forum
 
*
Добродошли, Гост. Молим вас пријавите се или се региструјте. Март 31, 2020, 16:55:51


Пријавите се корисничким именом, лозинком и дужином сесије


logo

Прикључите се дискусији, изнесите своје мишљење, дaјте свој допринос борби за праве вредности! › Регистрација
Странице: [1]   Иди доле
  Штампај  
Аутор Тема: Скривање уговора са "Фијатом" је врхунац бахатости Владе  (Прочитано 1834 пута)
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12463



Погледај профил
« послато: Новембар 04, 2011, 00:53:38 »

Скривање уговора са "Фијатом" је врхунац бахатости Владе

Спор због уговора са "Фијатом"

Скривање уговора са "Фијатом" је врхунац бахатости Владе, каже председница Савета за борбу против корупције Верица Бараћ, поводом затамњених делова уговора потписаног са "Фијатом", који је Министарство економије доставило Савету. Небојша Ћирић одговара да су у уговору затамњени анекси који су пословна тајна.

Председница Савета за борбу против корупције Верица Бараћ каже да је скривање уговора са италијанским "Фијатом" врхунац бахатости и цинизма Владе Србије.

Наиме, Савету је јуче достављен уговор који је Министарство економије склопило с "Фијатом" о заједничком улагању у Крагујевцу, у којем су неки делови прекривени црном бојом.

Верица Бараћ оцењује да је "потпуно затамњени уговор Владе и Фијата, који је Савет добио од Министарства економије, ругање грађанима Србије, за чији интерес је Савет покушао да сазна детаље тог документа", преноси Бета.

"Недопустиво је да пословна тајна буде оно што плаћају сви грађани Србије, јер је уговором са италијанском фабриком аутомобила држава Србија преузела обавезе које се исплаћују из буџета", истиче Бараћева.

Председница Савета за борбу против корупције сматра да "драстична цензура уговора" показује да власт, односно државне институције, могу све податке да сакрију од јавности и избегну било какву контролу јавности.

"И до сада се дешавало да буду цензурисани подаци у документима која смо добијали од државних институција, али уговором са "Фијатом" Влада Србије је показала да не преза ни од чега у заваравању грађана и избегавању контроле", наглашава Бараћева.

Ћирић: Затамњени делови пословна тајна

Министар економије и регионалног развоја Небојша Ћирић одговара да су у верзији уговора са "Фијатом" затамњени анекси који су пословна тајна, и то на захтев италијанске компаније.

Ћирић објашњава да је реч о одређеним стварима техничке природе, које су "осетљиве" за реализацију пројекта "Фијата" и да због тога не могу бити објављене.

Реч је о анексима који се односе на нови модел, на одређене ствари које треба да буду урађене у фабрици, одређене машине, начин рада и, према мишљењу централе "Фијата" у Торину, то представља пословну тајну, појаснио је министар.

"Уговор као такав, његов интегрални део, јаван је и налази се и данас на интернету", наводи Ћирић.

Према речима министра, ниједан податак који се тиче обавеза Србије у том пројекту, улагања у фабрику, подстицаја који се дају, улагања у инфраструктуру у кругу фабрике и у локалне путеве и аутопутеве није никаква тајна.

"Сваком ко сматра да постоји нешто у уговору што треба погледати, па и Савету за борбу против корупције, могу да упутим позив да или код нас у Министарству или негде у Влади или у 'Фијату' погледају тај уговор", истиче министар. "Они који треба и хоће да знају шта се налази у анексима, њима су врата отворена", додао је министар.

Директор Владине канцеларије за сарадњу са медијима Миливоје Михајловић прецизирао је да је цео Анекс уговора доступан независном регулаторном телу које је именовала Влада Србије, "кад год желе да га погледају, али не могу да га објављују", јер је такав захтев "Фијата".

Заједничко предузеће "Фијата" и Србије, "Фијат аутомобили Србија", основано је 14. октобра 2009. године. Уговором је предвиђено да укупан удео "Фијата" буде 200 милиона евра у новцу, док улог Србије износи 50 милиона евра у новцу и 50 милиона евра у стварима и правима. Удео "Фијата" у предузећу је 67 одсто, а Србије 33 процента.

