forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Мај 25, 2020, 07:16:14


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Мост на Ади  (Прочитано 17262 пута)
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« послато: Јун 22, 2011, 05:26:10 »

U „Diskverijevom“ dokumentarcu prekrojena Srbija



U DOKUMENTARNOM filmu o izgradnji jedinstevnog beogradskog mosta preko Save, autor Deni Forster sa kanala "Diskaveri", ubacio je i mapu Republike Srbije bez Kosova i Metohije. Osim toga, tvorac tematskih emisija "Vrhunsko graditeljstvo", Deni Forster, već u prvim kadrovima dokumentarca podseća i na građanski rat u bivšoj Jugoslaviji, kao i NATO bombardovanje srpske prestonice.

Ovakav prilog, naime, prikazan je gledaocima "Diskaverija" u SAD i može se videti na "Jutjubu". Srpskim novinarima u utorak je puštena "cenzurisana" verzija istog filma. Iz priloga koji će u Evropi biti emitovan 1. jula, mapa Srbije bez južne pokrajine misteriozno je nestala.

- Nalazim se u Beogradu, glavnom gradu bivše Jugoslavije, koja se pre samo 15 godina raspala u najkrvavijim sukobima u Evropi posle Drugog svetskog rata - ovim rečima počinje prilog o novom mostu u Beogradu Deni Forster, dok se na ekranu prikazuje mapa Jugoslavije. Nekoliko sekundi kasnije u prvi plan dolazi samo Srbija, ali bez Kosova i Metohije.

Prilog potom nastavlja kadrovima porušenog Generalštaba u Ulici kneza Miloša, a tu su i snimci načinjeni tokom NATO bombardovanja, koji se teško mogu dovesti u vezu sa izgradnjom mosta na Adi.

Takođe, dok Forster razgovara sa radnicima na mostu, on vodi računa i o njihovoj nacionalnoj pripadnosti. Tako Bosanca Ismeta Safida pita kako se odlučio da posle građanskog rata dođe u Beograd da radi.

- Kada je trebalo da dođem u Beograd, bio sam zabrinut kakav je sada narod tamo s obzirom na mržnju koja je nekad postojala - odgovorio mu je Safid dodavši da je objekat na kojem radi - most pomirenja.

U kompaniji "Diskaveri" u utorak nisu želeli da komentarišu snimak sa "Jutjuba", na kojem je Srbija predstavljena sa suženim granicama.

- Nemamo kontrolu nad tim šta se prikazuje na "Jutjubu" - objasnili su u "Diskaveriju". - Zvanična verzija epizode o beogradskom mostu, koja je deo serijala "Vrhunsko graditeljstvo",jeste ova koju su premijerno videli novinari i koja će biti emitovana 1. jula u 21.55 časova na "Diskaveri" kanalu.

***********
SAGOVORNICI Denija Forstera za emisiju "Vrhunskog graditeljstvo", kada je reč o mostu na Adi, bili su i gradski arhitekta Dejan Vasović i direktor Direkcije za građevinsko zemljište Boris Ranković.
***********

Inače, ljubitelji graditeljskih poduhvata, u epizodi o mostu na Savi imaće priliku da uživaju gledajući kako majstori na gradilištu iznad vode ručno prave elemente, kako prednaprežu kose kablove koji drže čitavu konstrukciju i izlivaju beton za poslednji segment pilona na visini od 200 metara. Voditelj je mostadžije sa svih strana sveta pratio u stopu. Most na Adi, zbog karakteristika, nazvao je pravim tehnološkim čudom i verovatno najvećim projektom ikada u istoriji Srbije. S obzirom na to da prvi put u istoriji ovoliki most nosi samo jedan stub, projekat je, prema Forsterovim rečima, revolucionaran, a ujedno je i najveći most na svetu sa jednim pilonom. Osim sa procesom gradnje, gledaoci će moći da se upoznaju i sa radnicima i opasnim poslovima koje obavljaju.

Mada je emisija posvećena izgradnji specifičnih građevinskih objekata u svetu, među koje su svrstali i beogradski most, segmenti vraćanja u prošlost i "oduzimanje" Kosova, sigurno će zasmetati većini gledalaca u Srbiji.

N. V. BRKOVIĆ - N. PANTIĆ | 21. jun 2011. 22:18
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:335253-U-Disakverijevom-dokumentarcu-prekrojena-Srbija


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZfK8eE6N2Qw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZfK8eE6N2Qw</a>

ЗАШТО ЛИ ЈЕ ВЛАСНИК УКЛОНИО ВИДЕО СНИМАК, КАД РЕКОШЕ ДА ЈЕ У ПИТАЊУ "ПРАВО ТЕХНОЛОШКО ЧУДО"  !? Неодлучан

***********************************************************************

Невероватно колико се Американци - чак и кроз ову емисију - труде да дају до знања свом народу, али и целом свету, како Косово и Метохија НЕ ПРЕДСТАВЉА део Србије, већ је то држава за себе!!! Отприлике нешто као "упутство за рад" осталим чланицама УН, које још увек нису признале независну државу Косово. Љутко

Ароганција са којом наступа Дени Форстер, аутор емисије и серијала (обавезно погледати наведени видео запис), и сервилност представника градске власти, само су одраз стварности у коју је доведена Србија, захваљујући петооктобарској револуцији....

Распарчавање српске земље посебно је убрзано током Тадићевог председниковања а крај ће, по свему судећи - уколико не дође до смене власти - доживети новоустановљеном Динкићевом регионализацијом!

Да ли треба да дозволимо да достојанство и територијални интегритет ове вишевековне творевине Срба заврше на ђубришту историје, или да се покренемо из мртвила које не води ничему добром нити по народ, нити по државу?




« Последња измена: Мај 23, 2012, 06:52:07 Модератор » Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Јун 22, 2011, 06:20:46 »

Ништа ме више не може изненадити.
Они се бре са нама само тако играју. Захваљујући овој власти, могу свашта да
прикажу, покажу, она неће ни прстом да мрдне.
Ма боли њих брига да ли на мапи Србије има Косова и Метохије или не.


Сада је најважније да се мост уради, тачно пред изборе, да Тадић да пресече врпцу,
иначе, ако се то не деси, он ће да буде љут,...љут, овако љут....



На шта личи овај човек Превртање очима
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #2 послато: Јун 22, 2011, 15:29:48 »

Па ако је госн Фростер направио овај прилог у децембру 2010.г, а током емисије најављује да ће спајање делова моста бити окончано кроз годину дана - онда треба рачунати да ће бити завршен до краја ове године.  Cheesy

Међутим, оно што скоро видех, колико је урађено, не делује ми да ће икада бити "приведен сврси" јер су проблем прилазнице, посебно она која треба да премости Сајам и највећу саобраћајну жилу куцавицу у том делу Београда.

Све имам осећај да је градоначелник желео себи за живота да подигне споменик, али преко наших леђа... Љутко

 
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #3 послато: Јун 22, 2011, 15:53:42 »

А да људска глупост, или боље речено безобразлук нема меру, ево и конкретних доказа (све у прилог горе реченог)...
(текст преузет из маила, који сам добила од пријатеља који се такође противе оваквом расипништву и растакању Србије)...

***********************************************************************

Мост преко Аде је најбесмисленије бацање пара грађана у новијој историји Београда. Не само што је изабран најскупљи пројекат, него је у питању мегаломанско решење које се не уклапа у средину, ни естетски, ни по функцији коју би требало да обавља.

Од самог доношења одлуке да се гради “словеначки” мост, било је јасно да ћемо добити финансијског и архитектонског монструма. Гради се на погрешном месту, очигледно нико, па ни пројектант није размишљао како да уклопи приступне саобраћајнице. Гради га фирма (СЦТ), чији је власник у међувремену осуђен на затворску казну у Немачкој због корупције, и која је банкротирала. Планирани трошкови изградње су се попели са прескупих 118 милиона на ненормалних 400 милиона евра, а да ни пола није завршено. Упркос тако катастрофалним резултатима, српски медији само најпозитивнијим епитетима часте овај подухват.


Шта смо све могли да изградимо са толиким парама?
Пошто још увек влада блага еуфорија српских медија (који зависе од Ђиласових рекламних аранжмана) по питању изградње новог моста, предлажем да погледају шта су друге државе за мање или исто пара изградиле:




Пенобскот мост, САД
Америчка држава Мејн, мост на реци Пенобскот је изграђен 2006. године, скроман али функционалан.
Дужина: 646 метара
Висина: 136 метара
Цена: 65.000.000 евра
За један мост преко Аде, могло је да се направи шест оваквих, “америчких”, мостова.




