.
   Драстичан пример је Јожеф Каса.
Сачувана

Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 709


Zeka


Погледај профил
« Одговор #12 послато: Октобар 29, 2012, 22:03:20 »

Траже федерализацију Србије и „Војводину републику“


САЗИВАЧИ ВОЈВОЂАНСКЕ КОНВЕНЦИЈЕ ОБРАТИЛИ СЕ БЕОГРАДУ
И „ОБЕСПРАВЉЕНОЈ, ОПЉАЧКАНОЈ И ПОНИЖЕНОЈ ПОКРАЈИНИ“




  САЗИВАЧИ Четврте војвођанске конвенције саопштили су да ће интензивирати залагање за федерализацију Србије, односно залагање за „Војводину републику“ унутар Србије као сложене државе.

       „Подсећамо да ни после 20 година од одржавања Лондонске мировне конференције, Србија није испунила обавезу да врати Војводини сва уставна права која су јој одузета за време режима Слободана Милошевића“, наводи се у саопштењу за јавност.


                                     Шандор Егереши


 Додаје се да због тога Војводина треба да буде република, са јасним политичким и уставним субјективитетом и наводи да ће се тај став промовисати и у домаћој и у међународној јавности.

       Самозвана Четврта војвођанска конвенција формирала је Координационо-акциони одбор, чији су копредседавајући члан Председништва Савеза војвођанских Мађара Шандор Егереши и Ђорђе Суботић, председник невладине организације Војвођански клуб.


                                         Ђорђе Суботић


  За председника Извршног одбора тог тела именован је председник Војвођанске партије Александар Оџић, а за председника Политичког већа бивши високи функционер у СФРЈ Живан Берисављевић.

       За потпредседнике Политичког већа изабрани су председник Војвођанске академије наука и уметности Јулијан Тамаш и професор политичких наука Душко Радосављевић.


                                       Живан Берисављевић


„Сазивачи“ су саопштили да су све ове одлуке у Новом Саду, главном граду Војводине, и да ће федрализацију Србије у којој ће Војводина вити „федерална јединица са јасним политичким и уставним субјективитетом“ одсад „још интензивније промовисати, како међу грађанкама и грађанима Војводине, тако и у јавности Републике Србије, али и у међународној јавности“.

       Коме још није јасно шта ови смерају, и у име чега наступају, нека прочита овај њихов кључни документ:

       „Четврта војвођанска конвенција

       одржана у Новом Саду 1. априла 2012. године - у чијем раду су учествовали представници регионалних и народносних странака Војводине и других демократски и европски оријентисаних политичких партија и невладиних организација, истакнути представници свих народа и националних заједница који у Војводини вековима живе и војвођанских геоисторијских региона Бачке, Баната и Срема, војвођански академици и други угледници осведочене војвођанске оријентације - представници науке, просвете, културе, медијског, привредног и других области јавног и политичког живота - сазвана под слоганом”Нова војвођанска уставна иницијатива”,

акламацијом усваја

                                                   Д Е К Л А Р А Ц И Ј У
                                    О ОСНОВАМА ДЕМОКРАТСКОГ УЈЕДИЊЕЊА
                                    ВОЈВОДИНЕ И СРБИЈЕ У САВЕЗНУ РЕПУБЛИКУ СРБИЈУ

                                                                    I

       Као легитимни представници оне изворно демократске Војводине која сматра:

       - да се Република Србија - нарочито после политичких промена започетих крајем осамдесетих година, а крунисаних актуелним Уставом

       - самодетерминисала као политички и уставно неконсолидовано друштво, раздирано низом суштинских противречности и напетости, несавладивих у оковима унитаристичко - централистичког политичког система и актуелног уставног устројства; да је, као таква, држава Србија већ дуго у перманентном сукобу сама са собом, са однедавно осамостаљеним Косовом и Војводином као самосвојним конститутивним ентитетом, са појединим етничким заједницама унутар њеног сложеног бића, па - упркос скорашњим позитивним помацима - и са својим непосредним суседима, својим европским окружењем, као и са међународном заједницом;

       - да је актуелни Устав Републике Србије битан генератор и најпунији израз свеукупне - дубоке и погубне - економске, политичке, социјалне и моралне друштвене кризе;

       - да су грађани и грађанке мултинационалнеВојводине убедљивом већином рекли плебисцитарно не важећем Уставу на референдуму уочи његовог доношења, што тај Устав чини политички спорним и суштински нелегитимним. То даје неоспориви плебисцитарно - демократски кредибилитет и политички легитимитет ставовима Прве, Друге и Треће војвођанске конвенције и њиховим залагањима за доношење новог устава, који мора бити плебисцитарно прихваћен на целој територији државе Србије

       - да излаз из дубоке и свеопште кризе и историјског ћорсокака у коме се наше друштво већ дуго налази неминовно захтева потпуни дисконтинуитет са политиком централистичког великодржавља и идеологијом меморандумске Србије, корените демократске политичке реформе, темељите уставне промене и што скорији радикалан раскид са важећим Уставом;

       - да владајућу политичку елиту и садашње управљаче државе на радикалне уставне реформе, укључујући и признавање Војводини њених присилно поништених осведочених историјских уставних права, обавезују до данас грубо игнорисани ставови Уговора ДОС са народом 2000. године, ставови Лондонске конференције 1992. године, неколико изричитих резолуција Европског парламента у Стразбуру, као и ставови Венецијанске комисије о актуелном Уставу;

       - да не само у Војводини, него и у самој Србији нарастају политичке снаге које - у име захтева за коренитом децентрализацијом, регинализацијом и побољшањем уставног положаја грађанина и света рада - све одлучније захтевају промене тога Устава, услед чега те промене тим више постају политички неизбежне и историјски неминовне;

       - да је постојани дугорочни интерес свих грађана и грађанки - како припадника српског, тако и припадника свих других народа и националних заједница и Србије, и Војводине, као два особена и непорецива геоисторијска региона и два самосвојна конститутивна ентитета који фактички творе садашњу Републику Србију - да и након распада СФРЈ и нестанка СРЈ и Државне заједнице Србије и Црне Горе наставе да живе у заједничкој, сложеној, савезној, модерној, демократској и секуларној држави републиканског облика, у коју се добровољно уједињују својом плебисцитарно израженом вољом;

       - да се новим историјским договором легитимних представника два садашња конститутивна ентитета - Војводине и Србије - о њиховом самоконституисању као федералних јединица и о добровољном удруживању у заједничку и сложену државну заједницу -Савезну Републику Србију - на основу начела пуне уставне равноправности и начела федерализма примереног историјско - политичким и цивилизацијским особеностима и осведоченим, а различитим конститутивним правима и специфичностима двају конститутивних ентитета, најпуније остварују стечена и непорецива историјска права и Војводине и Србије, историјски интереси, пре свега српског, као и мањинских народа и етничких заједница који у њима вековима живе, да на чврстим основама створе стабилну заједничку савезну државу, која подједнако припада свим грађанима, јер су у њој сви они једнаки и једнако равноправни;

       - да је чврсто обезбеђивање и уставно утемељење заједничког живота могуће једино и само на основама таквог, новог историјског договора, односно - на основама заједнички утврђене и од легитимних представника оба конститутивна ентитета усвојене Повеље о уједињењу Војводине и Србије у заједничку и сложену државу - Савезну Републику Србију.