"Фијат" је крајем 2009. године уплатио 98 милиона евра за оснивачки улог, чиме му је омогућено да преузме имовину "Заставине" фабрике аутомобила у Крагујевцу и да започне инвестиције од 700 милиона евра у производњу возила у Србији.

"Фијат" намерава да аутомобиле произведене у Србији извози углавном у друге земље Европе и у САД. Планирано је да се фабрика у Крагујевцу модернизује и опреми за производњу 200.000 аутомобила годишње.

Савет: Без података о обавезама Владе

Данило Шуковић из Савета за борбу против корупције кажу да су у том телу били шокирани када су добили папире од Министарства економије.

"Упркос ургирању институција важних за борбу против корупције, као што је Повереник за информације, или добијамо овакве папире или не добијамо ништа, па тај од ког тражимо папире плаћа казне, а те казне се плаћају из државних средстава", каже Шуковић за РТС.

На тврдње министра Ћирића да су изостављани технички подаци на инсистирање италијанске стране, Шуковић одговара да су у уговору који је Савет од Министарства добио пре више од годину дана, изостављени конкретни подаци о обавезама Владе Србије.

"На месту где треба да стоји прецизан податак о обавези Владе Србије, стављена је заграда, па пише 'редакција текста', па се затвори заграда и даље се наставља. Значи да су подаци у том уговору који је нама достављен били сакривени", прецизирао је Шуковић.

Извор: РТС
погледати овде како изгледа тај затамњени Уговор
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12463



Погледај профил
« Одговор #1 послато: Новембар 04, 2011, 01:11:50 »

Ко је учествова у потисивању Уговора, да се подсетимо и ко је потписао тај Уговор Молим?





Министарство економије је склопило с Фијатом  Уговор о заједничком улагању у Крагујевцу, а у име тог монистарства Млађан Динкић је потписао поменути Уговор...












"Власт од својих грађана, најчешће од новинара, регулаторних тела и независних удружења, крије свашта.

Најпознатији свежи примери су одбијање РТС-а да открије с којим независним продукцијским кућама има уговоре, а Министарство животне средине и просторног планирања ускраћује информацију о јавним набавкама – на основу којих је папрено платило интернет портал "Очистимо Србију".
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
Гога
Уредништво
Ветеран
****
На мрежи На мрежи

Поруке: 12463



Погледај профил
« Одговор #2 послато: Новембар 06, 2011, 03:52:38 »

Ево га Тадић брани "своје присуство" са оне слике изнад Cheesy, и брани Млађу,...



Тадић: "Фијат" желео цензурисан уговор


Председник Србије Борис Тадић изјавио је да је уговор, који је држава потписала са "Фијатом", поверљив, зато што је тако инсистирао инвеститор.

"Ми желимо да уговор буде јаван, али "Фијат" се такмичи са конкуренцијом и ми морамо да разумемо када велики инвеститори не желе да открију потезе у пословању, јер је фактор изненађења за њих веома важан", објаснио је Тадић.

Тадић је рекао да зна како ће изгледати "Фијатов" модел који ће бити лансиран на сајму аутомобила у Женеви, а произвођен у Србији, и какве ће му бити перформансе.

Он је објаснио да те информације не може да изнесе у јавност, како инвеститор не би изгубио профит у првој години након пуштања тог моделе на тржиште.

Вести
Сачувана

* Моје племе сном мртвијем спава *
peraazdajic
Гост
« Одговор #3 послато: Новембар 10, 2011, 02:02:37 »

Ћаоске,  Љутко Љутко Љутко


Пише: Никола Турајлић
09 новембар 2011.

Фијат у Србији - промашај века?


Расправа која се води у медијима о садржају уговора измедју ФИАТА и Владе Србије, о оснивању заједничке фирме за производњу путничких аутомобила, као и мој ранији текст Обмана века (објављен на саиту НСПМ 19.2.09) потакли су ме да превреднујем моју ранију прогнозу везану уз оснивање Фиата Србије и ликвидацију Заставе.

Почећу са mea culpa, mea maxima culpa или погрешном прогнозом о томе да ФИАТ неће производити нови модел аута у Србији. Унапред позивам моје опоненте да превише не ликују, јер ће им злурадост присести.