Зихоумен мост, Кина
Спаја два острва у области Жоушан, на источној обали Кине. Отворен 2009. године.
Дужина: 2700 метара (најдужи распон 1650м)
Висина: 211 метара
Цена: 289.000.000 евра
Да је мост преко Саве коштао, по метру дужине, као овај кинески, не би прешао 100 милиона евра.




Стоункатрс мост, Кина
Мост “каменорезац” у Хонгконгу, отворен крајем 2009. године, повезује два острва.
Дужина: 1596 метара (најдужи распон 1018м)
Висина: 298 метара
Цена: 274.000.000 евра
Поново Кинези, овога пута Хонгконг. Оваквом градњом бисмо премостили Саву два пута.




Мост Балинге, Кина
Отворен крајем 2009. године, премошћује долину реке Балинг.
Дужина: 2237 метара (најдужи распон 1088м)
Висина: 375 метара
Цена: 173.000.000 евра
Премостили бисмо и Саву и Дунав неколико пута, да је цена градње била у овим оквирима.




Мост Пумипун, Тајланд
Мост из два дела, повезан саобраћајницом која виси 50м у ваздуху, је отворен у Бангкоку 2006. године.
Дужина: 1284 метара (најдужи распон 398м)
Висина: 173 метара
Цена: 240.000.000 евра
За дупло мање пара, Тајланђани су изградили два моста и спојили их саобраћајницом која лебди у ваздуху. Свака прича о компликованим приступним путевима изгледа смешно после овог моста.




Мост Мијо, Француска
Највиши друмски мост на свету, отворен је 2004. године, део аутопута који спаја Париз и Барселону. Чине га седам пилона.
Дужина: 2460 метара (најдужи распон 342м)
Висина: 343 метара
Цена: 400.000.000 евра
С обзиром да има седам пилона, и најдужи распон сличан мосту на Ади (с тим што је скоро дупло виши), можемо закључити да би Французи премостили Саву најмање седам пута за исте паре колико нас кошта мост преко Аде.





Мост преко Аде, Србија, снимљен у септембру 2010.г.
На крају, Београд, мост преко реке Саве, са једним јединим пилоном.
Дужина: 929 метара (најдужи распон 376м)
Висина: 200 метара
Цена: 400.000.000+ евра
Мост преко Аде, скупљи је од свих горенаведених мостова.

Зашто се ћутке прелази преко ове чињенице, и ко то себи диже споменик за живота? 
« Последња измена: Јул 06, 2011, 23:32:51 Ekana » Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #4 послато: Август 08, 2011, 05:25:35 »

08. 08. 2011.

Историјски чин... Данас повезивање чукаричке и новобеоградске стране преко Саве

Тадић и Ђилас на спајању моста на Ади Циганлији

Председник Србије Борис Тадић и градоначелник Београда Драган Ђилас присуствоваће данас спајању чукаричке и новобеоградске стране моста на Ади, саопштила је Градска управа Београда


Како је наведено у саопштењу, мост ће бити спојен подизањем последњег, деветог сегмента, челичне конструкције главног распона моста. Две обале Саве биће спојене тако што ће хидрауличне машине подићи део моста који се налази на Новом Београду и буквално „одгурати" до главног распона који почиње на Чукарици и виси над Савом.

Иначе, градња моста започета је у децембру 2008. године, а главни извођач радова на мосту је аустријска грађевинска компанија „ПОРР". Нови београдски мост, са централним стубом високим 200 метара, биће дугачак укупно 969 метара и широк 45 метара. Имаће шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе.

По завршетку градње, мост ће повезати општине Палилулу, Звездару, Чукарицу и Нови Београд, што ће у значајној мери растеретити саобраћај у центру престонице. Планирано је да радови на мосту буду завршени до краја 2011. године, док је завршетак радова на приступним саобраћајницама предвиђен за 2012. годину.

Небојша Зековић

http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/171121/Tadi%C4%87+i+%C4%90ilas+na+spajanju+mosta+na+Adi+Ciganliji.html



Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #5 послато: Август 08, 2011, 23:36:24 »


Мост спојио Нови Београд и Чукарицу

08. 08. 2011. 19:32х  21:53х | Бета| фото: Бета 
Нови београдски мост преко реке Саве, код Аде Циганлије, спојен је данас подизањем последњег челичног сегмента "палубе" главног распона моста. Званичном спајању моста који ће повезивати Чукарицу и Нови Београд присуствовали су председник Србије Борис Тадић и градоначелник Београда Драган Ђилас, као и градски званичници.
 
                             
Овако је мост изгледао јуче
 
После спајања две стране реке Саве код Аде председник Тадић је изјавио да мост на Ади није само београдски, већ регионални мост, који ће решити проблем на најкомплекснијој саобраћајној тачки - Београду. Он је истакао да Србији припада да гради мостове који су инжењерски и научни изазов и да је то улога и мисија Србија и њених градитеља.

Градоначелник Београда Драган Ђилас изјавио је да је мост на Ади направљен за генерације које долазе и да не припада ниједној власти нити партији већ свим грађанима Београда и Србије. Он је рекао да треба сви да буду поносни на нови мост и као и на то што је направљен такав објекат за који сви кажу да је најлепши у Европи.

Градоначелник се захвалио градитељима који су радили на мосту, на минус десет и плус 40 степени Целзијуса, по свим временским условима, и посебну захвалност изразио покојном градоначелнику Београда Ненаду Богдановићу за његову визију и раду који је имао за изградњу моста преко Аде.

 
*************************************
Најскупљи или најјефтинији мост?

Према подацима које је дао градоначелник Београда изградња моста кошта око 120 милиона евра, а приступних саобраћајница још око 120 милиона евра. Међутим, од почетка градње Српска напредна странка, али и неки стручњаци, указивали су да је ово најскупљи мост на свету, а да је градња коштала више него што градске власти тврде. Према њиховим подацима мост преко Аде кошта око 400 милиона евра.

**************************************

Нови мост, са централним стубом високим 200 метара, дугачак је укупно 964 метра и широк 45 метара, имаће шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе.

Главни челични распон моста је дугачак 376 метара и тежак 8.600 тона, а бочни распон моста од армираног бетона тежак је око 30.000 тона. Централни стуб - "пилон" на који је "палуба" окачена помоћу 80 косих каблова укупне дужине од 1.000 километара, види се из скоро свих делова Београда.

Прва возила прећи ће преко моста 15. децембра, када ће бити завршен и део приступних саобраћајница, док ће мост комплетно бити завршен 2013. године. Следећег викенда, 13. и 14. августа, мост ће бити отворен за грађане који желе да га пређу пешице.
Завршетком моста код Аде Циганлије Београд ће добити седми мост, први нови мост за друмски саобраћај после Газеле, изграђене пре 41 годину.


Према оцени стручњака, нови мост омогућиће да се преко Саве пређе без великих саобраћајних гужви уз уштеду око 30 минута, док ће, како рачунају, интензитет саобраћаја преко осталих мостова и у Булевару војводе Мишића, поред Београдског сајма, опасти за 40 одсто. Студије указују да ће путничка возила дневно уштедети 11 тона горива и прећи 100.000 километара мање.

О новом београдском мосту снимљен је и документарни филм који је у јулу приказан на америчком кабловском каналу "Дискавери" у оквиру серије "Врхунско градитељство", где је тај мост представљен као највећи асиметрични, са косим кабловима на једном пилону.

Изградњу моста обележила је и смрт 23-годишњег радника који је пао са висине од 12 метара приликом припрема за демонтажу једног од челичних делова на бочном распону моста.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=SaMBNwpcpx8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=SaMBNwpcpx8</a>

*****************************
Тадић: Зоранов или Ненадов мост

Председник Србије Борис Тадић рекао је да се мост преко Аде Циганлије зове по убијеном премијеру Зорану Ðинђићу и бившем градоначелнику Ненаду Богдановићу, јер без њихове визије и инсистирања да се он гради, тог моста не би ни било.
"Највише везујем овај мост за Ненада и Зорана и био бих најсрећнији када би се тако и звао, али морамо питати и грађане", рекао је Тадић после спајања конструкције моста који је спојио две обале Саве.

******************************

Тадић је подсетио да су многи дали допринос изградњи тог моста и посебно нагласио улогу председника САНУ Николе Хајдина, који је, како је истакао, био идеја водиља и духовна снага за реализацију тог пројекта.