       У складу са таквим опредељењима, уверени смо да се - на платформи коју овом Декларацијом предлажемо - садашња, унитаристичко - централистичка Србија може мирно и успешно т р а н с ф о р м и с а т и у сложену, истински демократску, трајно стабилну и развојно просперитетну модерну европску државу и постати постојани фактор стабилности, стожерни гарант мира и носилац развоја како на Балкану, у Подунавском и региону Југоисточне Европе, тако и савремене Европе у целини.

                                                                 II 

       У име Војводине коју учесници ове Конвенције представљају, сагласни смо и предлажемо да Повељом - донесеном заједнички са легитимним представницима Србије као конститутивног ентитета - утврдимо 118 следеће битне политичке ставове и начела, као претпоставке и основе на којима треба да буде изграђена заједничка држава:

       - Војводина уважава као непорециву историјску тековину и неотуђиво право Србије на државност, суверенитет и међународно - правни субјективитет, као и чињеницу да Србија - у заједничком интересу свих, а пре свега српског народа - те неприкосновено своје атрибуте чином уједињења преноси на заједничку државу - Савезну Републику Србију (СРС), чији су држављани сви грађани и грађанке оба конститутивна ентитета. У заједничкој савезној држави, Србија је федерална јединица са статусом републике, која се конституише у складу са њеном дугом државотворном традицијом и осведоченим међуннародно правним субјективитетом, а Војводина - која нема такву традицију државности - у заједничкој држави је федерална јединица са статусом републике, која се конституише у складу са историјским, геополитичким и другим особеностима, са правом на сопствени устав, законодавну, извршну и судску власт и располагање властитом имовином, изворним приходима и свим природним и радом створеним ресурсима на својој територији и са уставним гаранцијама остваривања људских, мањинских, радних и социјалних права за све грађане по највишим међународним стандардима;

       - Србија признаје историјско право Војводине на статус конституенте заједничке државе и самосвојне федералне јединице, што подразумева непорециво право грађана и народа који у Војводини живе да у федералној Војводини остварују сва своја суверена права, сем оних која они преносе на савезну дрржаву. Она - као неспорне историјске тековине и политичке особеност Војводине - уважава неприкосновено и непотрошиво политичко право Војводине на политички субјективитет, регионални европски идентитет и право на устав као сопствени конститутивни акт ;

       - основна начела, на којима ће се темељити како устав Савезне Републике Србије, тако и устави федералних ентитета, су они принципи на којима се темеље устави највећег броја модерних европских држава. То су: начела владавине права, правне државе и цивилног друштва; начела парламентарне демократије и доследне департијације управљања државом, као и свим другим јавним пословима; начела секуларности, доследне поделе власти, субсидијарности, корените уставне децентрализације и регионализације и пуног поштовања грађанских људских индивидуалних и колективних права и савремених права по основу рада;

       - савезна држава у својој искључивој надлежности има изворне, оригинерне функције које су атрибути сваке међународно признате суверене државе: уређује и обезбеђује границе и терторијални интегритет; међународне односе и спољну политику; одбрану и безбедност; држављанство; слободе, права и дужности човека и грађанина; прелазак граница, промет роба и положај странаца; основе економског система и односа, својинске и облигационе односе, тржиште, положај предузећа и предузетника; монетарни, девизни, спољно - трговински и банкарски систем; царински и порески режим; основе регионалног и научно - технолошког развоја и развоја великих техничко - технолошких система, режима атмосферских вода, очувања и заштите природне средине; безбедност у саобраћају, основе социјалног осигурања и радних односа; заштита здравља; производња и промет лекова, оружја, отровних и запаљивих материјала; односи у савезној држави, њена организација и финансирање.

       Поједине области, које нису у надлежности савезне државе, на темељу заједничког интереса федралних јединица и њиховог опредељња, могу се поверавањем уредити савезним законом и другим актима савезне државе. То се посебно односи на питања из области јединственог уређења привредног система, стратегије економског развоја, просторног планирања, на развој инфраструкруре и друга питања од виталног и трајног заједничког интереса.

       Уставом савезне државе утврдиће се садржина сваке од ових функција, као и начин одлучивања о законима и другим актима које доносе дводомна Савезна скупштина, коју сачињавају Веће грађана и Веће федералних јединица, Влада и/или други органи савезне државе, као и такав начин избора и структуре тих органа који осигурава равноправно учешће федералних јединица у њиховом деловању и равноправну одговорност федералних јединица за функционисање заједничке државе.

       Савезна држава има властиту имовину и аутономне изворе прихода у складу са својим функцијама.

       Савезни уставни суд осигурава доследно остваривање савезног устава и уставност закона и других аката савезне државе, као и усклађеност аката федералних јединица са савезним уставом, док Савезни врховни суд решава у последњој инстанци спорове који се тичу остваривања савезних прописа, а бави се и усклађивањем судске праксе на целој територији савезне државе.

       Савезна држава има свој грб, заставу и химну.

       Као престоница савезне државе, град Београд има статус уставно специфично дефинисаног дистрикта;

       - федералне јединице својим уставима и законима самостално и примерено својим особеностима уређују сва она питања која нису у надлежности савезне државе : одлучују о властитом грбу и застави, о статусу својих главних градова; уређују институциналну организацију федералних јединица и територијалну организацију власти у њима, доследно спроводећи начело децентрализације и регионализаје; целином уређују односе између региона, субрегиона и општина. Осим тога, оне на начелима супсидијарности, осигуравају остваривање људских индивидуалних и колектвних права утврђених савезним и властитим уставом, положај света рада и социјалних права, затим уређују организацију судства, укључујући ту и Уставни суд, који осигурава остваривање властитог устава и уставност закона и других прописа које доносе органи федералних јединица.

       Федералне јединице располажу властитом имовином и изворним фискалним приходима и одговорне су за укупни друштвени и економски развој и заштиту и развој свих природних и других ресурса на својој територији.

       У складу са консезусом утврђеним основама спољне политике савезне државе, федералне јединице остварују све оне видове међународне сарадње и склапају оне међународне споразуме, који не предпостављају међународно - правни субјективитет.

       Обе федералне јединице су равноправно одговорне за хармониично и ефикасно функционисање савезне државе и њених институција и органа.