У наведеном тексту устврдио сам да у светској финансијској и економској кризи Фиат не може добити кредите за изградњу нове фабрике у Србији, тим више што ће се италијанска влада противити дислокацији производње, па ће се цели посао века свести на ликвидацију Заставе. Тврдња о немогућности стварања финансијске конструкције посла века (из редовних банкарских извора) није била неоснована, јер се исто није ни догодило. Медјутим моја грешка је била у томе да нисам рачунао са могућношћу да Председник Тадић искористи косовску тапију (кеца из рукава) као „хипотеку“ за кредит од ЕИБ.

У истом тексту сам навео и да монтажа Пунта неће бити дугог века и то се потврдило, тј. исти иде стопама Југа, и то чак поред преношења целе производње у Србију и којекаквих стимулација продаје.

Пре него предјем на оцену шанси новог Фиатовог модела Маде ин Сербиа, треба се осврнути одбијање српског руководства да обелодани све одредбе уговора о оснивању са Фиатом заједничке фирме. Државно руководство сакрива одредбе уговора (посебно финансијске) као змија ноге, а исто образлаже као Фиатову пословну тајну, што не пије воду. Пословна тајна су технички детаљи новог аутомобила, док финансијске трансакције морају бити транспарентне, како би рекли промотери еуроатланских вредности.

Тако је напр. НИС продан Русима за 400 милиона долара и уговорена је приближно толика сума кредита за инвестиције, који је обезбедио инвеститор (без гаранција Србије). Медјутим како Фиат нема добре кредитне преференције, пројект није имао подршку владе Италије, крагујевачко „новородјено маче у врећи“ није могло само за себе дати кредитне гаранције, то је очито држава Србија гарантовала поврат свих кредита уложених у Фиат Србија, а то је сума сумарум багателних милијарду ЕУР

Све у свему Србију је аутомобилска индустрија до сада коштала скупље него светог Петра кајгана (социјални програм за отпуштене раднике, плате за раднике који нису радили, „хиподром“ око Крагујевца, стимулације за продају Пунта, бесплатна градјевинска земљишта итд.), а шта ће се још изродити најљепше је видети (рекао би слепац).

А какове су шансе будућег крагујевачког новородјенчета, да се етаблира на избриљивом и СЕК-ом опустошеном српском и светском аутомобилском тржишту. Да не испаднем недобронамеран, дозволит ћу да је понудјени модел од стране Фиата уистину био последњи дизајнерски и технички „крик“ (иако се у исто не бих кладио). Медјутим када се у Крагујевцу произведе и аутомобил без „грешке“, то још није гаранција његовог успеха.

Претпоставка успеха су огромне инвестиције у рекламу (светски сајмови, телевизијске и остале рекламе) и логистику (трговине, сервиси и др. осигурани од материнског Фиата).

У ситуацији ако италијанска мајка Фиат буде морала „гањати женике“ по свету за своје властите кћерке, тешко да ће ова дати предност пасторки (из бајке браће досманлија) Пепељуги и нудити је „принчевима“ по свету. Дакле треба причекати и видети да ли ће мајка Фиат имати своју кћерку удавачу и колико ће добра вила Србија успети добити кредита за рекламу.

Бојим се да ипак српски посао 21-ог века, не доживи судбину аутомобилског посла 20-ог века. Читаоци у озбиљнијем веку се сећају како су Србљи уз песму „Америка и Енглеска биће земља пролетерска“ ушли осамдесетих година прошлог века у посао освајања америчког аутомобилског тржишта помоћу Југа. Све је завршило тако да су купци америчких аута добијали „приде“ и (новог) Југу (јер је ове било прескупо ликвидирати на аутошротовима). Цела егзибиција стајала је багателних неколико стотина милиона долара.

Иако можда испадам као злогука птица, неће се дуго чекати и видет ће се да ли је моја „слутња“ о српском промашају века била основана. Био бих више него задовољан да и ова прогноза буде погрешна.

У сваком случају нови Фиатов модел ће испунити своју основну сврху тј. као предизборни спин досманлија, а комерцијални ефект није толико ни важан, за у свему богату Србију.

Никола Турајлић

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CwpAIAxSXKM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CwpAIAxSXKM</a>

Сачувана
Странице: [1]   Иди горе
  Штампај  
 
Пребаци се на:  

Покреће MySQL Покреће PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC

Исправан XHTML 1.0! Исправан CSS!