Пре извесног времена у јавности се појавила иницијатива да се мост назове по Новаку Ђоковићу, јер је, како је наведено, поништио пословицу "ако не умемо да радимо, онда умемо да се бијемо".
 
http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/156279/Most-spojio-Novi-Beograd-i-Cukaricu
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #6 послато: Август 09, 2011, 00:00:01 »


А сада да обновимо градиво

Овако је почело...

*****************************************************

Среда, 09. април 2008.
Потписан уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије



Представници Града Београда, Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда и конзорцијума  у саставу „PORR Technobau und Umwelt AG“ из Аустрије, „SCT dd“ из Словеније и „DSD Bruckenbau GmbH“ из Немачке потписали су данас у Старом двору уговор о изградњи моста преко Аде Циганлије. Нови друмско-железнички мост који ће спојити Железник са Новим Београдом биће изграђен за 40 месеци, а коштаће 118,6 милиона евра.

Мост преко Аде Циганлије део је Унутрашњег магистралног прстена. Биће изграђен са косим каболовима и једним пилоном високим 200 метара. Главни распон моста биће  376 метара,  а читав мост биће дугачак 929 и широк 45 метра. Мост ће поседовати два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке траке...

Борис Ранковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда нагласио је да ће према уговору  извођач бити дужан да плати ПДВ, као и да ће припремни радови за изградњу моста почети за неколико дана. У првих неколико месеци радиће се на пројекту будућег моста, а потом ће се приступити грађевинском делу посла. Ранковић је објаснио да данас потписани уговор неће морати да пролази ратификацију у Скупштини Србије, као и да су добијене све дозволе надлежних министарстава.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1312269

***************************************************

У међувремену урађен је пројекат... и МАКЕТА такође...


****************************************************
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #7 послато: Август 09, 2011, 00:08:47 »

Теку године...ради се и гради "пуном паром"...а парица никад доста

Нема никакве тајне да је део новца за изградњу моста преко Саве, али и приступних саобраћајница, обезбеђен из градског буџета, а други, већи део из кредита међународних банака (289 милиона евра). У збир од 404,9 милиона евра урачунато је и око 60 милиона евра на име ПДВ-а, а тај новац остаје у буџету.

Даље, на то се додају улагања у петљу Царева Ћуприја (Хиподром) – 20 милиона евра из буџета града. За другу и трећу фазу радова на том потезу биће уложено додатних 30 милиона евра. За десетак дана, почеће радови на изградњи петље у Улици Јурија Гагарина. За посао вредан 41 милион евра употребиће се део кредита Европске инвестиционе банке.

Свему овом ваља присабрати трошкове за регулисање имовинскоправних односа на земљишту преко кога прелазе приступне саобраћајнице са чукаричке стране Саве. Град је узео кредит за изградњу око два километра пута од Улице пролетерске солидарности до Тошиног бунара, а у току је поступак за избор извођача радова.

И на крају, да видимо рачун? Шта смо све имали? Беле бубреге на жару, и три зидарска пива...датум не уписуј, није крај!!!....

"Мост" виђен објективом камере током јуна ове године...

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Most-iznad-uzburkanih-finansijskih-voda.sr.html

******************************************************
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #8 послато: Август 09, 2011, 00:19:24 »

Болна тачка - приступни путеви

За август је планирано (потврђујемо, урађено) да саобраћајница преко Аде премости Саву, а да словеначка фирма "Приморје" прионе на изградњу петље у Гагариновој улици (о чему је потписан споразум крајем јуна)....

По свему судећи, приступни путеви су посебан проблем, посебно онај сплет од Пожешке па преко Радничке ка Ади...

Онај ко то уради треба да добије Нобелову награду...


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=lE_DKiakghY" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=lE_DKiakghY</a>

....и један од коментара, везаних за овај видео клип...

"Divno zavijaju ove krivine, kako ce lepo ljudi da slecu u kanistere NIS-a...vatromet svaki dan!" Смешко

У супротном, може и овако, навикли смо ми Срби на сваколика решења Смешко



НИН, 11. март 2010.г.


Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #9 послато: Август 09, 2011, 03:58:59 »

Предизборне игре без граница

И шта на крају речи, након уклањања сценографије за филм "Предизборне игре без граница", осим да остаје горак укус у устима и неверица - да ли се то градоначелник Београда и председник Србије спрдају са народом?? Да ли има краја њиховом самољубљу, а све под плаштом самарићанским?

Кажу, раде све то за добробит народа, а народ од превелике "среће" коју му дарова овај двојац, у прерачунавању са колико муке и зноја ће морати да отплаћује још једно мегаломанско дело, и не примети да ти исти поставише у Београду и Србији још једно масонско обележје!!!

"Врли" православци, не пропустише ни овога пута прилику, јавну наравно, да пред камерама дају изјаве колико неистините, толико и страначки пристрасне....а све у име народа!
Градоначелник Ђилас, и не трепнувши рече да изградња моста кошта САМО 120 милиона евра (наравно, исто толико ће, по њему, бити и приступни прилази ?!?), иако је у скорашњим материјалима, доступним и медијима, та цифра знатно већа (404,9 милиона евра) и без прилазница.

А подсећања и поређења ради, почетком априла 2008. године потписан је Уговор о изградњи друмско-железничког моста који ће спојити Железник са Новим Београдом, рок довршетка радова је 40 месеци (истиче у октобру о.г.), и укупном ценом од 118,6 милиона евра...Чињеница је да се дугорочни радови, у несигурном економском и ином окружењу не могу задржати на почетној, уговореној цени...али, ово је мало много, за много мало урађеног...

Ништа боље се није показао ни Ђиласов партијски саборац Тадић, челни човек ове државе, насукане на спрудове, у чему му орно као кормилари помажу сви они који би да Србију пред врата ЕУ приведу, "натеравши га" да у то име и Устав земље погази...о народу да и не говоримо...

И кад смо код имена, сигурно је гласом "пуним сете" изрекао жељу своју, да мост на Зорана  (Ђинђића) и Ненада (Богдановића) треба да подсећа...јер без њихове визије, рече он, не би ни било ове велелепне грађевине, једне од најлепших у Европи!

Само да на крају визије не буде заиста мост ни на небу, ни на земљи, онако како га уметничком руком ослика карикатуриста Душан Петричић.

А шта нама обичним смртницима, у паклу живљења, остаде? Само горки смех и опори хумор, Тадићу на знање о имену моста "његовог":

-Мост жртава транзиције...
-Још само фали да се мост зове Зоранов и Ненадов...е мој Тадија увек имаш реч да нас лепо засмејеш!
-Једно је тачно што је наш уважени градоначелник рекао..."мост на Ади направљен је за генерације које долазе"..само је испустио да каже да ће га оне и исплаћивати...
-Биће блокиран одмах кад се пусти у саобраћај, блокираће га грађевинци који неће бити плаћени!
-Мост ишчупан из уста гладних грађана Србије другог реда...Како је саграђен, тако ће и трајати..
(коментари читалаца уз текст о свечаном завршетку моста - без прилазница) Зеленко



Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #10 послато: Август 09, 2011, 19:59:08 »

Сигурно ће на крају, када га заврше, да га офарбају у плаво жуто! Зеленко
Уме то ова власт,...чак и неке раније мостове, ограде, спортске хале,...да префарба, у те плаво жуте боје!




Поред Дунавског Кеја, где су прелепе зграде са терасама окренутим ка Дунаву,
налази се једно кошаркашко игралиште и мали паркић за децу. То је изграђено, када и зграде, седамдесетих година,
међутим, јуче је осванула ограда,  високо око игралишта,  плаве боје,
а око малог паркића појавила се ограда, жуте боје, која је нижа. Између те две ограде је пролаз
ширине око два метра и обично се тим делом излази на Кеј. Тај поплочани део којим
се пролази, сада, оивичен плавом и жутом оградом, личи на неки тунел!

Када сам пролазила између те две, жуто плаве ограде,(тим "тунелом"),  имала сам осећај да се
налазим у неком азилу за "домаће животиње", па сам скоро трчећи побегла одатле...