       Поштујући напред изложене ставове, прилазе и принципе, а у складу са властитим специфичностима, свака федерална јединица доноси свој устав на својој уставотворној скупштини, а Устав савезне државе доноси Уставотворана скупштина изабрана на начиин и по поступку у складу са Повељом:

       Четврта војвођанска конвенција, следећи политичке принципе трију претходних војвођанских конвенција, сматра да федералну Војводину - као конститутивни ентитет уставно и статусно равноправан са федералном Србијом - треба дефинисати као федералну Републику грађана и грађанки и народа и националних заједница Војводине, у којој су сви народи који у њој живе равноправни и конститутивни, независно од своје бројности, и сви имају право на све облике народносне аутономије у складу са Уставом федералне Војводине.

       Тим Уставом треба утврдити статус њених традиционалних региона: Бачке, Баната и Срема и принципе њиховог коституисања, а војвођанским законом о регионализацији уредити услове и начин конституисања других самоуправних региона и субрегиона. Вишедомни парламент - Скупштина Републике Војводине - коју творе Веће грађана, Веће народа и националних заједница и Веће региона и општина, бира Председника Републике Војводине, челнике Скупштине и њених домова и мандатара за састав Владе Војводине, на чији предлог именује Владу, министре и друге високе дужноснике.

       У складу са својим надлежностима, Скупштина и Влада Војводине делегирају, односно именују војвођанске представнике у представничким телима и другим уставним институцијама и органима савезне државе.

                                                              III

       С обзиром да уставне реформе за које се овом Декларацијом залажемо подразумевају темељиту реконструкцију постојеће државе Србије и радикалан раскид са вишедеценијском унитаристичко - централистичком праксом, која је пре свега Војводини, али и Србији нанела многоструку и тешко исправљиву историјску штету, сматрамо веома важним да се Повељом, коју ће заједнички утврдити представници Србије и Војводине, пажљиво разраде поступци и утврде процедуре за спровођење уставних реформи, конституисање федералних јединица и конституисање заједничке савезне државе Србије, који ће осигурати легитимност тих реформи и процедуралну ефикасност у сложеном процесу њиховог спровођења.

       Задатак да са представницима федералне Србије утврди подробније ту процедуру и поступке, као и предлог Повеље у целини, Четврта војвођанска конвенција, као аутентични представник уставотворног покрета Војводине, повериће Координационом одбору задуженом за спровођење ове Декларације, кога ће именовати својом посебном одлуком.

                                                               IV

       Учесници Четврте војвођанске конвенције, имајучи у виду стање свести националне елите и однос политичких снага у садашњој Србији, дубоко су свесни све тежине постизања историјског договора на основама за које се залажу и сваковрсних препрека и отпора у свакој фази његовог остваривања и остваривања иницијативе коју покрећу, исто колико су свесни и неминовности уставних реформи које захтевају и предлажу.

       При томе, јасно стављамо до знања да - полазећи од ове Декларације и у њој садржаних начела, предлога и захтева - ми од борбе за што скорије и што потпуније остваривање захтеваних уставних промена, на основама које предлажемо, одустајати нећемо.

       Знамо да једина, политички неизбежна колико и непожељна алтернатива овако предложеном и заједнички договореном путу до новог уставног устројства земље - чиме се и војвођанско уставно питање коначно, принципијелно и рационално разрешава као крупно унутрашње политичко питање - јесте трајна политичка нестабилност и претња опасном политичком радикализацијом и неизбежном интернационализацијом питања уставног положаја Војводине.

       Да бисмо то предупредили, ми одлучно изјављујемо да сматрамо да је - уколико ни након годину дана од избора 2012. не дође до постизања предложеног историјског договора и утврђивања Повеље о политичким реформама и уставним променама на основама ове Декларације - наша морална и политичка обавеза и наше легитимно демократско право да покренемо најширу акцију да се грађани и грађанке Војводине референдумом изјасне о томе какав уставни положај Војводине желе и какву државу прихватају.

       Уверени, међутим, у то да нарастајуће еманципаторске, истински демократске и европске политичке снаге у самој Србији схватају да - без радикалног раскида са важећим централистичким Уставом и све окрутнијом праксом партитоктратских врхова Републике - нема ни перспективе, нити добробити за грађане и грађанке Србије у целини, сматрамо да борба за корените уставне и демократске промене улази у одлучујућу фазу; односно - да би њихово одлагање само продужило и продубило, до агоније, свеопшту кризу у којој се наше друштво већ дуго налази и нанело неизбежно нове велике штете и Војводини и Србији и свим грађанима и народима који у њима живе.

       Стога позивамо те снаге и Војводине и Србије да нам се придруже у борби за корените уставне и демократске реформе, а грађане и грађанке наше обесправљене, опљачкане, изнурене и понижене Покрајине - да нас у тој тешкој борби одлучно подрже».

Факти
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #13 послато: Јануар 29, 2013, 04:35:12 »

Плакати "Војводина Република"




Нови Сад - Плакати на којима пише "Војводина Република - Слобода за Војводину", које је потписала Војвођанска партија, осванули су јуче ујутру у Новом Саду. Војвођанска партија је саопштила да неће дозволити да се понови 1988. година, када је у Новом Саду организована такозвана јогурт-револуција и када је практично укинута широка аутономија Покрајине.

"Војводину нико не треба да учи шта су јој језик и писмо, који јој је главни град, када је доживела процват, а кад суноврат. Војвођанска земља није на продају! Борићемо се за свој идентитет и права свим расположивим демократским средствима јер је то обавеза наше генерације", поручила је ванпарламентарна Војвођанска партија. Та странка је навела да се залаже за "равноправан однос Србије и Војводине у сложеној заједничкој држави" и за доношење новог устава у којем ће Војводина бити дефинисана као република у саставу Србије.

На појединим местима ови жуто-плаво-зелени плакати прелепљени су преко плаката покрета Трећа Србија, који се залаже да Нови Сад буде главни град Војводине, а да АП Војводине буде укинута. Истовремено, један билборд Треће Србије је уништен.

"После серије тешких и лажних оптужби, ниских удараца и етикетирања, дошли смо до фазе у којој се не преза ни од физичког насиља, насилних покушаја застрашивања и вандалских испада", саопштила је Трећа Србија, која има своје представнике у градској власти Новог Сада. Они су ушли у Скупштину града пошто су на локалним изборима маја 2012. наступили као кандидати покрета Двери, из којег су потом искључени.

(Данас)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
moka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 901



Погледај профил
« Одговор #14 послато: Април 12, 2013, 06:17:29 »

BUNA U VOJVODINI: Protest protiv Pajtićevog separatizma!


Nekoliko nevladinih organizacija priprema u petak proteste ispred vojvođanske vlade zbog deklaracije o zaštiti Vojvodine


Pajtić zasad odložio donošenje deklaracije


BEOGRAD - Bez jogurta.
Zbog ideje vojvođanskog premijera Bojana Pajtića da u pokrajinskoj skupštini izglasa deklaraciju o zaštiti prava Vojvodine, više nevladinih organizacija najavilo je masovne narodne proteste!

