forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Јул 22, 2019, 22:46:22


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Медијска сцена у Србији  (Прочитано 477 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12270



Погледај профил
« послато: Децембар 15, 2012, 02:05:54 »

Ко су стварни власници медија

Од 30 најзначајнијих медија у Србији, чак 18 има нејасну власничку структуру. Да би се то променило, неопходни су нови закони, али и њихова доследна примена.

Иако је то често јавна тајна, у Србији тренутно није могуће поуздано утвдити ко су стварни власници бројних медија. Сама чињеница да закон дозвољава да власништво буде скривено и да многи желе то да крију, сведочи о лошим намерама и недозвољеним утицајима - сагласни су учесници скупа који је организовала Агенција за борбу против корупције.

Тек када је јавно рекао да се повлачи из власништва у листу Press, потврђено је оно што је до тада била спекулација - да је власник "Делта холдинга" Мирослав Мишковић био сувласник тих новина.

Тај случај није усамљен, констатују учесници округлог стола о транспарентности власништва над медијима. Од 30 најзначајнијих медија у Србији, чак 18 има нејасну власничку структуру.

"Чим неко неће да пријави да је власник медија то је нешто неморално, непринципијелно, када су политичари у питању то је изузетно непоштено, јер овде се оснивају новине које одстрељују политичке противнике, користе се за блаћње или за уздизање привредних партнера и конкурената", рекла је председница УНС-а Љиљана Смајловић.

Председник НУНС-а Вукашин Обрадовић каже да ће медијска заједница инсистирати да у законским решењима буде ово питање буде регулисано тако што ће се знати крајњи порески обвезник, као власник медија.

Члан радне групе за израду медијске стратегије професор Раде Вељановски подсећа да је пре четири године урађен предлог Закона о концентрацији власништва над медијима, али да је завршио у фиоци, јер су се власници медија успротивили.

"Да ли њихова моћ да зауставе улажење тог законског текста у процедуру извире само из њихове појединачне моћи или власништва над медијима или је то кумулирана моћ која је заједничка политичарско-тајкунска, то није тешко одгонетнути, иако и у том случају, као и у случају Pressa, никада нећемо наћи папир документ на коме то пише", рекао је Вељановски.

Због тога што је тешко доказиво оно што је за многе очигледно, кажу у Агенцији за борбу против корупције, ни они не могу да утврде ко су власници и ко финансира медије. Да би се то променило, неопходни су нови закони, али и политичка воља да се они доследно примене.


(РТС)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12270



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Мај 08, 2018, 06:36:13 »

Медијска сцена у Србији: Моралним отпадом на гледаоце




- Има ли у овој земљи ичег светог? - запитао је универзитетски професор Душко Радосављевић који каже да је у Србији све мање онога што може да изненади. - Онима који ни у шта не верују, не може ништа бити свето.



Цитат

Онај ко потпирује и ставља на мале екране морални отпад друштва ради са директном подршком државе, односно власти која од човека као субјекта прави објекат. У ствари је то и циљ ријалитија


 - објашњава овај аналитичар.





Он је указао да су се неке телевизије које су добиле националну фреквенцију да би неговале образовање и културу, постале супротност.


- На тај начин, ријалитијима и неким другим више него јефтиним садржајима, власт која увек у рукама има, што би народ рекао "и нож и погачу", испира мозгове бирачима и лакше одржава за њу друштвено пожељно стање у друштву - тумачи овај универзитетски професор.





Цитат

Кича и шунда има и у другим земљама, јер се некако провуче, али је у Србији свесно наметнут. Притом се награде уметницима смањују, па се тако умањује и важност наше културе која је иначе деградирана, постављањем за министра тог ресора човека из правне струке у чијој је биографији наведено и да се бавио некретнинама. Оваквим кадрирањем, као да вас неко зафркава. Тај се чак ни о ријалитијима не изјашњава, а у ресору културе скандал за скандалом


- каже Радосављевић и пита се да ли у оваквом ријалити лудилу следи директан пренос силовања или мафијашке ликвидације.

(Д.Декић, Вести)



***

Потписујем испред речено! Иако одавно не гледам Тв, али писани медији као да се утркују ко ће што верније да реемитује и тумачи све што телевизијски загађивачи сервирају у својим програмима, и на тај начин агресивно  то намећу и нама који их све бојкотујемо. ДНО ДНА! Ово је равно МЕНТАЛНОМ ТЕРОРУ и све њих, комплет са ресорима министарства задуженим за медије би требао народ да ТУЖИ!!!

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12270



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Јун 26, 2019, 02:04:30 »

ИСТРАЖИВАЊЕ ПОКАЗАЛО
ЛАЖНЕ ВЕСТИ ПРВИ ПРОБЛЕМ:
 Трећина грађана не верује медијима,
млади имају највише поверења у социјалне мреже








Више од трећине грађана Србије (39 одсто) не верује медијима, док 23 одсто има делимично или потпуно поверење у медије, показало је истраживање представљено на конференцији "Медиа Талкс" у организацији УСАИД-овог пројекта јачања окружења за одрживост медија.



Најновију анализу о навикама и потребама медијске публике у Србији спровео је ЦЕСИД, а програмски директор Бојан Клачар рекао је да медијима чешће не верују они који живе у већим и боље развијеним местима, образованији су и урбанији и имају од 20 до 40 година.


"Оно што је парадоксално, поверење млађе популације је веће у социјалне мреже него у телевизију или националне медије, а разлог за такав тренд је садржај медија и што млади на социјалним мрежама виде себе и своје друштво", рекао је Клачар.


Истраживање је показало да сваки четврти испитаник (24 одсто), највећи проблем медија види у лажним вестима, док је за 16 одсто најпроблематичнији утицај политичких странака.


"Недостатак професионалних новинара као проблем види 15 одсто грађана, таблоидизацију и вулгаризацију њих 10 одсто, цензуру девет одсто, а лош квалитет садржаја осам одсто", навео је Клачар.



Према истраживању, скоро четвртина испитаника (24 одсто) бира медије у које има поверење и с којима дели уверење, док се 12 одсто одлучује за медије који им пружају тачне информације.


Такође, трећина грађана (33 одсто) никада не обраћа пажњу на извор вести, а 22 одсто то чини веома ретко, док свега осам одсто испитанија редовно обраћа пажњу од кога је потекла информација.


Истраживање се бавило и интересовањем публике за локалне теме, а показало се да публику на првом месту занима временска прогноза, затим комуналне информације, локална културна дешавања, манифестације забавног карактера и историја града.

Кратки видео садржај је медијски формат који је најпожељнији за четвртину грађана у Србији (26 одсто).


“За краће фактографске текстове одлучило се 19 одсто испитаника, а за дуже аналитичке текстове свега седам одсто”, навео је Клачар.


Анализа је показала да 62 одсто људи преко мобилних телефона приступа медијском садржају на интернету, преко рачунара 19 одсто, док интернет не користи чак 18 одсто испитаника.


Истраживање је спроведено међу 1.500 испитаника старости између 15 и 65 година.

(Танјуг)

***

Мој коментар, данас, на ову тему би био,


Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!