forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Новембар 25, 2017, 11:27:37


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Зорана тужи Мркоњића због глине у асфалту  (Прочитано 76 пута)
nina
Нови члан
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12



Погледај профил
« послато: Новембар 06, 2017, 09:08:34 »

Зорана тужи Мркоњића због глине у асфалту!

Цитат
Министарство грађевинарства поднело кривичну пријаву против бившег министра.На деоници Уб - Лајковац уграђени су материјали неодговарајућег квалитета


ОПТУЖБА За неквалитетан рад на Коридору 11, Зорана Михајловић оптужује Милутина Мркоњића ,Фото М. Анђела

ДЕОНИЦА Уб - Лајковац на Коридору 11, три године након изградње, наћи ће се на суду уместо на мапи возача који путују ка Јадрану. Ова траса, коју су прозвали "ауто-пут из њиве у њиву", никада није пуштена у саобраћај, а 4,5 километара, од укупно 12,5 који су асфалтирани, мораће да се ради из почетка, за шта ће бити потребно око милијарду динара, односно нешто више од осам милиона евра. Уочена су бројна оштећења, а утврђено је да су мајстори уградили глину у основу ауто-пута!

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на чијем је челу Зорана Михајловић, поднело је кривичну пријаву Тужилаштву за организовани криминал против 14 одговорних лица на челу са бившим министром Милутином Мркоњићем, као и против директора грађевинских предузећа - ПзП "Београд" Боре Јелића, АС "Путеви Ужице" Милана Бојовића и Ратомира Тодоровића директора АД "Планум". На списку осумњичених су и инжењери из Института за путеве, "Коридора Србије" и Саобраћајног института ЦИП који су били ангажовани као надзорни орган и требало је да укажу на пропусте и коришћење неадекватног материјала.

Како "Новости" незванично сазнају, у ресорном министарству су, после извештаја Саобраћајног института ЦИП и "Путева Србије" о стању ове саобраћајнице, одлучили да надлежни правосудни органи утврде да ли постоји одговорност људи који су радили на овом пројекту, и колика је, јер ће санација већ урађеног ауто-пута морати да се плати из буџета. Постоје и активне су гаранције које су дали "Путеви Ужице" и "Планум" у износу од 331 милион динара, а остатак од 680 милиона за ову санацију мораће да се узме из републичке касе.

Изградња ове деонице започета је 2010. а завршена је 2014. године. Наручилац посла било је тадашње Министарство саобраћаја, корисник "Коридори Србије", а извођачи "Планум", "Путеви Ужице" и ПзП "Београд". У кривичној пријави у коју су "Новости" имале увид пише да су радови са око 75 милиона евра плаћени из републичког буџета, што значи да је директну контролу над плаћањем имало ресорно министарство чији је тадашњи министар био Милутин Мркоњић

"Путеви Србије" су у априлу ове године у извештају утврдили бројна оштећења на површини коловоза, констатоване су пукотине на асфалту од по три центиметра, улегнућа испред и иза мостова, као и беле флеке на асфалтном застору на мостовима. Због тога је ово предузеће тражило од "Коридора" да израде пројекат санације ове деонице, а "Коридори" су за то у јуну ангажовали Саобраћајни институт ЦИП.

Инжењери из ЦИП-а су утврдили да пукотине иду кроз цео асфалтни слој, као и да су настале на дну слојева ауто-пута. Оценили су и да је главни узрок оштећења слој дробљеног камена и насип од глине који се налазе на дубини од 87 до 100 центиметара! То значи да ће због глине морати да се скине слој ове дебљине и да се уради поново. Утврђено је да су разлози настанка оштећења и "слаба збијеност, повећана влажност и смањена кохерентност материјала".

У елаборату ЦИП констатује се да су сви материјали који су уграђени у основу ауто-пута неодговорајућег квалитета! Само после прегледа деоница ауто-пута на које су указали "Путеви Србије" предложено је да се санира 2.620 метара коловоза, а процењено је да би за то било потребно око 580 милиона динара. ЦИП је предложио санацију још 1.995 метара ауто-пута, а оквирна процена је да би поправке укупно коштале 1,069 милијарди динара!

Цитат
ПУТ КОЈИ НИГДЕ НЕ ВОДИ

ТРАСА Уб - Лајковац никада није пуштена у саобраћај, иако је прва започета и завршена на Коридору 11. Разлог је што није повезана ни с једном другом деоницом и предалеко је од Ибарске магистрале, да би се возила у том делу могла преусмерити на њу. Налази се између две деонице, Обреновац - Уб и Лајковац - Прељина, на којима раде кинеске компаније и после чијег завршетка ће се комплетирати потез од Обреновца до Љига и надовезати на постојећи ауто-пут до Прељине.



