forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Август 21, 2018, 08:12:47


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Избор за управника зграде истиче 12. децембра  (Прочитано 407 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 11974



Погледај профил
« послато: Децембар 07, 2017, 08:41:17 »

БЕОГРАЂАНИМА ИСТИЧЕ РОК
 Свима који до 12. децембра не изаберу управника зграде десиће се ОВО


Још само неколико дана (рок истиче 12. децембра) преостало је Београђанима да изаберу управника зграде, а према последњим подацима, то је до сада учинило тек 10-15 одсто стамбених заједница у престоници!




Разлог за овако слаб резултат делом лежи у чињеници да све волимо да завршавамо у минут до 12, делом у неслози станара, а делом и у приличној индолентности појединих локалних самоуправа које све до пре пар недеља нису грађанима могле да доставе прецизне податке о овој акцији.

Теоретски, у случају да не буде изабран управник, општина има право да постави принудног. Међутим, таквих са лиценцом тренутно има тек неколико стотина, што не би било довољно ни за једну просечну градску општину.



КО МОЖЕ ДА БУДЕ УПРАВНИК


Управник може да буде изабран из редова станара (власника станова), професионални (са списка регистрованих) или принудни (ако га постави локална самоуправа). За избор из редова станара довољно је да добије 50 одсто плус један глас, а за професионалног је неопходна двотрећинска већина.


ИЗБОР УПРАВНИКА


Први корак је обавештење о избору, пријаве заинтересованих, а затим збор Скупштине стамбене зграде на којој се гласа. Право гласа имају власници станова или овлашћени станар са пуномоћјем власника. Код вишеспратница, решење за избор управника је да се он бира писаним путем или електронски, што је такође законом предвиђено.



УПРАВНИК ИЗ ЗГРАДЕ

Ако се бира управник из редова станара, потребна је проста већина, дакле ако зграда има 60 станова, неопходно је да добије 31 глас власника стана или овлашћеног станара. Они могу да раде волонтерски или по договору са одређеном надокнадом.



ПРОФЕСИОНАЛНИ УПРАВНИК


Ако се на јавни позив не јаве заинтересовани станари или се он не изабере, Скупштина може да ангажује професионалног управника који има лиценцу за рад што се може проверити на сајту Привредне коморе Србије (њњњ.пкс.рс). За њихов избор, међутим, потребна је двотрећинска сагласност. Дакле, од 60 станова, потребан би био 41 глас.




ПРИНУДНИ УПРАВНИК


Уколико зграда не изабере управника ни из својих редова, нити неког професионалца, локална самоуправа, односно општина може да им привремено наметне принудног управника којег би плаћали преко уплатница "Инфостана". Принудна управа траје само онолико колико станарима треба да се договоре и да изаберу управника.



ЦЕНА УСЛУГА

Процењује се да ће износити од 250 до 350 динара, зависно од управника, величине зграде, броја станова. Професионални управник уговара са Скупштином станара износ месечне надокнаде.



ДОКУМЕНТАЦИЈА

Осим избора управника, обавеза стамбене заједнице је упис у Регистар стамбених заједница који се налази у оквиру локалних самопурава. Плаћање такси и израда печата процењује се да коштају између 2.000 и 3.000 динара.



МАКСИМУМ 30 ЗГРАДА


Тренутно у Србији има око 400 лиценцираних управника, од којих у Београду мање од 100. Сваки од њих могао би да се брине о максимално 30 стамбених зграда.

(Блиц)

***

Не познајем никога ко у својој згради има изабраног управника. Ни у мојој згради тај не постоји Зеленко



Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
nina
Напредни члан
**
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 57



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Јануар 15, 2018, 03:57:34 »

КОНТРОЛА ЗГРАДА КОЈЕ НИСУ ИЗАБРАЛЕ УПРАВНИКА: Казне кочи бирократија

Цитат
За контролу зграда које нису изабрале управника већина општина чека зелено светло од града. Потребна измена Статута престонице да би инспектори могли да делују на терену


ПРОПИСИ Инспектори ће најпре упозоравати станаре / Фото: П. Милошевић

НЕМАРНИМ станарима који још нису изабрали управнике и стамбену заједницу уписали у регистар, комунални инспектори још неће куцати на врата. Иако су у престоничким општинама одељења за инспекцијске послове спремна да преузму ову обавезу, већина чека да се изменом статута ова надлежност и званично преда њима.

Иако је најављивано да ће након истека рока за избор руководилаца вишеспратница, комунални инспектори чешљати неуписане зграде и издавати решења, којима се налаже да у додатном року упишу зграду, то се по, свему судећи, још неће догодити. Општине од 1. јануара пријаве за регистрацију стамбених заједница примају у уобичајеној процедури, па Београђани могу да одахну, јер имају још времена да предупреде инспекторе и избегну казне.

- Овај посао сигурно ће обављати општинске инспекције, али чекамо да град донесе акта на основу којих можемо да радимо - кажу из Општине Вождовац. - Имамо људе који ће се тиме бавити, али морамо и званично да добијемо надлежност. До тада Одељење за стамбено-комуналне послове обавља посао регистрације као и пре истека рока.

Ипак у неким општинама већ су почели да шаљу инспекторе по пријави.
- Општинска комунална инспекција има довољан број инспектора и засада су радили по пријавама - кажу из Општине Нови Београд. - Од 15. јануара ће почети контролу по реду. А на нашој општини до сада је регистровано око 1.300 стамбених заједница.

И када се надлежности ускладе, иако законом као мере имају и новчане казне, инспектори ће најпре упозоравати станаре, а по "џепу" ће ударати само ако не постоји други начин.

- Пријаве које буду примљене у Секретаријату, а односе се на Закон о становању, биће прослеђиване на даље поступање комуналним инспекцијама градских општина - наводе из Секретаријата за инспекцијске послове. - Приликом рада инспекције прописано је да се првенствено делује превентивно и саветодавно, а након чега треба да уследе казнене мере.

Цитат
КОНТРОЛА
КАКО наводе надлежни, колики ће обим контрола комуналне инспекције у граду бити потребан зависиће од тога како ће се сви субјекти на које се закон односи опходити према обавезама које су им прописане. Истичу и да комуналних инспектора у градским општинама и граду има мање него што је потребно.

Извор: М.Станојковић,Новости


Ништа не функционише.И ништа није синхронизовано.

Сачувана
nina
Напредни члан
**
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 57



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Јануар 25, 2018, 05:57:58 »

Инспекција обилази зграде

Цитат
Комунална инспекција кренуће крајем јануара у „посету” зградама које се нису регистровале у складу са новим законом. Представници инспекција имали су консултације о примени прописа



СТАМБЕНЕ јединице које се нису регистровале у складу са Законом о становању и одржавању зграда, после 29. јануара могу очекивати посету комуналне инспекције, јер је рок за пријаву истекао 12. децембра.

Секретаријат за инспекцијске послове организовао је јуче овим поводом састанак на којем су били представници комуналних инспекција градских општина.

На скупу је било речи и о примени упутства Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре о поступању комуналне инспекције у спровођењу инспекцијског надзора над применом овог закона.


Извор: вечерње Новости
Сачувана
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!