Udruženja građana „Ravnica srpska“ i „Ujedinjena omladina srpska“, kao i Udruženi sindikati Srbije „Sloga“ pozvali su građane da se okupe u petak u 17 sati ispred zgrade Vlade Vojvodine i tako pošalju poruku vlastima pokrajine da u Vojvodini nema mesta separatizmu i pozovu ih da se povuku i raspišu vanredne izbore.

- U najtežem trenutku za Srbiju u kojem svi državni organi ulažu ogromne napore da odbrane teritorijalni integritet Srbije i nađu najbolje moguće rešenje za Kosovo pojavljuje se ova Pajtićeva inicijativa sasvim zlonamerno - rekao je Sava Stambolić iz udruženja „Ravnica srpska“.

Predsednik Udruženog sindikata Srbije „Sloga“ Željko Veselinović kazao je da „neko hoće ovom deklaracijom da otvori novo žarište i napravi uvod u otcepljenje Vojvodine“.
- Mi tražimo vanredne izbore u Vojvodini. Mi smo inicijatori skupa i želimo da pozovemo sve političke stranke, da kažemo da separatizmu nema mesta u Vojvodini - rekao je Veselinović.

On je podsetio da je rasprava o deklaraciji u vojvođanskom parlamentu bila zakazana na godišnjicu osnivanja Nezavisne države Hrvatske u Drugom svetskom ratu - 10. aprila, što je ocenio kao problematičan datum.Potpredsednik SNS Igor Mirović rekao je za Kurir da će se naprednjaci pridružiti skupu jer smatraju da mora da se poništi privatizacija Vojvodine od strane Bojana Pajtića, a da će se skupu priključiti i SPS u Vojvodini.

- Sednica sa spornom deklaracijom je odložena, ali to nije dovoljno. Deklaracija treba da se odbaci jer destabilizuje Srbiju i stvara probleme u funkcionisanju pokrajine. A posebno je problematično to što je Pajtić deklaraciju pripremio sam, bez konsultacija čak i sa članovima Vlade! To priliči diktaturi! - rekao je Mirović.

Potpredsednica DSS Sanda Rašković Ivić izjavila je da DSS u potpunosti podržava taj narodni skup, koji je, kako je istakla, prilika da se stvori jedan nacionalni i građanski blok protiv daljeg raspada i rasturanja Srbije. Rašković Ivić je istakla da DSS zahteva da Pajtić podnese ostavku „jer je jedino održavanje izbora spas da Vojvodina iz Srbije ne izađe“. Ona je navela da DSS podržava sve razloge omladinskih udruženja, studenata i sindikata.


Organizatori protesta traže i vanredne izbore u Vojvodini

Цитат
Vučić: Skup nije zabranjen

Aleksandar Vučić, lider SNS, odgovarajući na optužbe demokrata da SNS stoji iza najavljenih protesta, rekao je da ne zna kako to uopšte može da radi.
- Kako? Tako što se pridružujemo nekom skupu? Jesu li to zabranjeni skupovi ili su prijavljeni? Šta to znači, da ne smete da kritikujete rukovodstvo pokrajine Vojvodine? Ne smete da izrazite svoj stav? Plašim se da se ovde ne radi ni o kakvom ustavnom poretku, već o strahu od mahinacija koje su neki radili u prethodnom vremenu - rekao je Vučić.

http://www.kurir-info.rs/buna-u-vojvodini-protest-protiv-pajticevog-separatizma-clanak-737613

  Ono što se pita svako ko u Srbiji ume bar malo da misli je to da li ovi jadni politikanti nemaju druga posla osim da prave cirkus za budale koje im veruju?
Očigledno je da misle da svi Srbi odrastaju i žive u saksiji.
 Ako već hoće da reše ovaj ''problem'',odavno su mogli da smene Pajtića,Đilasa i slične.
Сачувана

Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 709


Zeka


Погледај профил
« Одговор #15 послато: Април 12, 2013, 16:14:33 »


O Predlogu deklaracije o zaštiti ustavnih i zakonskih prava APV

Separatizam, ali „klot“



Na slici: Kvazinovčanica APV - propagandni letak pokrajinskog DSS, kojim je na duhoviti način izraženo "konačno rešenje" problema "naših novaca" nakon što je vlast "evropske regije" pod upravom Bojana Pajtića upropastila Razvojnu banku Vojvodine i druge pokrajinske finansijske institucije.


Na slici: Srđan Petrović i Bojan Pajtić prilikom "preuzimanja" Metals banke 2010. godine. Foto: tzv. Vlada Vojvodine

Suočena s posledicama svoje politike – ogromnom nezaposlenošću, opštim padom standarda, uništenjem industrije, poljoprivrede i finansijskih ustanova – birokratija „evropske regije“ je u panici. U panici zbog sopstvene odgovornosti, čelnici DS bi da skrenu pažnju javnosti proizvodnjom većeg problema.

„Veći problem“ je najavljen predlaganjem Deklaracije o zaštiti ustavnih i zakonskih prava APV separatističkog karaktera, o kojoj je DS „evropske regije“ pokušala da zakaže raspravu u Skupštini Vojvodine upravo na dan stvaranja NDH – 10. aprila. Prestravljeni ovim bezumnim separatističkim političkim potezom, ustuknuli su čak i oni koji brukaju socijaldemokratiju u Vojvodini i oni koji u Vojvodini promoviišu reviziju istorije Drugog svetskog rata.

Konačno, probudila se uspavana javnost Vojvodine i u petak će u Novom Sadu biti održan protest protiv sramnog separatističkog projekta kojim „evropska regija“ smatra da može izbeći odgovornost za sva zla koja je nanela našoj Vojvodini.

Oni koji će protestovati protiv Deklaracije i rada „evropske regije“ moraju da se uzdrže od bilo kakvog agresivnog akta i da ne nasedaju na provokacije. Moraju verovati u pravnu državu i svoj protest vršiti na zakonit i civilizovan način,  a time će mnogo pomoći licima nadležnim za uspostavljanje vladavine prava. Nikako ne koristiti nasilje u bilo kom vidu.

Kakvo god bilo držanje medija do sada, od sutra je neophodno da izveštavaju objektivno, nepristrasno i neostrašćeno. Njihova uloga je da artikulišu stav javnosti, a ne da sude i osuđuju. Što radi pravosuđe, ono treba da radi. Mediji treba da rade svoj, a ne tuđ posao.

Oni koji su učestvovali u zloupotrebi vlasti u Vojvodini treba i sami da pomognu pravosuđu. Strah od linča je subjektivan i najbolje će ga se osloboditi ako sami pomognu pravosuđu. Najviše će sebi odmoći ako se iz straha od odgovornosti upuste u nove, teže nezakonitosti. Osim toga, hvala Bogu, naše krivično pravo nije izgrađivano po ugledu na SAD, pa moraju znati da svrha krivične sankcije nije odmazda, već prevencija i popravljanje počinioca. U skladu s poslednjim, u odgovarajućim ustanovama postoje timovi veoma stručnih i iskusnih ljudi koji se staraju o pravima optuženih i odgovornih lica, o njihovom popravljanju i reintegraciji u društvo.