Мислим да више никада нећу да идем тим путем,.а пролазила сам туда годинама...
Ем ограда, ем жуто плаве боје.....све је то заклонило онај диван поглед који досеже све
до друге обале Дунава....
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #11 послато: Август 13, 2011, 22:26:21 »

Шетња жедних преко воде


У умоболним покушајима да своје потенцијалне гласаче увери у оправданост астрономских трошкова изградње моста преко Аде, београдски градоначелник Драган Дрвосек Ђилас упутио је плаћеним огласима у дневним издањима штампаних медија јавни позив грађанима да током викенда посете његово грађевинско чудо од пола милијарде евра

У плаћеном огласу за који је из градског буџета издвојено више од 50.000 евра, са сликом пилона у средини и насловом ”Посетите нови мост на Сави”, Дрвосек је своје поданике позвао да током предстојећег викенда посете његово грађевинско чудо како би се на лицу места уверили у “сложеност и значај” чудовишног подухвата. Ево шта је написано у Дрвосековој позивници вредној 50.000 евра:

"Драги Београђани, изградња новог моста преко реке Саве најзначајнији је и највећи пројекат у граду у последњих тридесет година. Пре четири дана успешно је завршено спајање моста и повезивање чукаричке и новобеоградске обале. Тим поводом, у суботу 13. августа и у недељу 14. августа, у периоду од 9 до 19 сати, град Београд је омогућио свим заинтересованим суграђанима да посете градилиште и прошетају новим мостом. Ово је несвакидашња прилика за све Београђане да пре завршетка радова разгледају мост и сагледају сложеност и значај овог у свету јединственог грађевбинског подухвата. Новом мосту моћи ће да се приђе са чукаричке стране из Радничке улице, а са новобегорадске из улице Савски насип. Добродошли!”

Поред до сада невиђене маркетиншке кампање помахниталог градоначелника Београда, за ту специјалну прилику успостављањена је и бесплатна привремена аутобуска линија М1 која ће саобраћати од општине Нови Београд до раскрснице улица Јурија Гагарина и Савски насип. Возила на тој линији ће саобраћати на 15 минута, а аутобуси ће користити уобичајена стајалишта. Занимљиво је да је због такозваног летњег реда вожње Градско саобраћајно предузеће смањило број возила у редовном саобраћају за званичних 24 процената (реално за читавих 50 одсто) због чега Београђани превоз често чекају и дуже од пола сата!

Истовремено Општина Нови Београд је за суботу најавила организовано прикупљање предлога грађана за име новог моста. Још пре отварања званичног конкурса ревносни ДС активист већ су преплавили интернет форуме својим предлозима. Сезону је отворио лично Борис Тадић предложивши да се мост зове по убијеном српском премијеру Зорану Ђинђићу и покојном градоначелнику Ненаду Богдановићу. Блиц је пренео да се међу званичним предлозима наводе и Београдска харфа, Харфа и Мост др Рајса, док су од раније у оптицају били предлози Павлов (по бившем патријарху), Дражин и Новаков, као оличење светог српског тројства – крста, каме и рекета! Међу предлозима су се нашли и следећи: Пантелија, Мост кредитног презадужења, Драган и Рамиз, Краљ Петар И, Мост Александра Вучића, Мост Краља Александра Обреновица, Митоман, Мост Лептира, Мост Пере Ложача, Жирафа, Свети Сава, Мост Николе Тесле, Мост Драгана Ђиласа али и Мост 400 милиона.

Пише: Марко Матић
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #12 послато: Август 15, 2011, 21:04:34 »

И тако је ДС( читај власт) позвала грађане да шетају преко моста који није завршен,
који  још није пуштен у саобраћај, који није ни технички исправан за такво нешто!


Самим тим је она довеле у опасност безбедност свих тих људи који су били на мосту...


Активисти ДС су имали "радну обавезу" да шетају тим мостом, а неки и да се "гласно"
диве мосту.

Најсмешније ми је било када је једна девојка ускликнула

- Па ово је као у Рају!........ Зеленко
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
popic
Уредништво
Стари члан
****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 415


Погледај профил
« Одговор #13 послато: Август 16, 2011, 00:06:01 »

Pogled arhitekte Branislava Jovina
http://www.standard.rs/-cvijanovi-vam-preporuuje/7971-arh-branislav-jovin-ilas-ov-most-deo-je-koncepcije-bunara-bez-dna.html

ARH. BRANISLAV JOVIN: ĐILAS OV MOST DEO JE KONCEPCIJE „BUNARA BEZ DNA“



četvrtak, 28 jul 2011 10:09
.
Zašto Đilas gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata i pet puta je jeftiniji

Na sednici Skupštine grada, u štampi, na televiziji ponovo je pokrenuto pitanje cene mosta na Adi Ciganliji. Opozicione stranke tvrde da je most sa pristupnim petljama najskuplji na svetu. Gradonačelnik Dragan Đilas se poziva na akademika Hajdina koji tvrdi da to nije tačno jer se cena kvadrata mosta na Adi ne razlikuje od cene kvadrata sličnih mostova na svetu. Ko je u pravu?

Za odgovor na ovo pitanje potrebno je znati da su 19. avgusta 2008, kada je formirana nova Gradska vlast, postojala dva projekta mosta preko reke Save.

Drumski-metro most na poziciji Nemanjine ulice je deo metro linije M1 (Gardoš-Novi Beograd-Vukov spomenik). Linija M1 je deo projekta „Metro Beograd“ zasnovanog na urbanizmu evropskog Beograda sa metro-sistemom koji će sa pet metro-linija i 86 metro stanica obezbediti „srednje vreme putovanja“ u gradu do 30 minuta za 80 posto stanovnika dvomilionskog Beograda. Po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, „Mostprojekt“ je 1997-98. uradio projektnu dokumentaciju. Most je na dva nivoa (metro je na „donjem pojasu“); širok 24m; dužina 360 m odnosno – 8.640 kvadrata. Projekat je revidiran; obalni stubovi su obeleženi na terenu; bombardovanje 1999. prekinulo je pripreme za izgradnju mosta, odnosno početak izgradnje evropskog Beograda sa metro-sistemom.

Drugi projekat mosta preko Save zapravo je prva nagrada mariborskoj firmi „Monting“ na Međunarodnom konkursu za idejno rešenje drumsko-tramvajskog mosta sa kosim zategama i jednim stubom na Adi Ciganliji, raspisan 2004. za vrema gradonačelnika Nenada Bogdanovića. Most je deo Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) zasnovanog na retrogradnom Automobilsko-tramvajskom urbanizmu nametnutom Beogradu 1982. kada je „Samodoprinos 1982“ (200 miliona dolara) raspisan za početak izgradnje Metro-sistema - potrošen u „Tramvaj za 21. vek“. Pozicija mosta je na „donjem špicu“ Ade gde je reka Sava široka 620 metara. S obzirom da je na toj poziciji i „zimovnik“, most je dugačak 969 metara. Zbog neracionalnog poprečnog preseka (tramvaj na „gornjem pojasu“) most je širok 45 metara (najširi takav most na planeti Zemlji) i ima 43.605 kvadrata. Jedna trećina ove površine će se koristiti tek 2033. kada je planirana izgradnja tramvajske linije Banovo brdo-Novi Beograd!

Kada se sve ovo zna, onda se mora postaviti pravo pitanje, ne ko je u pravu, već zašto je 1. decembra 2008. povodom svečanosti „sto dana gradonačelnika“ Dragan Đilas počeo da gradi drumsko-tramvajski most Nenada Bogdanovića, a ne drumski-metro most Zorana Đinđića, koji ima pet puta manje kvadrata, a to znači (po akademiku Hajdinu) da je i pet puta jeftiniji od mosta na „donjem špicu“ Ade? Posebno kada se zna da se izgradnjom basnoslovno skupih novih gradskih magistrala (17,2 km UMP sa otkupom zemljišta treba da košta 2,4 milijarde evra – kao 34 km metro-sistema) „srednje vreme putovanja“ ni za sekund neće smanjiti. A da li je i jedan jedini evro koji je bačen u „bunar bez dna“ (u retrogradnu strategiju izgradnje Beograda) najskuplji evro na svetu - nije potrebno posebno dokazivati.


Autor je projektant „Mostarske petlje“ i pristupnih saobraćajnica mostu „Gazela“ (1961-1970) i rukovodilac projekta „Metro Beograd“ (1973-1982 i 1986-2002)
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #14 послато: Август 18, 2011, 02:22:11 »

   
Највише грађана предложило име Мост на Ади
   
      

Највећи број грађана који су током протеклог викенда обишли нови мост на Сави, предложио је да његово име буде једноставно - "Мост на Ади", саопштено је данас из општине Нови Београд.

Од 65.000 грађана који су обишли мост, предлог за име дало је укупно њих 13.774, а име "Мост на Ади" предложио је 3.341 Београђанин.