- Санацијом је предвиђено скидање елемената коловоза у дебљини од један до три метра, на појединим местима код стубова мостова и до 11 метара, и то укупно на најмање 4,5 километара ауто-пута - наводи се у анализи ЦИП. - На деоницама где су ниски насипи и усеци тренутно нема оштећења, али се сигурно очекује да би после пуштања у саобраћај и овде дошло до истих проблема због коришћења неодговорајућег материјала.

Ова деоница је у гаранцији извођача до 14. децембра, односно још месец и по дана, а деоница је 2015. године предата "Путевима Србије".

ПОТПИСАЛИ 11 АНЕКСА

ПРВОБИТНИ рок за завршетак деонице дужине 12,5 километара је био децембар 2012. године. Од почетка радова 2010. до 2014. године, када је окончана, потписано је укупно 11 анекса на основни уговор, као и три анекса на Уговор о додатним радовима, чиме је повећана цена радова, уз продужавање рокова за обављање посла. Извођачи су и од новог министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре тражили додатне анексе, али су одбијени.

Извор: З.Радовић,НОВОСТИ




Сачувана
nina
Нови члан
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Новембар 06, 2017, 09:09:42 »

Требало је три године да прође, од како је ова траса завршена, и иако никада од тада није пуштена у саобраћај, па да би се тек сада сетила господа из власти да поднесу кривичну пријаву. Стичем утисак да је ово још једна у низу  циркуска предизборна представа за наивног српског гласача.
Сачувана
nina
Нови члан
*
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 12



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Новембар 15, 2017, 03:59:00 »

Папрене махинације на изградњи путева: Све пуца по џепу народа


Јавашлук, неспособност, неодговорност и глина уграђена уместо чврстог материјала на деоници аутопута Уб-Лајковац коштаће папрено грађане Србије.


Прошло је три године од званичног завршетка радова на тој деоници, а већ су се појавиле пукотине иако ова деоница никада није пуштена у саобраћај!

Другим речима и без аутомобила на њему пут је тешко оштећен.

Због свега тога мораће да се крене у санацију, а процена је да ће чак око 4,5 километара ауто-пута морати да се гради испочетка, што би државни буџет могло да кошта најмање 1,07 милијарди динара или око девет милиона евра!


Кашњење годину дана

Како је до тога дошло требало би да покаже истрага, али је велико питање да ли ће јавност на крају сазнати зашто се у асфалту на овој деоници налази глина уместо чврстог материјала.

Још теже ће се доћи до одговора ко је у свој џеп ставио разлику у новцу који би се потрошио да је пут урађен како стандарди налажу, а ко је на све то зажмурио?

Како један проблем вуче други, због ове деонице касниће и отварање ауто-пута од Обреновца до Љига у дужини од око 60 километара.

Уместо крајем новембра, како је било планирано, додатне поправке и реконструкција спорне деонице Уб - Лајковац одложиће отварање за чак годину дана.

Ово би још могла да буде оптимистична верзија, с обзиром на то да је елаборат на основу којег је утврђено да је уместо чврстог материјала у пут уграђивана глина урадио ЦИП, једна од институција која је била задужена за надзор.


Сумњив извештај ЦИП


Другим речима, стручњаци из ЦИП су објавили податке који су оптужујући и за сам Институт у којем раде.

Због тога се у Министарству саобраћаја плаше да је можда реч и о тежем стању ствари на терену, да је штета много већа, те да ће изнова морати да се гради свих 12,5 километара, колико износи дужина спорне деонице Уб-Лајковац.

Београдски медији објавили су тврдње незваничних извора у надлежном министарству да ће се вероватно радити и нова анализа, али ће то обавити независна фирма, а не ЦИП.


Цитат
Почетак и крај у њивама

Деоница Уб-Лајковац прва је саграђена на Коридору 11 зато што је на том делу трасе већим делом била завршена експропријација. Иако је изградња 12,5 километара ауто-пута коштала 70 милиона евра и завршена пре три године, никада није пуштена у саобраћај зато што њен почетак и крај завршава у њивама. Да би била стављена у саобраћај неопходно је да буде завршен део Коридора 11 између Обреновца и Уба и Лајковца и Љига.

Миле из чувене народне песме мораће до тада да се држи лајковачке пруге.

За то време по друштвеним мрежама ауто-пут Уб-Лајковац прераста у својеврсни симбол деценијама фушерски грађених инфраструктурних пројеката који се изводе ко Скадар на Бојани, са лошим материјалом, употребом машина осуђених криминалаца и финансијском добити појединаца који доносе одлуке, али никада нису одговорни за пропусте.

Цитат
Прва погибија

Осим непланираног утрошка буџетских пара због лоше изведених радова, траса Уб-Лајковац постала је поприште и тешке саобраћајне несреће иако се званично на том путу не одвија саобраћај. У недељу рано ујутро погинуо је сувозач у аутомобилу који се великом брзином кретао овом деоницом. Заштитна баријера која је била знак да се на том делу пута не саобраћају возила, из непознатих разлога је била уклоњена.