Tekst koji sledi, predstavlja pokušaj određenja glavnih problema Predloga deklaracije, stav po stav, prema tekstu koji je izložen na sajtu tzv. „Vlade Vojvodine“: http://www.vojvodina.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=7777&Itemid=1

Predlog deklaracije o zaštiti ustavnih i zakonskih prava Autonomne Pokrajine Vojvodine koji je Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine uputila Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine na razmatranje i usvajanje:

Demokratsko društvo mora da uvažava specifičnosti istorijskog, nacionalnog, kulturnog, religijskog i političkog pluralizma. U njemu je prirodno prisutna autonomija kroz koju se bez ugrožavanja prava drugih poštuju osećanja osobene pripadnosti svom narodu, ali i regionalnoj celini.



Snežana Repac, Bojan Pajtić i Biljana Jovanović u RBV

Zaštita pokrajinske autonomije jemči se Ustavom R. Srbije (čl. 187). Nadležni organ je Ustavni sud, a postupak zaštite pokreće odgovarajući organ APV određen njenim Statutom tako što podnosi žalbu Ustavnom sudu (čl. 170). Deklaracija nije žalba. Deklaracija je politički akt. Ustav Srbije utvrđuje pravo na autonomiju kao pravo građana (čl. 176.), a ne AP kao pravnog lica.

Zloupotrebe u radu organa vlasti APV tek treba da utvrdi pravosuđe. Specifičnosti pluralizma, autonomija, prava drugih i osećanja pripadnosti ne mogu da se razviju u uslovima potpunog sunovrata elementarne egzistencije građana i osnovane sumnje u zakonitost rada važnih pokrajinskih institucija.

Polazeći od toga, autonomija Vojvodine je istorijsko i prirodno pravo njenih građana i njihovom voljom Vojvodina je u sastavu Srbije.

“Istorijska prava” su prevaziđena kategorija feudalnog doba. Istorijski, Srpska Vojvodina je nastala radi odbrane srpskog naroda od nasilne asimilacije i uništenja Srba koje je sprovodila pobunjenička vlada Lajoša Košuta. Nastanak i razvoj Srpske Vojvodine, od njenog početka do ukidanja tokom XIX veka, bio je obeležen poštovanjem legalnog poretka u odnosu prema tadašnjoj centralnoj vlasti – Habsburškoj imperiji, odnosno kraljevini Ugarskoj. Predstavnici obnovljene Srpske Vojvodine (iz delova Banata, Bačke i Baranje) 1918. godine doneli su odluku o prisajedinjenju Srbiji. U doba Brozove vlasti, SAP Vojvodina je osnovana kao organ revolucionarne diktature Komunističke partije Jugoslavije. Režim Slobodana Miloševića je 1991. godine sproveo ustavni referendum na kome su se građani Vojvodine plebiscitarno izjasnili. Najzad, voljom većine građana Srbije izraženom na referendumu 2006. godine, u potpuno demokratskim uslovima, prihvaćen je Ustav Srbije kojim je utvrđen položaj APV. Broj građana Srbije sa teritorije Vojvodine koji su tom prilikom glasali protiv Ustava bio je zanemarljiv.

U tom duhu, autonomija Vojvodine je i Ustavom Republike Srbije uređeno i obezbeđeno pravo na različitost, pri čemu se podrazumeva decentralizacija vlasti, podela nadležnosti i samostalno uređivanje određenih poslova od interesa za građane pokrajine.

Duh (takođe ni „taj duh“) ne postoji kao objektivna činjenica, naročito u pozitivnom formalnom javnom pravu sekularne države. Naš ustavni poredak ne poznaje bestelesna (bezsubjektivna) prava. O odredbama Zakona o utvrđivanju nadležnosti APV kojima je izvršena zloupotreba prava na decentralizaciju, prava na različitost, samostalnog uređivanja poslova od interesa za građane Pokrajine i drugim neustavnostima, odluku je 10. juna 2012. godine doneo Ustavni sud (Saopštenje sa 3. sednice o većanju i glasanju održane 10. jula 2012. godine kojom je predsedavao dr Dragiša Slijepčević, predsednik Ustavnog suda). Postupak utvrđivanja ustavnosti Korhecovog statuta još uvek je u toku. U smislu odnosa republičke i pokrajinske vlasti, Ustav uopšte ne govori o „podeli nadležnosti“, već utvrđuje nadležnosti APV (čl. 183) i govori o poveravanju pojedinih pitanja organima AP iz nadležnosti R. Srbije.

Ustav Republike Srbije utvrđuje da raspodela nadležnosti između centralne vlasti i autonomnih pokrajina počiva na principu subsidijarnosti, i da se poštovanje načela vladavine prava, vršenjem izvornih i prenetih nadležnosti temelji na principima harmonizacije, pravičnosti i solidarnosti.

Skupština APV nije tvorac Ustava R. Srbije kojim je utvrđena APV, i pošto nije ustavotvorac nije ovlašćena da vrši autentično tumačenje Ustava, niti da tumači ustavna načela. S druge strane, pokrajinski organi vlasti nisu predstavnici pravne nauke. Stoga je pravno nemoguće da Skupština APV daje autentično tumačenje Ustava, niti da tumači načela Ustavnog prava.

Nesporno je da se elementi prava, obaveze i odgovornosti bliže određuju zakonima i uredbama koje se donose na nivou Republike Srbije, kao i Statutom Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Gore pomenuta Odluka Ustavnog suda je utvrdila veoma brojne neustavnosti Zakona o utvrđivanju nadležnosti APV, a postupak utvrđivanja ustavnosti Korhecovog statuta je još uvek u toku. Stav o hijerarhiji pravnih akata pokazuje kako je tzv. Vlada Vojvodine (po Ustavu Izvršno veće APV) kao predlagač deklaracije svesna obaveze poštovanja načela ustavnosti i zakonitosti, što će u bliskoj budućnosti biti od velikog značaja u postupku utvrđivanja krivične odgovornosti zbog narušavanja ustavnog poretka R. Srbije.

Poštovanje navedenih načela i ustavnih i zakonskih rešenja, imperativ je pravne države i demokratske prakse i osnova je stabilnosti i normalnog funkcionisanja svake savremene i odgovorne države.

Za utvrđivanje i odlučivanje o krivičnoj odgovornosti nadležni su pravosudni organi R. Srbije.

Činjenica je da je u dosadašnjoj političkoj praksi bilo perioda kada značajnije nisu poštovani ovi nesporni principi. Očekivalo bi se da razvoj demokratskog društva i njegovo približavanje opštim civilizacijskim i evropskim vrednostima smanjuje obim ovakvih pojava.

Skoro godinu dana birokratija APV ignoriše Odluku Ustavnog suda o utvrđivanju nadležnosti APV. „Svako je dužan da poštuje i izvršava odluku Ustavnog suda.“ (čl. 171).