Друго име на листи је "Харфа" са 1.038 гласова, затим следе предлози да нови мост добије име покојног патријарха Павла, за шта се одлучило 813 грађана, док је њих 611 предложило име убијеног премијера Зорана Ђинђића.
Да мост треба да понесе име тениског аса Новака Ђоковића сматра 541 грађанин, док је 377 гласова убележено на име "Београдски мост", а 365 за "Ђиласов мост".

Нешто више од 300 предлога гласило је на име Николе Тесле и на називе "Лепеза" и "Жирафа", док је име генерала Драже Михајловића предложио 251 посетилац моста.
Са 189 гласова, на 12. месту на листи нашао се нобеловац Иво Андрић, а иза њега покојни градоначелник Београда Ненад Богдановић, док је преосталих 4.952 грађана давало друге предлоге, који, међутим, нису били масовни.

Листа са предлозима грађана ускоро ће бити достављена Комисији за именовање улица и тргова, која ће на основу најчешћих предлога и "правог разлога" доделити име новом мосту, али тек када буде завршен.
Осим предлога које су евидентирале општине Нови Београд и чукарица, Комисија ће свакодневно примати и предлоге свих грађана и удружења, рекао је Танјугу председник тог тела Слободан Станимировић.

Он је рекао да је Комисија до сада добила два иста предлога да се мост назове "Београдска харфа", а дали су га Друштво драмских уметника Београда и један грађанин.
Комисија ће примати и размотрити све предлоге који стигну на њену адресу - Трг Николе Пашића 6, додао је Станимировић.
Он је објаснио да ће Комисија "кумовати" мосту по истим критеријумима као у случају именовања улица и тргова.

"Ако мост добије име по неком појму мора постојати јасно објашњење зашто је тако, док у случају доделе имена по некој познатој личности, мора да прође три године од њеног упокојења", навео је он и додао да је једини изузетак направљен када је патријарх Павле, одмах након смрти, добио булевар са његовим именом.

Личност по којој би мост добио име мора да буде неко ко је својим делом задужио Београд, државу и народ, истакао је Станимировић.
Мост на Ади Циганлији дугачак 969 метара и широк 45 метара и са пилоном високим 200 метара, спојио је новобеоградску и чукаричку обалу Саве 8. августа.
За саобраћај би требало да буде отворен 15. децембра ове године, до када ће бити изграђен део приступних саобраћајница, а комплетно завршен током 2013. године.
(Economy.rs, Танјуг 16. август 2011.)

http://www.economy.rs/zivot-i-stil/17520/slobodno-vreme/Najvise-gradjana-predlozilo-ime-Most-na-Adi.html
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #15 послато: Август 18, 2011, 02:34:23 »

Зашто се мост не би звао Мост ојађених порезника?
Ако ће изградња бити окончана током 2013., а до сада је - без прилазних путева - коштао 404,9 милиона евра, која ли ће тек бити цифра на крају???

Колико ли је само могло контејнера да се купи за те паре...па да свако од поменутих ојађених бар има неке користи...један на један...ииииха, где би нам био крај?...И вук сит, и овце на броју.  Неодлучан
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #16 послато: Август 25, 2011, 17:26:30 »


Мост се гради и на плус 40




Београд| четвртак 25.08.2011 | 15:16

Градња београдског моста код Аде циганлије није обустављена ни у тропским данима, у којима је температура достизала и скоро 40 степени целзијусових.

Један од радника на том мосту Јово Ивановић, који се 45 година бави грађевином, рекао је да се са послом креће рано ујутру, да се праве дуже паузе по највећем сунцу и да може да се издржи.

Ивановић је навео да дневно у просеку пије око осам литара воде, али и да има примедби на заштитни прслук који је израђен од неке синтетичке материје уместо од памука.

Како је рекао, радио је и у Ираку на већим температурама, али у Београду је ипак теже, јер је ваздух влажнији.

Министар рада Расим Љајић обишао је данас грађевинаре који раде на изградњи моста преко Аде циганлије, како би проверио да ли се поштују одредбе којима се послодавцима налаже да олакшају рад у условима тропских врућина.


Б92
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #17 послато: Август 25, 2011, 17:37:37 »


Скидамо капу, министре Љајићу, али не би било згорег да сви Ваши сарадници такође крену у обилазак грађевинских али и иних фирми како би се утврдило да ли се поштују одредбе Закона о раду у посебним условима...па ако треба нека пљуште и казне, чиме би се заштитили радници од несавесних послодаваца, а истовремено бисте попунили и неке рупе у државном буџету...

Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #18 послато: Август 28, 2011, 08:48:13 »

Док власт на челу са председником Тадићем и ДС филијалом из Београда, са
градоначелником Ђиласем гради "Скадар  на Бојани" (мост на Ади), који кошта право богатство, многи грађани Србије муку муче у свом крају, да пређу набујале реке, јер су мостови који су раније постојали, срушени, однеле их бујице....




***************


Проклество Пчињског краја

Када се у мају прошле године подивљала река Пчиња излила и поплавила Трговиште и околину, очи јавности биле су упрте у сиромашни југ Србије. Министри су нештедимице обећавали, а годину дана касније испоставило се да је од 13 срушених мостова само један поправљен.


Од Трговишта је одсечено чак 15 села. Мештани овог краја кажу да су жртве праве ђавоље работе и да није чудо што само два километра од Трговишта постоји уклето место Вражји камен. Легенда каже да су ђаволи намеравали да преокрену ток Пчиње да тече према Бугарској, па су покушали да споје обале ове реке.


Кидали су стене с околних брда, али ћудљиву реку нису успели да припитоме. Пошто им је нестало камења, упутили су се у Кончуљску клисуру, упртили највећу стену, а када су стигли до села Клиновац зачули су се први петлови. Уплашени да их мештани не открију, бацили су стену поред једне воденице... Тако је настао Вражји камен.

- Пчиња је некада била убавиња, а сада је тешка проклетиња. Овај крај је урочен од Бога - говоре житељи пчињског села Шапранце и тврде да су их заборавили и Бог и политичари пореклом из овог краја.
Додуше, истичу да је Драгослав Недељковић, директор врањске филијале Републичког фонда здравственог осигурања, у Козјем Долу подигао споменик свом деди, четнику Петрушу. Од тада нико није уложио ни у квадратни метар асфалта.

 
Магаре као спас

- Знате ли људи да пијем воду из реке? Однесе ми Пчиња бунар и нико да га поправи. Одем у општину у Трговиште и добијем одговор: "Нема пара!" Идем са штапом, полако, наниже у долину, дођем до реке, залегнем као божјак, искривим главу као петао и захватим воду устима. Цедим је кроз зубе да не улети нека глота. Ето, то је дочекао Симон који је 30 година у Врању радио у суд, пишите нека сви знају. Вичу у општини на Симона који је оформио Срез трговишки 1946. заједно са Митра Тасића, Славка Стошића, Богосава Крстића и Бошка Јањића - јада се старина 90-годишњи Симон Спасић, жива историја Шапранца и читаве Пчиње.

Дошла партијашка времена, каже Симон. Шапранце су сви заборавили, село нема
уличног осветљења, воде.

- Нико више не води рачуна о Шапранцу које има 20 куће и исто толико становника. Многима то смета и били би срећни да нас нема. Ко да ти помогне? Они се крсте што још нисмо пољубили попу руку - констатује 81-годишњи Воја Стефановић.
Групи се придружује и 56-годишњи Стојадин Јовчић са магарцем на коме су натоварена два џака са шљивама џанарикама.


- Овде је борба за кору хлеба. Ако данас имаш било што да поједеш, ти су срећан човек. Ево, идем по ридовима, сакупљам шљиве да испечем, ако има, један казан ракије. Треба за у кућу, лек је то! - каже Стојадин.

Његова четири године млађа жена Сунчица жури за Трговиште да позаврши неку работу. Са Стојадином се бори за парче хлеба. Сакупљају печурке када их има, а сада дрва која на мазги терају до куће. И они имају своју муку:

- Ево га син Зоран, има 30 година, погледајте га, чиста душа, али урочен од нешто не може сам кроз живот. Треба ли да добијемо неку помоћ за њега пошто не мође да ради и да се гледа сам? Треба! Од кога? Од општину! "Нема паре", само то знају да кажу, јер док их мука не очеша за туђу не знају - прича Сунчица.

Пацов у води

Бољи живот је пусти сан и у суседном селу Шајинце.
- Ево, ја терам воду у цистерну за пиће и другу фину упоребу из планине из Клисурице где је резервоар. Живот ми прође, не мога да се оженим. Гледам, садашњи момци снагу искидаше берући дрва и од њих нема да буде домаћина - срећемо у центру Шајинца 50-годишњег Милана Павловића из Шапранца.