Невероватан пропуст: Три месеца без надзора


У периоду од 2010. до 2014. надзор на изградњи ауто-пута су спроводили и Институт за путеве који је надзирао трасу, ЦИП који је контролисао мостове на деоници и Коридори Србије.

Испоставило се да је деоница била и три месеца без надзора, па се претпоставља да је договором извођача радова и овлашћене лабораторије баш тада уграђена глина у асфалт.

Потпредседник Грађевинско-инжењерске коморе Горан Родић истиче да је надзор над грађевинским радовима кључан.

- Ако је лоше рађено, требало је да истог тренутка спрече даљу градњу. Односно да се сачека да се просуши тло, па да се материјали, ако су неадекватни, замене онима који су прописани и одговарајући. Све је то људски фактор - објаснио је Горан Родић.


Мркоњић без страха: Не могу да ме ухвате


Због тога што је деоница већ пуна пукотина иако није ни коришћена, односно због јавашлука који указује на корупцију, Министарство грађевинарства поднело је кривичне пријаве против 14 одговорних лица, међу којима је и бивши министар Милутин Мркоњић за чијег мандата је грађен пут и надзирани радови.

У кривичној пријави против Мркоњића наводи се да је одговоран за злоупотребу службеног положаја јер у буџету није обезбеђен новац за фирме које би радиле стручни надзор.

Мркоњић се већ изјаснио да се не осећа одоговорним, те да "предузећа граде, а министарство надзире".

Узгред је поручио да је очекивао орден за обављен посао, а не пријаву, док је преко таблоида слао непристојне поруке садашњој министарки Зорани Михјаловић, иначе потпредседници СНС-а.

- Мене могу да ухвате за много ствари, али за ово не. Шалим се, наравно - рекао је Мркоњић, али није шала да је СНС само захваљујући коалицији с његовим СПС-ом већ више од пет година у власти.


Држи воду док Вучић не оде


У Србији су и раније бележени случајеви где је морало да се приступи озбиљним оправкама ауто-путева непосредно након свечаног отварања, а црвену врпцу је по правилу секао председник Александар Вучић.

У мају ове године, рупе, бразде, али и метална арматура која вири из асфалта били су слика и прилика Коридора 10 на пиротској деоници Црвена Река - Чифлик, коју је Вучић свечано отворио крајем 2015.

Два месеца касније деоница је затворена, а поправке су трајале годину и по.

Грађевински инжењер и саветник за инфраструктуру Данијел Дашић истицао је да је највећи проблем то што се радило зими уместо од 1. априла до 1. новембра, како је предвиђено.

- Пут је пропао, а нема одговора ко је одговоран - казао је Дашић.

Локални медији забележили су у јулу ове године да је само после годину дана попустио надвожњак на ауто-путу Коридора 10 између Врања и Владичиног Хана код Корбевачке реке.

И ову деоницу пустио је у рад Вучић, а из Коридора Србије су наводили да је реч о " радовима мањег обима на санацији примећених улегнућа и да се недостаци уклањају у гарантном року". Извођач је била грчка фирма Терна.

Међутим, неколико месеци раније саниран је још један надвожњак недалеко од излаза из Врања и то из истих разлога.


Цитат
Руше и нови Клинички центар

Нажалост, ауто-путеви нису једини пример како се арче државне паре.

Нови Клинички центар у Нишу, који је пред крај године требало да почне да прима пацијенте, мораће да претрпи знатне грађевинске корекције.

Зид на јужној страни овог здања, који је летос председник Александар Вучић оценио као "најсавременији и најлуксузнији Клинички центар на Балкану", мораће да се руши јер улаз на њему није довољно широк да би се унела медицинска опрема попут магнетне резонанце.

Грађевинским планом није био предвиђен довољно широк улаз. Директор Клиничког центра Зоран Радовановић потврдио је да ће "зид бити срушен накратко".

Радовановић је за сва појашњења тражио од новинара да му питања пошаљу мејлом, јер није желео о томе да разговара.

Тако јавност мора да се стрпи да би евентуално сазнала ко је кривац за овај пропуст, колико ће то да кошта и како ће убудуће бити уношена и изношена габаритна опрема.
Тендер пропао, уговор остао

Отварање Клиничког центра министар здравља Златибор Лончар најавио је за крај прошле године, али је потом рок неколико пута померан. Велики проблем је настао због спорне куповине медицинске опреме вредне неколико милиона евра.

Прво је шабачка фирма Медиком оспорила јавну набавку на којој је купљена опрема, након чега је тендер поништен. Према одлуци комисије овој фирми Министарство здравља дужно је да исплати 500.000 динара (око 4.200 евра), а аустријској Оделга мед два милиона динара (16.800 евра). Међутим, уговор је остао иако је тендер формално поништен.

Извор: Ј.Арсеновић, Вести
Сачувана
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!