Nažalost, svedoci smo činjenice da u poslednje vreme dolazi do narušavanja ukupnog ambijenta koji, ne samo da ne doprinosi razvoju pravnog sistema i uspostavljanja poverenja između organa Autonomne Pokrajine Vojvodine i centralne vlasti, nego i najdirektnije utiče na interese građana Vojvodine, ostvarivanje njihovih prava i garanciju sigurnosti. Posebno je osetljivo pitanje vezano za narušavanje ranije stečenih prava, a što je nezabeleženo u modernoj evropskoj praksi.
Nesporazumi su krenuli uzlaznom linijom krajem 2012. godine, a bili su vezani za uređivanje pitanja finansiranja Autonomne Pokrajine Vojvodine.


Ako predlagač misli na ambijentalnu arhitekturu i hortikulturni ambijent, možemo tačno reći koje osobenosti najupadljivije “krase” Vovjodinu proteklih godina. Prvo, stalno opadanje površina zasejanih poljoprivrednim kulturama na obradivoj zemlji naše ravnice u kojoj se zahvaljujući loše osmišljenoj politici subvencija „evropske Vojvodine“ njive, pašnjaci i ledine sve više oru, ali korisnicima subvencija nije isplativo da bilo šta na njima i zaseju. Drugo, pored svakog propalog industrijskog grada u Vojvodini, tzv. Vlada APV (po Ustavu PIV) je godinama formirala tzv. „industrijske zone“ i obećavala dolazak investitora koji uprkos demagogiji nisu došli. Na tim zonama se pre nekoliko godina zapatio parlog.

Mi smo svedoci ovog stanja. Svedoci smo upropašćenja najvažnijih finansijskih institucija APV, njene industrije i poljoprivrede. Birokratija „evropske regije“ je mnogo više nego svedok. O političkoj odgovornosti odlučiće građani na izborima. O krivičnoj odgovornosti odlučuju pravosudni organi Republike Srbije.

Neustavno i nezakonito stanje ne može postati pravno, pa samim tim iz njega nije moguće izvoditi ni „stečena prava“.

Nije istina da su „nesporazumi vezani za uređenje pitanja finansija APV“ krenuli  „uzlaznom linijom 2012.“. Istina je da su organi APV još od 2006. godine uporno propuštali da podnesu Skupštini R. Srbije bilo kakav predlog zakona o izvornim prihodima APV, a avgusta 2011. povukli Predlog zakona o izvornim nadležnostima, s objašnjenjem da ga je „na svoju ruku“ podneo Bojan Kostreš. Tzv. „Vlada Vojvodine“ (po Ustavu PIV) je Predlog zakona o izvornom finansiranju APV podnela tek krajem 2012. godine. Šest godina je birokratija APV kukala o finansijama, a ništa nije preduzela da dođe do sredstava na koja ima pravo

Čak ni ustavna garancija iz čl. 184. stav 4. Ustava Republike Srbije prema kojoj budžet AP Vojvodine iznosi najmanje 7% u odnosu na budžet Republike Srbije, s tim što se tri sedmine od budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine koristi za finansiranje kapitalnih rashoda, nije mnogo pomogla, uprkos svojoj jasnoći i preciznosti.

Dobro je što birokratija APV više ne govori neistine o „samo 7%“ koje Srbija „po Ustavu“ izdvaja za Vojvodinu. Loše je što nisu objasnili zbog čega su javnost „uprkos  (…) jasnoći i preciznosti“ godinama dezinformisali o tim jasnim stvarima. Građane su godinama držali u zabludi, i nisu im iznosili podatke o tome da li su Ustavom propisani iznos trošili na kapitalne investicije.

Sporenje je kulminiralo prilikom donošenja Izmena i dopuna Zakona o budžetskom sistemu i Zakona o budžetu Republike Srbije za 2013. godinu, što je dovelo do:

- podnošenja Predloga Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine za ocenu ustavnosti odredbe Zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu, i

- utvrđivanja Predloga zakona o dopuni Zakona o budžetskom sistemu koji je Skupština Autonomne Pokrajine Vojvodine uputila Narodnoj skupštini, budući da je izmenama Zakona smanjen okvir na osnovu koga se opredeljuje minimum finansijskih sredstava za Autonomnu Pokrajinu Vojvodinu garantovan Ustavom.



Nije istina da je tada „sporenje kulminiralo“. Istina je da su nakon dugogodišnje pogrešne uprave birokratije APV propale finansijske ustanove APV, pre svega kolapsom RBV i tek tada je vrh birokratije APV počeo javno da vapije za sredstvima iz budžeta Srbije. Šest godina pre toga ni pokušali nisu da zakonitim putem dođu do sredstava koja po Ustavu pripadaju građanima koji ostvaruju svoje pravo na autonomiju.

Ustavni sud, pored nesporne urgentnosti ovog problema, još uvek nije ni nagovestio svoje odgovarajuće aktivnosti i utvrđivanje svoga stava.

Činjenica je da javnost smatra kako bi Ustavni sud morao da radi brže, ali pravna poslovica glasi: „Pravda je spora, ali dostižna“. S druge strane, zaprepašćuje briga podnosioca Predloga deklaracije o aktivnosti i „stavovima“ Ustavnog suda, dok istovremeno ignoriše Odluku Ustavnog suda o Zakonu o utvrđivanju nadležnosti APV.

Sa druge strane, Republička Vlada, bez konsultacija sa pokrajinskim organima, počela je na neustavan način da raspolaže pokrajinskom imovinom. Tako je Uredbom, primera radi, značajna imovina čiji je gruntovni vlasnik Pokrajina, bez bilo kakve saglasnosti, protivzakonito ustupljena gradu Novom Sadu.

Ustavnost rada državnih organa utvrđuju nadležni pravosudni organi. Ako su povređena imovinska prava Pokrajine, Javno pravobranilaštvo bi moralo da podnese prijavu o tome nadležnom organu. „Gruntovno vlasništvo“ nije vid svojine, već pravni žargon koji znači ubeležbu u zemljišno-knjižnom pravu. Pokrajinska birokratija, uz svo razumevanje njene ljubavi prema „istorijskim pravima“, očigledno „nije obaveštena“ da je zemljišno-knjižna evidencija spojena s katastrom još u doba Miloševićevog režima, a da se više od pola veka pre toga nije formalno zvala „gruntovnom“, mada se u Vojvodini taj pojam ponekad kolokvijalno upotrebljava do danas. Pitanje javnog vlasništva nad nepokretnostima regulisano je imovinskim propisima R. Srbije. Jednako kao što pokrajinsku birokratiju od 2006. do kraja 2012. godine nije zanimalo pitanje izvornih prihoda APV, u to doba nije ništa učinila ni na donošenju zakona o imovini APV.

Ignorisan je u potpunosti zahtev Pokrajinske Vlade da se, u skladu sa nespornim nadležnostima prema Zakonu o utvrđivanju nadležnosti AP Vojvodine, predstavnicima Pokrajine obezbedi odgovarajuće učešće u vlasništvu i upravljačkoj strukturi Novosadskog sajma.