- Ево, изволите, слободно пијте воду са извора, није из овог нашег резервоара, пре неки дан смо пронашли у њему пацова големог као мачку - жале се мештани села са 30 кућа и 40 житеља.

- Од шта људи живе само они знају. По оној народној "не липши магаре до зелене траве", тако и ми. Ево Сута Стошић има 75 година и једну козу и једно јаре. То треба да израни њену породицу - жали се 47-годишњи Момир Станковић који се у Шајинце спустио из планинског села Марганце.

Њега је ојадила Пчиња. Вода му је била у кући до метар висине, уништила ствари, много тога.

- Од Врања смо одвојени као да су државну границу ставили. Имамо 25 одборника, а 13 партија. Све то донесе само свађање и ко ће на кога - свога. Где су они из Београда, знају ли да постојимо. Вода нам однесе све, беше телевизија, она министарка Калановићка пуни уста с обећања и ништа - прича Момир.

Момир са породицом живи поред реке и моста руинираног због поплаве.
- Који мост прво да направе или поправе? А, они из Београда, што мисле? Лажу Србију на телевизији. Ево овде код нас мост ће пасти ако надође нека већа вода. Он повезује Шајинце са села Марков Рид, Горновац, Думбију, све до Широку планину. Гледао сам очима кад је наишла река. Од хука, од ваздуха и силине испред воду су се сама чупала дрвећа и летела у вис. Оно само на филмовима може да се види...  

Вести
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #19 послато: Август 28, 2011, 08:51:46 »

Можда је најбоље, уместо коментара из овог дела текста,

Цитат
Који мост прво да направе или поправе? А, они из Београда, што мисле? Лажу Србију на телевизији. Ево овде код нас мост ће пасти ако надође нека већа вода. Он повезује Шајинце са села Марков Рид, Горновац, Думбију, све до Широку планину.

издвојити само ово,..........."Лажу Србију на телевизији"

и са тим, СВЕ је речено!!!
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #20 послато: Септембар 04, 2011, 02:36:20 »

МРКОЊИЋ: МОСТ НА АДИ НЕПОТРЕБАН!


ФЕКЕТИЋ- Министар за инфраструктуру и енергетику Србије Милутин Мркоњић оценио је да је нови београдски мост код Аде Циганлије леп, али непрактичан и непотребан.

Мркоњић је новинарима приликом обиласка радова на аутопуту на Коридору 10 казао да је уместо градње моста код Аде Циганлије важније било да се направи мост за метро, који би коштао 50 милиона евра.

Он је додао и да је градња метроа у Београду важна због растерећења Газеле, "најоптерећенијег" моста преко којег дневно пређе 160.000 возила".

Према речима Мркоњића, проблем велике оптерећености Газеле представљају локални путници, а не транзитни саобраћај.

Курир
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #21 послато: Септембар 04, 2011, 02:53:07 »

Кад се мало боље размисли, човек је у праву...

Ем је јевтиније, ем би тиме била заокружена целина која је много битнија за Београд...

А постоји и трећа варијанта - деценијама чека да се неко од надлежних одлучи да крене у реализацију плана који су аминовали сви досадашњи градоначелници Београда и републички челници, и на томе се остајало...

Наиме, Панчевачки мост и даље лелуја на оним танушним ножицама, преоптерећен до изнемоглости...сваки прелазак је ризичан...

Сада је, изгледа, проблем у чијој је он надлежности - Београда, републике или АП Војводине...

Не би било згорег да се што пре договоре, иначе, јача кошава ће га одувати (не дао Бог)...а по свему судећи, поменути то и очекују...ваљда се градњом новог моста лакше уграђује и лични проценат!?!



Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #22 послато: Септембар 10, 2011, 21:12:19 »

МОСТОВИ СВЕТА КОЈИ ОДУЗИМАЈУ ДАХ!

Лангкави мост (Langkawi Sky Bridge), Малезија

Овај кривудави мост налази се на 700 метара надморске висине и туристима пружа шансу да шетају између планинских врхова острва Пуло Лангкави.


                                               

Природни мост у Јути

Три велика, природно формирана моста у САД заиста су невероватан призор. Направљени од камена, мостови су међу највећим природним мостовима у свету. Сипапу је дугачак 82 метра, Кашина 62 а Овакомо 55 метара.



                                     
Мост на реци Си Ду у Кини

Овај мост пролази изнад 500 метара дубоке провалије изнад реке Си Ду у кинеској провинцији Хубеи.



                                 
Шахарах (Shaharahu) у Јемену

Направљен је у XVII веку како би повезао планинске градове са осталим деловима Јемена. И данас је транспортна рута којом пролазе мештани али и популарна туристичка атракција.



                                     
Карик-а-Ред, северна Ирска

Висећи мост повезује мало Карик острво са копном на северу Ирске. Дугачак је 20 метара а годишње привуче 247.000 посетилаца.



                                         
Хангинг Мост у Пакистану

Покушајте да игноришете остатке претходног моста од канапа преко пакистанског Борит језера. Иако ни садашњи мост није мање страшан због нестабилних дасака и широких празнинама које вас деле од другог краја копна.




Мост на Тари, Црна Гора

У месту Ђурђевића Тара налази се велики мост, чија је градња почела 1938. а завршена 1940. године. У току Другог светског рата је срушен да би 1946. био обновљен. Дужина моста износи 154 метра, а на највишем луку достиже висину од 135 метара од Тариних обала.



Нови магазин
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #23 послато: Септембар 10, 2011, 21:16:50 »

Једно је сигурно, ма колико говорили о мосту преко Аде Циганлије као о грађевинском чуду, не може се мерити ни са једним од горе наведених...

Ако ништа друго, нема ништа што одузима дах...осим цене.. Зеленко
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #24 послато: Октобар 03, 2011, 20:27:41 »

Први "еколошки" мост и први преко Дунава за 40 година

Мост на Дунаву код Бешке, на северном делу Коридора 10, први је еколошки објекат те врсте изграђен у Србији.


Дугачак је 2.205 метара и 55 метара је изнад воде, ширина коловоза је 11 метара, има по две пешачке и сервисне стазе, као и 3,5 километара приступних путева. Главна распонска контрукција моста износи 540 метара и ослоњена је на шест стубова, од којих су три у реци.

У мостоградњи представља последњу реч технике, а градило га је предузеће Алпина. У мост су уграђени најквалитетнији материјали, а на самој изградњи ангажовани су радници из Србије, Аустрије, Мађарске, Хрватске, Норвешке, Шведске, Енглеске и Холандије, док су на изради главног пројекта учествовали инжењери из Немачке, Аустрије и Србије.

Радови на изградњи моста почели су 2008. године. Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) финансирала је 33,7 милиона евра за изградњу новог моста, а колика је коначна цена знаће се за два три месеца када буде урађен завршни обрачун.

Нови мост код Бешке је најдужи мост преко Дунава у Европи, а назван је "близанац" јер је направљен на мање од пет метара уз стари мост, који ће се и даље користити.
У оквиру прилазних саобраћајница, изграђен је и нови мост преко канала Аркањ, који је ширине 14,8 м и налази се у трупу аутопута на новосадској страни....

Б92
Сачувана
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #25 послато: Октобар 03, 2011, 20:47:09 »

Све рекоше, осим по чему је ЕКОЛОШКИ, па још под наводницама (у преводу, онда није еколошки) Молим?

Осим тога ако је овај мост код Бешке, како рекоше, последња реч технике, а разликује се од оног на Ади у погледу естетике и конструкције, ипак је превелик распон у цени ова два моста - чак 10,5 пута више кошта београдски (који при том још НИЈЕ НИ ЗАВРШЕН)!!!

Има ли ту логике Молим?

 
Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #26 послато: Октобар 03, 2011, 23:50:18 »


За овакву слику, коментар није ни потребан Cheesy
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Ekana
Ветеран
*****
Ван мреже Ван мреже

Поруке: 633


Погледај профил
« Одговор #27 послато: Октобар 04, 2011, 00:52:31 »

Коментар ипак постоји...

Дулић их гледа, па рече - У срце сте ме дирнули вашом љубављу и сагоревањем на послу  Зеленко
Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #28 послато: Јануар 01, 2012, 22:10:18 »

У Нову годину са новим мостом

Спектакуларним ватрометом и паљењем декоративног осветљења отворен Мост на Ади.

Мост на Ади преко Саве свечано је отворен паљењем декоративног осветљења и новогодишњим ватрометом.

Већ у првим сатима 2012. године, преко новог моста прешли су и пешаци и возила, а од јутарњих сати и возила јавног превоза.

Преко моста саобраћаће градски аутобуси на линијама 94 и 85. На линији 94 саобраћаће 13 возила која ће се кретати од улице Доктора Ивана Рибара, преко Моста на Ади, до насеља Миљаковац и они ће саобраћати у интервалу од 10 минута.

Аутобуси на линији 85 ће саобраћати од Чукаричке падине, до насеља Белвил. На тој линији саобраћаће два минибуса у интервалу од 20 минута.

Нови мост, са централним стубом високим 200 метара, дугачак је укупно 964 метра и широк 45 метара, има шест саобраћајних трака, два колосека за шински саобраћај и две пешачко-бициклистичке стазе.


Сви радови у 2011. години били су прилагођени основном плану да се саобраћај пусти преко моста до краја године, па је тако у августу мост спојио новобеоградску и чукаричку страну, када су грађани су имали прилику да се прошетају преко новог моста.

Током ове године бићи настављена изградња рампи на новобеоградској страни, односно биће побијени шипови за темеље конструкције која ће саобраћај са моста водити ка Железничкој станици Нови Београд.

Мост ће комплетно бити завршен 2013. године. Изградња ће коштати око 120 милиона евра, а приступне саобраћајнице још толико.

Мост на Ади је седми београдски мост, први нови мост за друмски саобраћај после Газеле која је изграђена пре 41 годину.


Тадић, Ђилас и Антић на мосту

Председник Србије Борис Тадић прошетао је ноћас заједно са Београђанима и њиховим гостима Мостом на Ади.

Поред Тадића, новим београдским мостом који ове ноћи блиста плавичастим сјајем, прошетао је и градоначелник Драган Ђилас и председник скупштине града Београда Александар Антић, као и многи други градски функционери.

Хиљаде Београђана и њихових гостију шетали су мостом у оба смера, док су се возила кретала са новобеоградске на чукаричку страну.

РТС


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=AhuzEXWnPRs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=AhuzEXWnPRs</a>






***




Предизборна кампања се полако захуктава, погледајте, "неки" су чекали око 3 сата да би први прешли мост и онако "спонтано"  Cheesy дали интервју.
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
peraazdajic
Гост
« Одговор #29 послато: Јануар 07, 2012, 22:11:56 »

Ћаоске,  Љутко Љутко Љутко


<a href="http://www.youtube.com/watch?v=2e8TddSwL1o" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=2e8TddSwL1o</a>
Сачувана
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #30 послато: Фебруар 06, 2012, 20:25:17 »

Изгради свој Мост на Ади

Након завршетка грандиозног архитектонског подухвата који је после вишемесечног напетог конкурса инвентивно назван “Мост на Ади”, а отворен 31. децембра, група талентованих српских програмера је направила игрицу Изгради мост на Ади, у којој свако од нас може дати свој предлог брзине и цене изградње моста који спаја две обале Саве.






Правила игре су веома једноставна:

1. Цена моста, гледај да буде што јефтинији, криза је.

2. Време изградње, гледај да буде што пре, иду избори.


Ипак, морате да водите рачуна да у изградњи поштујете захтеве крадоначелника, који жели да се угради у куповину материјала. Уколико будете одступали од његових жеља, биће веома љут, а када постане 100% љут мораћете да градите поново.

Правила су јасна, грађевински елементи су дати, ризици и рокови су познати, па пробајте да направите свој Мост на Ади.

Уколико успете да ускладите трошкове, рокове и жеље крадоначелника, на крају добијате наградно изненађење.

Вести011




***


Cheesy

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #31 послато: Фебруар 18, 2012, 08:15:56 »

Мост преко Аде – ода словеначком Парламенту

И док новинари у Србији муку муче да утврде коначну цену моста, то у Словенији није тајна. Београдска власт се послужила лукавством, па је наручивала у две етапе – прво мост, без прилазних путева. Цех 150 милиона евра. Уследила је друга фаза – конкурс за прилазне саобраћајнице. Опет побеђује словеначки конзорцијум. Цена? Скочила на око 450 милиона евра. Плус трошкови одржавања моста – годишње 150 хиљада евра…

Зашто је стуб (пилон) на Мосту преко Аде у облику високе, шиљате купе? Одговор на ово питање нема везе ни са статиком, нити законима градитељства. Да је хтео, архитекта је могао да нацрта четвртаст стуб или у облику ваљка, попут грчких стубова на Партенону. Али то би онда био омаж старим Грцима и њиховој демократији, а не словеначком архитекти Јоже Плечнику и његовој, у Љубљани никада реализованој, замисли за изградњу словеначког Парламента који би уместо крова имао високу, зашиљену купу.
Зато кад год Београђани и њихови гости баце поглед на мост код Аде, треба да знају да уникатни пилон носи и скривено значење, јер га је његов идејни творац (словеначки архитекта Петер Габријелчич) цртао надахнут вишим циљем – осим оног да ћуприја треба да споји две обале. „Објекат“ је замислио као спомен Плечнику који би, ни 22 дана после свечаног отварања моста – прославио свој 140. рођендан.

КУКАВИЧЈЕ ЈАЈЕ?

„Када размишља о форми, архитекта свесно манипулише тиме како ће тај облик деловати на човека и какав ће учинак објекат имати не само у саобраћајно-функционалном смислу него и на урбанизам, као и да удружи две ствари које су пре биле одвојене“, објашњава архитекта Габријелчич своје намере преко ТВ „Словенија“, која је 1. јануара јавила домаћој публици да су „Срби добили нови мост“ изграђен „према замисли словеначког конструктора Виктора Маркеља и архитекте Петра Габријелчича“. Уз подсећање да мостови „одвајкада представљају комуникацију, а понекад и једини могући пут до жељеног циља“, ТВ „Словенија“ открива да Габријелчичев пут до жељеног циља (спомен земљаку Плечнику) води преко Београда: „207 метара дуг, на врху оштро зашиљен пилон, не представља само нови београдски симбол на рту Аде Циганлије него и Габријелчичев потпис, и како тврди лично Габријелчич – омаж Плечниковом парламенту купасте куполе, нацрту за словеначки Парламент из 1947. године“.
У Словенији последњих 20 година расте жал што најатрактивнији Плечников подухват „због финансијских проблема“ није подигнут ни на месту замка из 12. века који доминира Љубљаном (а који би у ту сврху, према првобитној Плечниковој идеји – био сравњен са земљом), ни у парку Тиволи. Тако Плечников, а касније и сан многих његових земљака – није постао јава. Уместо монументалне „Катедрале слободе“, како је Плечник крстио Парламент као „своју визију будуће словеначке самосталности“, комунистичке власти су изабрале естетски и буџетски скроман пројекат архитекте Винка Гланза. Квадратаста зграда Скупштине (од 1991. Парламент) никла је у Љубљани 1959. године. Али то у национално освешћеним Словенцима није угасило носталгију за Плечниковом замисли.
Никад остварено помпезно здање словеначког Парламента је уочи и током осамостаљења од стране „осамосвојитеља“ (политичара који су пропагирали одвајање Словеније од СФРЈ) коришћено за буђење и јачање патриотских осећања. Потоња словеначка држава се два пута сетила свог визионара – први пут је штампала Плечников лик на новчаници од 500 толара (два евра), а 2007. године, уласком у еврозону, и на словеначкој варијанти металног новчића за 10 центи, који је по налогу словеначке „Народне банке“ издала „Европска централна банка“ са седиштем у Франкфурту. Занимљиво да словеначким званичницима на памет није пало неко скупље решење, на пример да од словеначке струке наруче и реализују спектакуларнији подухват којим би на домаћем тлу славили Плечниково име, иако је Словенија последњих 20 година интензивно градила тзв. „крст аутопутева“, од Шентиља (граница са Аустријом) до Брегане (Хрватска), односно од Јесеница (тромеђа Словенија-Италија-Аустрија) до Копра и даље, према Трсту и Порторожу.

Пише Светлана Васовић Мекина
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #32 послато: Фебруар 18, 2012, 14:38:21 »

Лепо, лепо, да не може да буде "лепше".