Ovaj stav pokazuje da je predlagač detaljno upoznat sa onim što je Odlukom Ustavnog suda povodom pomenutog Zakona ocenjeno kao neustavno a šta je u skladu sa Ustavom. Žalosno je što je njegovo zanimanje za Novosadski sajam jednako bitno kao i izvorni prihodi i imovina cele Vojvodine.

Istovremeno, masovno se vrše smene rukovodećih ljudi i članova upravnih odbora u značajnim državnim institucijama pre isteka mandata, bez zakonske osnove i bilo kakvog obrazloženja. Imenuju se stranački podobni kadrovi uz nepoštovanje mišljenja pokrajinske i lokalne administracije, eksperata odgovarajućih struka i sindikalnih organizacija.

I ovo je pitanje koje se tiče pokrajinskih pravno-zaštitnih organa. Ovlašćeni su da podnesu prijave nadležnim pravosudnim organima u slučaju da saznaju za kršenje prava.

Uzurpirano je pravo o postavljanju v.d. direktora Pokrajinskog fonda za zdravstvo i socijalnu politiku, suprotno od ranije podnete inicijative, zasnovane na zakonu, na šta ima nesporno pravo Autonomna Pokrajina Vojvodina. Naime, Upravni odbor Repupličkog fonda prekršio je Zakon o zdravstvenom osiguranju kojim je eksplicitno propisano da se direktor Pokrajinskog fonda, po sprovedenom javnom konkursu, imenuje na predlog nadležnog organa autonomne pokrajine. Ovim se suspenduje mogućnost građana Vojvodine da na transparentan način imaju uvid u raspodelu i plasman sredstava ovoga fonda.

Hajde da poverujemo da je stvarno tako. Ali, zar nije i to pitanje kojim treba da se bave nadležni državni pravosudni organi? U stvari, briga predlagača Deklaracije o položaju direktora Fonda za zdravstvo bestijalno je cinična u svetlu činjenice da je birokratija APV godinama ignorisala očigledan niz zloupotreba u pokrajinskom zdravstvu (Kovačev, Dušan – „Evroppska regijo, stidiš li se Bojane Bokorov, FSJ, 24. 6. 2011). Predsednik tzv. Vlade Vojvodine (prema Ustavu PIV) je dugi niz godina uporno obećavao izgradnju zdravstvenog kompleksa „Kamenica II“ do kraja tekuće godine a koja se nikad nije dogodila. Najzad, nikad na „transparentan način“ javnosti Vojvodine nije pružen „uvid u raspodelu i plasman sredstava ovoga Fonda“, uprkos ogromnim finansijskim zloupotrebama baš u ovom Fondu, o čemu smo samo šturo obaveštavani (Rakić, dr Jovan – Lekarska komora – kolika je cena zablude, 15/46. 4. 2006, Zdravstvo i dalje među najkorumpiranijim sektorima društva, 11. 12. 2006). Makar i u svetlu i ovako šturih podataka koji se odnose na zdravlje svih Vojvođana, briga predlagača o poslovnom problemu jednog direktora je u namanju ruku skandalozna. Ova ispoljena briga za direktora jednog fonda otkriva smisao Predloga deklaracije – zaštitu statusa birokrata „evropske regije“.

Polazeći od svoje odgovornosti kao najvišeg organa i nosioca normativne vlasti u AP Vojvodini (u skladu sa članom 33. Statuta Autonomne Pokrajine Vojvodine), Skupština AP Vojvodine, donosi

DEKLARACIJU O ZAŠTITI USTAVNIH I ZAKONSKIH PRAVA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, u kojoj se:

- konstantuje pojava višestruke povrede Ustavnih principa i zakonskih regulativa u odnosu na prava i nadležnosti organa i institucija u AP Vojvodini

- pozivaju republički organi i institucije da zajedno sa pokrajinskom administracijom i predstavnicima lokalnih samouprava, uz jačanje međusobne saradnje, unaprede nivo poštovanja propisanih procedura, kao i nespornih prava i obaveza.


Najviši organ i nosilac normativne vlasti na celoj teritoriji Srbije je Skupština Republike Srbije, a ne Skupština APV koja je Ustavom ovlašćena da donosi podzakonske normativne akte. U ovom članu Predloga deklaracije nalazi se nedvosmislen stav iz koga je očigledan separatistički karakter ovog akta, bez obzira na to što je još predlog. Akt glasanja za njega može biti osnov za krivičnu odgovornost. Konstatovanje povrede „Ustavnih principa i zakonskih regulativa“ je direktno uplitanje u nadležnost Ustavnog suda R. Srbije i njegovu nezavisnost. Ono na šta predlagač potom poziva republičke organe i lokalne samouprave, trebalo bi se odnosi na birokratiju „evropske regije“, kako bi se konačno dozvala pameti.

Ova Deklaracija će biti objavljena u „Službenom listu AP Vojvodine”

Bruka i sramota „evropske regije“ u Vojvodini će se naći i u njenoj službenoj publikaciji, za nauk i opomenu generacijama.

Napomena:

U vreme objavljivanja ovog članka predsednik tzv. Vlade Vojvodine je učestvovao u emisiji na RTV-e na temu Predloga deklaracije o zaštiti ustavnih i zakonskih prava APV u kojoj je mnogo puta ponovio kako je tekst Predloga deklaracije (pred javnost iznet tek danas) “potpuno nesporan” i kako “niko nema primedbe na tekst”. Videti: “Jedan na jedan”, RTV, 11. 4. 2013. g.


Fond S.Jovanović
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 709


Zeka


Погледај профил
« Одговор #16 послато: Април 12, 2013, 20:00:15 »

Рече ми пре неки дан мој пријатељ Сремац како Срему нема више крава. Његова рођака је хтела да купи краву а краве ни од корова. На крају дозна да неки Словак продаје краву и она трк и успе да дође до кравице. Е, сада, када су још неки начули да се појавила крава на продају наста општа стрка и помама. Углавном, рођака је купила краву.
А мој Сремац је још увек у шоку, сада живи у Земуну, и не може да схвати шта се то дешава и докле смо стигли. Изгледа до краја.
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
Zeka
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 709


Zeka


Погледај профил
« Одговор #17 послато: Април 12, 2013, 22:32:06 »

Ђилас позвао Дачића да „прекине фарсу“, седне са Пајтићем и - реши проблеме


ОБЕЋАО ДА СУ ВОЈВОДИНИ НЕЋЕ БИТИ СЕПАРАТИЗМА
ДОК ЊЕНУ ВЛАДУ ВОДИ ДС




ЛИДЕР Демократске странке Драган Ђилас изјавио је данас да у Војводини нема и неће бити сепаратизма док војвођанску владу води ДС, као и да проблем Србије није у тој покрајини већ на Косову и Метохији.

       „Није проблем Србије на северу, у Војводини, већ на југу земље, на Косову и Метохији. У Војводини нема и неће ни бити сепаратизма док Владу води Демократска странка“, рекао је Ђилас у изјави достављеној медијима.