Ем смо ПОКРАДЕНИ:
Цитат
Београдска власт се послужила лукавством, па је наручивала у две етапе – прво мост, без прилазних путева. Цех 150 милиона евра. Уследила је друга фаза – конкурс за прилазне саобраћајнице. Опет побеђује словеначки конзорцијум. Цена? Скочила на око 450 милиона евра. Плус трошкови одржавања моста – годишње 150 хиљада евра



ем смо ИЗМАЈМУНИСАНИ:
Цитат
Зашто је стуб (пилон) на Мосту преко Аде у облику високе, шиљате купе? Одговор на ово питање нема везе ни са статиком, нити законима градитељства. Да је хтео, архитекта је могао да нацрта четвртаст стуб или у облику ваљка, попут грчких стубова на Партенону. Али то би онда био омаж старим Грцима и њиховој демократији, а не словеначком архитекти Јоже Плечнику и његовој, у Љубљани никада реализованој, замисли за изградњу словеначког Парламента који би уместо крова имао високу, зашиљену купу.
Зато кад год Београђани и њихови гости баце поглед на мост код Аде, треба да знају да уникатни пилон носи и скривено значење, јер га је његов идејни творац (словеначки архитекта Петер Габријелчич) цртао надахнут вишим циљем – осим оног да ћуприја треба да споји две обале. „Објекат“ је замислио као спомен Плечнику који би, ни 22 дана после свечаног отварања моста – прославио свој 140. рођендан.

Цитат
ТВ „Словенија“ открива да Габријелчичев пут до жељеног циља (спомен земљаку Плечнику) води преко Београда: „207 метара дуг, на врху оштро зашиљен пилон, не представља само нови београдски симбол на рту Аде Циганлије него и Габријелчичев потпис, и како тврди лично Габријелчич – омаж Плечниковом парламенту купасте куполе, нацрту за словеначки Парламент из 1947. године
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #33 послато: Март 12, 2012, 23:49:55 »


 Cheesy

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zeECS6vOqgg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=zeECS6vOqgg</a>


Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #34 послато: Мај 23, 2012, 07:08:34 »

Занимљиво је да су београдски медији прећутали ову спектакуларну вест, иако су се претходних месеци марљиво бавили свим, па и најситнијим детаљима везаним за мост преко Аде


Цитат
Мито пресудило градитељу Моста на Ади

Иван Зидар, директор СЦТ-а из Љубљане, осуђен је на 17 месеци затвора и 11 хиљада евра глобе.


Окружни суд у Љубљани је због корупције (давања мита приликом склапања послова, како стоји у пресуди) у петак, 30. марта 2012. године, осудио на годину дана и пет месеци затвора Ивана Зидара, директора (сад већ пропалог) СЦТ-а, фирме која је градила Мост на Ади, а 2011. године била изабрана и за градњу приступних саобраћајница, заједно са „Приморјем“ из Ајдовшчине. Уносан посао је на крају пропао јер су пропала оба предузећа, пошто су оба директора (Зидар и Душан Чернигој, „Приморје“) у Словенији од фебруара 2008. године била под истрагом у највећој домаћој корупционашкој афери.
На исту казну затвора (17 месеци) и глобу од 11 хиљада евра, уз плаћање судских трошкова (свако од осуђених по 500 евра), осуђен је и Чернигој, директор „Приморја“.
Занимљиво је да су београдски медији прећутали ову спектакуларну вест, иако су се претходних месеци марљиво бавили свим, па и најситнијим детаљима везаним за мост преко Аде. Само су "Новости", "прескочивши" да помену СЦТ (ваљда да се то не би повезало са Мостом на Ади), штуро пренеле да је осуђени Зидар "градио подземне бункере Садаму Хусеину", али су "заборавиле" да помену да је у много ближој историји тај исти Зидар градио, на пример, и мост градоначелнику Драгану Ђиласу у Београду, што је, уједно, Зидаров последњи грађевински подвиг.
Пресудом, којом је после свега 525 дана суђења у Љубљани осуђен Зидар (74), окончан је први словеначки велики "тајкунски процес". Уз Зидара и Чернигоја је због давања (и примања) мита приликом уговарања посла на градњи торња за ваздушну контролу аеродрома „Брник“ код Љубљане – осуђено још шест оптужених. Највише казне су добиле коловође: Зидар и Чернигој. Зидару је у изгледу да старост проведе иза решетака, јер га чека још седам других суђења на основу одвојених оптужница, које га такође терете за различите деликте, а пре свега корупцију. (Печат)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #35 послато: Август 03, 2012, 18:54:43 »

...ето, вину се овај, пре свега, ПРЕСКУПИ, а и превелики мост, небу под облаке, мало се подигну прашина, чини ми се само онда, када је била предизборна кампања,...
а у Београду исти градоначелник обнови мандат, а прича о СКУПОМ мосту паде у заборав...


Цитат
И док новинари у Србији муку муче да утврде коначну цену моста, то у Словенији није тајна. Београдска власт се послужила лукавством, па је наручивала у две етапе – прво мост, без прилазних путева. Цех 150 милиона евра. Уследила је друга фаза – конкурс за прилазне саобраћајнице. Опет побеђује словеначки конзорцијум. Цена? Скочила на око 450 милиона евра. Плус трошкови одржавања моста – годишње 150 хиљада евра…
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #36 послато: Јун 23, 2013, 09:07:20 »

Мост на Ади-трајно инсталирани ХААРП?!

БЕОГРАД – ХААРП антенски систем који утиче на глобалну климу али и менталну свест људи, могао би да се поред Барајева, Колубаре и Земуна крије и у мосту на Ади, каже у интервју за часопис Треће око“ публициста и књижевник Милан Видојевић, аутор познатог дела „Илуминати 666″.




Говорећи о ХААРПУ Видојевић се осврнуо на дејство овог антенског система на људе као и на то где би се ХААРП могао налазизи у нашој земљи.
- За нервно лабилне особе довољна је промена атмосферског притиска у току ноћи, пад температуре за 10, 12, 15 степени (што се нама дешава последња два месеца). Било да је то последица деловања ХААРП-а или због нормалних климатских околности температура осцилира 10 до 15 степени дневно, а притисак се креће од 982 до 1015 милибара у току само неколико сати. Можда би ове промене и могле да буду последица ХААРП-а, међутим, мислим да нико није спреман да укључује ХААРП због тога, осим ако у Београду не постоји трајно инсталирани ХААРП. Пало ми је на памет да би мост преко Аде Циганлије можда могао да буде трајно инсталирани ХААРП, којем не треба укључење преко сателита, каже Видојевић.
ИЗВОР: ТРЕЋЕ ОКО

(Правда)




***

Све време од како је овај мост направљен сам размишљала:
ШТА је био мотив да се оволики мост направи баш у Србији, у Београду?
Чак сам и ја помишљала на ове ХААРП антене, али у сваком случају  сигурна сам да се неке "антене" или слични уређаји налазе на овом мосту....

Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12491



Погледај профил
« Одговор #37 послато: Март 18, 2016, 13:05:03 »

Лифтови од милион евра, а не раде?!




НИ четири године откако је отворен Мост на Ади, лифтови уз његову конструкцију, намењени за пешаке и бициклисте, нису још превезли ниједног путника. Уложени 956.821 евро за њихову уградњу још чека употребну дозволу, због чега је у току набавка за њихово даље сервисирање.

Бициклисти који се одлуче за трасу од Сајма до Новог Београда преко Моста на Ади, морају да обилазе око приступница не би ли се нашли на путу за жељену дестинацију. Оба лифта из подножја Радничке петље, крај ресторана "Стенка", забрављени су и ван употребе, као и други са супротне стране.

- Не возим ту туру, али би свакако било лакше - каже нам један од бициклиста. - Беспотребно се кружи, када су већ направљени.

Већ навикнути на натпис на дигиталном екрану "ван употребе", двоточакши га заобилазе. Ипак, ових дана, могу се видети радници око кућица за лифтове.

- У току је поступак јавне набавке за додатно сервисирање бициклистичко-путничких лифтова - поручују из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда. - Извођач је уведен у посао и очекујемо завршетак радова, као и стручни налаз о исправности лифтова. То је неопходно да би се добила противпожарна сагласност, а, на крају, и употребна дозвола.

Након пуштања у рад, надлежност контроле употребе лифтова имаће градска управа.


НАЈЈЕФТИНИЈИ КОШТАО 235.400

САМО за лифт на новобеоградској страни издвојено је 353.119,63 евра, док је онај код Аде коштао 235.400. Ту је још и окно на чукаричкој страни, за које је одвојено чак 368.301,82 евра.


И МОСТ БЕЗ ПОТРЕБНИХ ПАПИРА

ОСИМ лифтова, цео Мост на Ади чека употребну дозволу. Разлог је што пројекат није готов, и требало би да по средини саобраћајнице преко реке буду постављене и шине за трамвајски саобраћај.

(И.Прековић)
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!