       Ђилас је позвао председника владе Србије Ивицу Дачића да „прекине фарсу и фабриковање непостојећих непријатеља“.

       „Премијер треба да седне са председником Владе Војводине изабраним на основу Устава и да кроз разговор реши проблеме који очигледно постоје“, закључио је Ђилас.


Fakti

Прпа Бато, сада позива на договор. Када је делио Србију са Пајтићем у потаји онда се није оглашавао.
Сачувана

Ал' тирјанству стати ногом за врат, 
довести га к познанију права, 
то је људска дужност најсветија!
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #18 послато: Октобар 05, 2013, 01:16:18 »

У суботу шетња за Војводину


У Новом Саду ће у суботу поводом 25 година од завршетка такозване ''јогурт револуције'' бити организована "Шетња за Војводину". Организатори поручују да је та револуција била чин насиља који је покрајину уназадио и обесправио.



У позиву за шетњу, организатори, међу којима су чланови Војвођанске партије, Војвођанског клуба, Савеза антифашиста Војводине и Друштва за истину о НОБ и ЈУ, навели су да том акцијом желе да прекину ћутање и зауставе "пропадање, пљачку, распродају и понижавање покрајине".

Антибирократска или "јогурт револуција" догађај је којим је 1988. године срушено руководство покрајине Војводине, након масовних протеста у Новом Саду, после чега су на руководећа места постављени изабраници Слободана Милошевића.

Организатори су у шетњу позвали све грађане, независно од тога "за коју су странку гласали, које су вере и нације и када су дошли у Војводину", али и политичке странке јер, како се наводи, није време за "партијске поделе, већ за заједничку акцију за заштиту Војводине".

"Војводине ће бити онолико колико буде борбе за њу", поручили су организатори у позиву.

"Шетња за Војводину" почеће у суботу у 12 часова на главном тргу у Новом Саду.

(Бета)



***


Ал`  се "некоме" жури. Није још са Косовом и Метохијом завршено до краја, а радо би да и Војводину добију у истом пакету, са КиМ. Никада Србија неће моћи напред, поред оваквих кочничара. Док год се власт у Србоји не успостави која ће радити за интерес српског народа и Србије, имаћемо овакво нестабилно стање.
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #19 послато: Мај 26, 2014, 05:25:18 »

Скупштина Војводине прогласила нови статут

Усклађивање правних аката са новим статутом до 30. новембра


Нови Сад
– Скупштина Војводине свечано је прогласила нови статут покрајине. На седници која је почела минутом ћутања за настрадале у катастрофалним поплавама, за Статут је гласало 91 од укупно 120 посланика. Седница на којој је усвојена и Одлука о спровођењу Статута АПВ протекла је без расправе.

Иако ће бити испоштован рок који је задао Уставни суд, Србије јер ће цела процедура у вези са усвајањем новог статута бити завршена до 6. јуна, покрајинској администрацији предстоји још посла.

Наиме, неопходно је све правне акте ускладити са највишим правним актом АП Војводине, који је одлуком Уставног суда настао након избацивања неуставних делова,који су чинили скоро две трећине претходног текста Статута.

Покрајински посланици су за то задали рок 30. новембар. Да ће то бити урађено и пре рока,верује Бојан Пајтић, председник покрајинске владе, како се сад званично зове највиши орган извршне власти у АПВ. Пајтић је поновио да је највиши правни акт покрајине који су свечано прогласили "изнуђен потез", али и нагласио да није време за тешке речи тим поводом, због тешких околности у којима се земља налази због катастрофалних поплава.

С друге стране,председник војвођанске скупштине Иштван Пастор још једном је истакао да је нови статут "заједнички напор и подухват". Да ли Статут последњи пример "заједништва" бар када је владајућа коалиција, питање је које је отворио Ненад Чанак, лидер ЛСВ – а странке која није гласала за нови статут. Наиме, Чанак је изјавио да ће покрајинска власт, чији су и они део, "морати платити цену непринципијелности", али да не зна да ли ће то бити "прекомпоновањем власти или ће бити некакви избори".

----------------------------------------------

Војвођански посланици издвајају по 10.000 динара за помоћ

Војвођански посланици издвојиће најмање по 10.000 динара за настрадале, саопштио је председник скупштине Иштван Пастор. Он је нагласио да је то препорука колегијума Скупштине Војводине, али да посланици могу сами да издвоје и више од 10.000 динара за солидарну помоћ.

(А.Комненовић)




***


Могли су макар, про форме, мало да причекају са тиме, а не да користе ову ситуацију са несрећом која је погодила Србију и однела више људских жртава, али кога брига за то, војвођанским сепаратистима се жури.  
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12415



Погледај профил
« Одговор #20 послато: Септембар 28, 2015, 15:02:34 »

Сепаратисти у Војводини:
 Кад могу Каталонци, можемо и ми!



Војвођанска партија и Војвођански клуб, који се залажу за посебну Републику Војводину, најавили су да ће 5. октобра организовати протестни скуп и "Шетњу за Војводину", како би обележили 27. година од тзв. јогурт револуције, када је после народних протеста смењена аутономашка власт у северној српској покрајини. Позив за скуп насловљен је "Могу Каталонци, могу и Војвођани".





Сепаратизам у Воводини добио "ветар у леђа"



- Ми, грађанке и грађани Војводине, окупљени око идеје успостављања политичко –
 економског субјективитета Војводине, не миримо се са постојећим уставно - правним положајем Војводине и
сматрамо да је он у супротности за животним тежњама већине грађана Војводине.
 Залажемо се за:
доношење новог Устава државе Србије;
 право Војводине на законодавну, извршну и судску власт;
 право располагања сопственом имовином,
 приходима, природним и радом створеним ресурсима;
 јаке и независне војвођанске институције;
 војвођански Устав;
статусни положај Војводине као Републике у федерализованој држави Србији -


наведено је у позиву за протестну шетњу.


Они су позвали, како су истакли, "слободарску, антифашистичку, грађанску Војводину" да им се придружи и да протестним скупом у 16 часова  на Тргу слободе у Новом Саду, а након тога и "Шетњом за Војводину" до зграде Владе Војводине, скрену  пажњу домаће и међународне јавности на "неодрживу политичко – економску ситуацију у Војводини".


(Вести)



***


Дакле, у Србији, никад мира. Мало, мало, па се активира неко "старо-ново" жариште.



Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
pidikanac
Уредништво
Ветеран
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 1584



Погледај профил
« Одговор #21 послато: Септембар 28, 2015, 20:57:45 »

Чанак и друга говеда превиђају једну истину која ће им се обити у главу. Маџари ће их прогутати а сви Буњевци којих има у Бачкој, захтеваће припајање са Хрватском. То су све неовејане луде које пар зеленбаћа и дебели крмак воде жедне преко воде.
Каталонци су имали већину али се неће одвојити од матице земље.
Сачувана
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!